I

202 9 0
                                    

Taehyun mendarat dengan baik di atas tanah mendak itu. Tidak peduli kasut mahal itu kena lumpuh atau apa, asalkan dia selamat sekarang. Taehyun menghampiri motornya, baru saja dia nak melemparkan beg itu ke longkang besar tiba-tiba tanganya di tarik dan ditahan di belakang.

Dia merasakan muncung pistol di belakang badanya, disebab itu dia tidak memberontak kasar. Lelaki di belakangnya memakai topeng putih dan ditutupi dengan hoodie. Sialan!

"Jadi kau."

"Apa?!"

"Yang ganggu misi aku. Yang musnahkan semuanya!"

"Siapa cepat dia dapat!"

"Betul. Aku tak nafikan. Tapi aku tak sangka kau akan berubah begini." Taehyun berkerut dahinya. Dia cuba memusingkan badanya, namun dia mendengarkan pistol itu bersiap melepaskan besi panas.

"Aku tak sangka kau akan jadi begini, kalau aku tahu dari dulu pasti aku akan kutip kau untuk masuk team aku."

"Team kotor kau? Aku bukan berbayar, aku gerak sendiri. Aku tak perlukan team untuk bunuh orang."

"Kau fikir team aku sekotor yang kau fikir? Bodoh!" Lelaki itu melepaskan Taehyun. Langsung tidak takut Taehyun yang kembali menyodorkan pistol ke arahnya. Bahkan dia dengan berani menjatuhkan pistol itu.

"Aku tak takut dengan benda ni. Aku bukan lawan kau, mungkin bos kau."

"Kau merepek apa sial?" Lelaki itu menurunkan hoodienya lalu membuka topeng mukanya. Taehyun terdiam. Dia menelan ludah kasar.

"Kita berjumpa lagi Kang Taehyun."

/Mystery Family\

Sialan! Taehyun tidak selidik Jung Beomgyu dengan benar. Dia bahkan meremehkan lelaki manis itu. Dasar Kang Taehyun.

"Kau berbakat, cara pemotongan kau baik dan sangat cantik. Apa kata kau join aku."

"Join kau?"

"Yup. Aku dah cakap aku dari keluarga JTF. Kalau kau tolak rugilah." Taehyun memandang Beomgyu yang duduk tenang di depanya dengan dua penjaga kiri dan kanan. Taehyun bodoh! Padahal dia sudah berjanji pada diri sendiri untuk membunuh semua ahli keluarga JTF.

Keluarga yang membunuh semua keluarganya sebelum berjumpa dengan Jung Jungkook. Namun crush nya sekarang adalah salah satu keluarga JTF.

"Aku tahu kau berdendam dengan keluarga aku, tapi kau kena tahu yang keluarga kami lakukan itu bersebab."

"Sebab nak hancurkan mental aku?"

"Aku nampak diri kau sekarang? Bebas dari penderitaan orang tak guna tu. Bebas bunuh orang sesuka hati dan bersembunyi di sebalik gelapnya malam."

"Apa kurangnya dengan kau. Selalu di takuti dan bunuh orang tanpa peduli perasaan anak kecilnya."

"Hyun, kita berbeza. Kau psycho yang licik manakala aku mafia yang berbahaya. Hanya malam saja hari berbahaya kau, siang kau free dan indah. Kami? Siang dan malam harus bersiap untuk mati."

Taehyun memandang Beomgyu. Matanya menunjukkan kejujuran yang tidak pernah dia lihat sebelum ini. Beomgyu berjalan dekat lalu berdiri tepat di depan Taehyun.

"Sebulan abang-abang dan daddy aku tak balik untuk jalankan misi. Diorang perlu berbunuhan dengan orang lain semata untuk jaga aku, bubu dan Sungchan."

"Apa kena mengena dengan aku Beomgyu?"

"Kau duduk dengan Jung Jungkook kan?"

"Kenapa? Dia pakcik angkat aku. Lepas korang bunuh keluarga aku."

Mystery Family[NoMin]Where stories live. Discover now