A

181 9 0
                                    

Taeyong tidak menyudah merisaukan anak tengahnya itu. Dia memandang ke arah Jaehyun yang sedang berbual dengan budaknya. Setelah selesai Jaehyun memberi perhatian pada pujaan hatinya yang dia cintai.

"Nape Yongie?"

"Jeno. Yongie risau dad." Jaehyun mengukir senyuman. Meskipun tersneyum jujur dia juga risau dengan kehilagan anaknya, namun dia sangat yakin dengan Jeno. Dia kenal dengan Jeno punya perangai.

"Dia akan baik-baik saja." Katanya dia memeluk Taeyong perlahan. Dia memandang ke arah Mark yang sedang memerhati mereka dari jauh. Jaehyun memberikan anggukan kecil memberi isyarat pada Mark.

Mark mengangguk dan berjalan pergi. Dia masuk ke dalam keretanya yang sudah ada Haechan di sana. Haechan memandang Mark dengan mata peliknya.

"Kita akan gerak sekarang."

"Bubu?"

"Selamat di tangan yang sepatutnya."

"Beomi? Uchan?"

"Sayang, diorang okay. Dad ada dekat sini." Kata Mark memberikan jawapan pada Haechan. Dia menganggukkan kepalanya. Dia memandang ke arah jalan dan mula memberi perhatian pada pemanduanya.

Haechan jujur takut kerana dia terlibat dan urusan besar-besaran ini. Johnny dan Ten jujur tidak pernah mengizinkan ini, namun kerana Haechan tidak mahu ada sesuatu buruk terjadi pada Mark, maka mereka memberikan izin dengan kepercayaan besar pada anak sulung Jung itu.

"Kalau Mark kena apa-apa macam mana? Chan tak sempat nak tengok dia macam mana?"

Ayat andalanya yang digunakan untuk memujuk keluarganya. Dia memandang ke arah sang kekasih.

"Wea Hyuckie?"

"Ani. Hyung handsome."

/Mystery Family\

Jongho memandang Jeno yang sedang memerhatikan seseorang dari dalam kereta. Jujur dia masih tidak faham dengan jalan fikiran Jeno, jadinya dia hanya diam saja.

"Kau sebenarnya nak buat apa?" Eric mempersoalkan kelakukan Jeno. Jeno berdehem kecil namun tidak menjawab terus soalan Eric. Dia bahkan masih focus keluar tingkap.

"Dia target aku. Dia akan jadi buruan aku."

"Dia bukan samcheon kau?"

"Dia bukan samcheon kau?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dia bukan samcheon aku. Dah gerak." Kata Jeno sambil menaikkan tingkap kereta. Dia bersandar sambil melepaskan keluhan. Yang lain hanya diam memerhati saja sehinggalah Seungmin yang bercakap.

"Kau nak berperang dalam keadaan kau yang lemah macam ni Jen? Kau tak nak call abang kau ker?"

"Aku boleh buat sendiri."

"Setidaknya call kekasih kau." Kata Sunwoo pula. Dia memandang ke arah Jeno yang turut memandangnya. Sunwoo sedang memandu jadi dia tidak akan memandang Jeno lebih lama.

Mystery Family[NoMin]Where stories live. Discover now