Jaemin hanya diam duduk termenung saja. Lepas dia diselamatkan, berulang kali dia menayakan di mana Jeno. Namun tiada siapa tahu. Bahkan saat Mark ke markas Jeno, tempat itu kosong.
"Jaem?"
"Papa?"
"Kenapa termenung?"
"Saja." Jarang Yuta ingin ke bilik anak-anaknya. Baginya itu privacy yang perlu dia hormati. Namun kalini dia perlu.
"Jaemin cintakan Jeno?" Yuta jarang berdolak dalih. Baginya apa yang perlu dia zahirkan, dia akan keluarkan.
"Cinta." Jaemin juga.
"Sanggup jadi sekuat baba dan bubu Taeyong?"
"Hah?"
"Jaem tahukan Jeno anak seorang mafia kejam. Papa bodyguard mereka. Bubu Taeyong dan baba sanggup dipinggirkan keluarga demi bersama kami. Diorang sanggup berasa susah hati untuk mempertahankan kami. Jaemin sanggup?"
"Manusia berubah papa."
"Benar. Tapo yang kita takutkan bukan perubahan manusia, tapi perubahan hatinya pada kita. Bukankah kejam begitu?"
Jaemin terdiam. Dia tidak tahu apa yang perlu dia luahkan lagi. Benar apa yang papanya katakan. Yuta menghela nafas dalam lalu mengelus lembut kepala Jaemin.
"Papa tak halang untuk Jaemin membuat keputusan, apapun itu papa sokong. Tapi Jaemin kena tanya pada diri sendiri pula. Jangan main bedal je okay sayang?" Jaemin menganggukan kepalanya. Yuta tersenyum lalu berjalan keluar.
Jaemin kembali diam sambil termenung. Memikirkan sesuatu yang susah untuk dia dapatkan jawapan.
"Apa sekarang Jeno jumpa appa dia?" Gumamnya perlahan. Jaemin nampak, mata Jeno memancarkan api kemarahan dan dia inginkan kematian.
/Mystery Family\
Jeno menekan button enter di laptop nya. Dia meregangkan semua otot yang dia gunakan semalaman. Jeno bangun dari duduknya untuk mengambil minuman di dapur. Setelah mendapatkan, dia ke balkoni untuk melihat keadaan sekitar.
Ting tong!
Jeno membuang nafas lalu berjalan untuk membuka pintu. Makanan yang dia pesanan sudah sampai. Baru saja dia nak menutup pintu, ada kaki yang menahan di bawah. Saat dilihat ternyata lelaki ini.
"Hyung."
"Aku dah agak dah. Bila orang dah start tanya aku bilik ni ada orang ke tak. Setahu aku kau dah lama tak balik sini." Dia masuk ke dalam dengan tenang. Melihat keadaan rumah itu yang sedikit hidup dengan kehadiran Jeno.
"Hyung datang sorang?"
"Kalau aku datang dengan yang lain tentu saja aku datang dengan daddy kau." Katanya. Jeno menganggukan kepala. Dia mula membuka makanan yang dia pesan sementara lelaki itu memeriksa sesuatu.
"Ahh aku peliklah dengan kau."
"Kenapa?"
"Kau boleh jekan balik rumah kejap. Jumpa Taeyong dengan Jaehyun. Dan Jaemin."
"Macam mana hyung kenal Jaemin?"
"Kau ingat Taeil tu penyimpan rahsia?"
"Ahh papa." Jeno hanya menghela nafas dalam saja.
"Jeno, Taeil cakap Taeyong risau sangat dekat kau. Setidaknya call bubu kau, jangan buat dia risau. Jangan terus diam macam ni je."
"Sehun hyung, Jen bukan tak nak call diorang atau bagi khabar. Tapi Jen ada kerja yang perlu dibuat." Sehun adalah kawan baik Taeil. Dia yang meminta anak sedara Taeil memanggilnya Hyung.
YOU ARE READING
Mystery Family[NoMin]
Random-Keluarga dia menyeramkan dan sangat menyeramkan. Tidak seperti keluarga lainya.- -Kalau dia dapat tahu, dia dalam bahaya.- -Menjauh dari aku dan menjauh dari semua tentang aku.- -Aku takkan berdiam diri.- -AKU DAH CAKAP JANGAN AMIK TAHU SEMUANYA!- ...