Jeno memasukkan glove dan kasut ganti ke dalam beg. Dia beg dizip lalu dia berjalan keluar daripada biliknya. Saat dia keluar dia bertembung dengan Beomgyu yang nampak baru saja bangun.
"Budak, kau dah makan ke?"
"Belum, hyung nak ke mana?"
"Nak pergi training. Uchan mana?"
"Tak tahu. Tadi bubu suruh hantar makanan dekat rumah sebelah." Jeno menganggukan kepalanya. Dia berjalan keluar dari rumah besar itu. Melihat rumah sebelah dengan pandangan yang kosong.
Selepas 2 minggu lalu, Jaemin sudah tidak menganggunya dengan soalan-soalan bodoh dan gangguannya itu. Jujur Jeno agak heran namun dia sudah tidak terkejut. Sesiapa akan melarikan diri jika sudah berurusan dengan mafia pemburu seperti mereka.
Baru saja dia nak masuk ke dalam kereta, tiba-tiba bahunya di cuit daripada belakang. Dia memandang ke belakang dan di sana ada Jaemin yang berdiri di depanya. Dia tidak berkhayal kan?
"Kau nak pergi training kan?"
"Huh?"
"Aku tanya Sungchan tadi."
"Ouh, jadi kenapa kau dekat sini?" Jaemin menghulurkan sekotak kecil kepada Jeno. Dia memandang ke arah Jeno lalu tersenyum kecil.
"Bawaklah ni sekali. Jangan sampai luka."
"H-Huh?"
"Jangan fikir lepas apa yang kau cakap dekat aku, aku kan berhenti. Aku akan tetap nak jadi kawan kau. Aku yang nak sangat tau tentang kau. Dan sekarang aku dah dapat, tak mungkin aku nak sia-siakan."
Jeno mengernyitkan mukanya. Dia tidak tahu apa yang difikirkan lelaki ini.
/Mystery Family\
Air botol di ambil lalu diteguk dengan kasar. Dia memandang ke arah kananya di mana sang sulung sedang mengemas begnya sendiri. Dia menghela nafas dalam lalu mendudukan dirinya di sana.
"Kau kenapa?"
"Jaemin dah tahu tentang kita."
"Jadi apa yang kau risaukan? Mesti dia sama macam Renjun."
"Ada benda yang buatkan aku takut. Hyung lupa first-first hyung dengan Haechan." Mark memandang Jeno. Dia faham dengan situasi sekarang. Dia menghela nafas dalam.
"Diorang ada banyak cara untuk kenakan kita. Ada banyak cara untuk jatuhkan kita dan bunuh daddy." Gumam Jeno. Dia memandang ke arah Mark yang masih diam di sana.
"Kita memang dah ditakdirkan macam ni. Kau kena hadap semua ni. Kau tahu kita ni memang sudah meletakkan pisau di leher sendiri, tinggal nak tolak hingga tertusuk."
Mark bangun dan menyandang beg nya. Dia memandang ke arah Jeno dan menepuk perlahan bahu Jeno.
"Kita tak salah, yang salah saat kita jatuh cinta. Jaemin mesti akan kuat. Sama macam baba Winie, Bubu, Haechan dan Renjun. Diorang mesti akan faham." Mark menepuk perlahan bahu adiknya lalu berjalan pergi.
Jeno sendiri hanya diam tidak melakukan apa-apa. Dia sendiri tidak tahu kenapa dia merasakan begini. Ini bukan kehendaknya.
"Ahhh Nakamoto Jaemin. You make me insane." Gumam Jeno. Dia juga mengambil begnya dan berjalan untuk ke keretanya. Dia berhenti di depan kereta untuk mengambil kunci kereta namun dia berhenti seketika saat dia mengeluarkan plaster.
"Kau benar-benar buat aku gila."
/Mystery Family\
Isi peluru kembali dimasukan kedalam gun yang di pegang. Kain yang menutupi mulutnya dibetulkan agar tidak longgar dan wajahnya diketahui oleh orang lain. Dia baru saja ingin bergerak untuk ke depan tiba-tiba tanganya di kunci dari belakang.
Tentu saja dia memberontak dengan sangat kasar namun tenaganya kalah dengan tenagan orang yang ada dibelakangnya.
"Lepas!"
"Tak ku sangka, wajah innocent macam kau berjaya menipu berjuta manusia."
"Kau siapa?! Aku ada masalah apa dengan kau?"
"Nakamoto Shotaro. Lelaki yang sepertinya innocent tanpa dosa namun rupanya anonymus? Such a liar!" Sungchan menolak tubuh Sohotaro hingga terjatuh. Gun yang ikut terjatuh di ambil oleh Sungchan.
Membuka semua item yang ada lalu mencampakkan ke sebelah Shotaro. Lelaki yang wajah polos namun bertanduk merah. Sungchan menundukkan dirinya lalu mengusap rambut Shotaro perlahan.
"Kang Taehyun. Lelaki yang pernah masuk rumah kau dan dirawat oleh abang kau Jaemin. Lelaki yang cuba pecah masuk rumah aku adalah kawan kau bukan?"
Shotaro bangun daripada duduknya lalu memandang Sungchan. Dia membetulkan bajunya lalu membuka kain muka itu. Dia memandang Sungchan lalu menghela nafas dalam. Mengambil gun nya dan membetulkan semula.
"Tak perlu tahu."
"Aku perlu tahu."
"Untuk?"
"Kembar aku dalam bahaya. Kawan kau membahayakan identiti kembar aku." Dia memandang Shotaro yang sedang membetulkan gun nya. Jangan risau, semua bullet sudah dia ambil untuk keselamatan.
Shotaro memandang Sungchan lalu kembali memalingkan wajah. Benar, dia minat Sungchan namun tidak untuk mendedahkan benda rahsia. Shotaro kembali menutup mulutnya lalu ingin berjalan, namun Sungchan menghentikanya.
"Atau Tuan Nakamoto tahu siapa anaknya yang sebenar. Berpihak pada orang yang salah. Macam mana reaksi abang-abang kau saat adik innocent dia sebenarnya seorang sniper?"
"Jung Sungchan."
"Ne?"
"Jangan ugut aku dengan benda bodoh tu."
"Aku tak. Aku bagi penawaran. Maklumat dan mulut ni diam."
"Seperti yang di sangka?"
"Apa?"
"Keluarga Jung pandai memanipulasikan keadaan. Dalam keadaan terdesak pun mereka pandai untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan. Diorang tahu semua kelemahan musuh sendiri."
"Dan kelemahan kau adalah wajah kedua abang kau. Lebih lagi abang kembar kau. Am I right?"
"Hah... Apa yang kau nak."
"That my baby lion. Let talk inside."
/Mystery Family\
Cherry di atas meja di ambil lalu di makan dengan selamba. Dia memandang sekeliling namun tiada siapa di sana. Haechan duduk di sofa yang terletak berdekatan. Mengeluarkan handphone nya dan menghubungu seseorang.
"Dad? Mae? Hyung?" Haechan memanggil orang yang sepatutnya di rumah, namun tiada sahutan sama sekali. Dia menghela nafas dalam. Kakinya berjalan ke arah atas, entah kenapa dia merasakan tidak sepatutnya dia ke atas.
Haechan kembali turun ke bawah. Dia mengambil handphone nya yang ada di dalam bag dan kunci kereta untuk persediaan. Dia merasakan hawa yang kurang sedap dalam rumah ini. Handphone nya mendail nombor Mark tentu saja.
"Donghyuck."
"Hyung...tolong."
"Kenapa ni? Hyuck kat mana? Hyung ke sana sekarang!"
"Rumah. Hyuck rasa ada orang dalam rumah ni."
"Masuk dalam kereta sekarang. Hidupkan enjin dan lock pintu. Tunggu sampai hyung datang."
"Ne hyung. HOI! Hyung palli!" Panggilan di matikan sepihak. Haechan terus berlari keluar daripada rumah dan masuk ke dalam keretanya. Dalam keadaan mengigil dia cuba gagahkan diri untuk menghidupkan enjin kereta.
Tepat itu enjin kereta sudag hidup saat seseorang itu mengetuk tingkap kereta Haechan. Haechan baru saja ingin mengundurkan keretanya namun tingkap keretanya sudah pecah lebih dulu membuatkan dia menutup telinga dan menunduk.
BANG!
"Mae...hiksss daddy." Pintu kereta dibuka membuatkan dia semakin mengeratkan pelukkanya pada badan sendiri. Ada sentuhan lembut di bahunya.
"Donghyuck. Ni hyung sayang. Bukak mata." Dengan pantas dia terus memeluk Mark dengan erat. Dia menangis dipelukan Mark dengan erat.
"Mianhae Donghyuck."
/BE CONTINUED\
YOU ARE READING
Mystery Family[NoMin]
Random-Keluarga dia menyeramkan dan sangat menyeramkan. Tidak seperti keluarga lainya.- -Kalau dia dapat tahu, dia dalam bahaya.- -Menjauh dari aku dan menjauh dari semua tentang aku.- -Aku takkan berdiam diri.- -AKU DAH CAKAP JANGAN AMIK TAHU SEMUANYA!- ...