Yangyang meletakkan kepalanya di atas meja. Dia masih di hotel dan baginya inilah tempat paling selamat. Selamat dari amukkan sang papa dan selamat dari bebelan sang papi. Ia juga selamat daripada segala bala diluar sana.
Namun dia tahu, ini takkan selamanya selamat. Pasti ada yang sudah mengetahuinya dan dia sangat yakin itu adalah sepupunya sendiri. Mark Jung.
Pintu bilik tiba-tiba dibuka. Yangyang melihat orang yang masuk ke dalam. Dia tersenyum pada orang itu lalu berjalan menghampiri lelaki itu.
"Hyung daripada mana?"
"Beli makanan."
"Ouh. Sini Yangyang siapkan." Dia mengambil plastik makanan itu dan bawa ke meja makan. Dia memandang ke arah lelaki itu yang melihatnya dengan senyuman manis. Pasti ada sesuatu yang tidak kena.
Lelaki itu memeluk Yangyang daripada belakang lalu menghirup haruman di leher Yangyang. Entah kenapa caranya itu membuatkan Yangyang merasa sedih.
"Papa lagi?"
"Yang kenapa kita tak berterus terang hubungan kita?"
"Dan hyung nak suruh Yang tengok kepala hyung tergolek?"
"Tak macam tu sayang. Setidaknya kita bagitahu papi atau papa. Diorang mesti faham."
"Kun hyung-"
"Hyung penat sembunyikan diri macam ni. Kenapa kita tak boleh macam Mark?" Yangyang menghela nafas dalam. Dia juga tidak mahu tetapi dia tidak dapat melakukan apa-apa sekarang.
"I'm sorry cause you must to be my boyfriend."
"You give a choice and this is my choice."
/Mystery Family\
Jaemin berlari sekuat tenaganya bagi mengelakkan dari di tangkap. Dia berlari sambil tanganya masih sibuk mendail nombor Jeno. Namun panggilan tidak dapat di jawab seperti tadi.
Dia cuba untuk menyelamatkan hidup sendiri. Dia tahu ini adalah musuh Jeno. Haechan pernah mengatakan itu, Jeno juga sudah memberikan dia peringatan. Dan inilah yang dia lakukan sekarang. Menyelamatkan nyawa sendiri.
Tiba-tiba dia di tarik seseorang lalu dibawa ke dakapan orang itu. Tidak lama dia mendengarkan-
BANG
BANG
BANG!
Jaemin cuba memberontak, namun dia ditenangkan dengan suara.
"Shust. Kau selamat sekarang Jaemin," suara Jeno yang menenanngkan dirinya. Akhirnya tangisan dia selesai. Dia melepaskan pelukanya lalu menolak tubuh Jeno.
Bugh!
Satu tumbukkan diberikan di wajah Jeno. Mata merah itu memandang tajam Jeno dan iya masih berair. Dia menghela nafas dalam, tangan yang mengigil cuba di normalkan dengan aturan nafas.
Namun dia tidak dapat lakukan itu. Dirinya sangat takut dan dia tidak dapat mengawal dengan baik dirinya. Dia merasa takut, marah dan penat dalam masa yang sama.
"Ke-kenapa dia kejar aku? Kenapa diorang nak bunuh aku?!"
"Aku dah cakap Jaem hidup aku-"
"DIAM!" Jaemin berjalan keluar dari situ. Dia melihat mayat itu dan menjadi semakin takut. Tiba-tiba dia berubah menjadi sangat marah. Marah kerana confuse dengan diri sendiri. Salah dia, salah mereka atau salah Jeno?
Jaemin berjalan pergi dari sana. Dia masih tidak berhenti menangis kerana keterkejutan iu. Badanya masih mengigil dengan semua yang berlaku. Dalam beberapa langkah, kakinya akhirnya kalah dan terjatuh menimpa bumi.
Jaemin menangis sekuatnya. Dia melihat tanganya yang mengigil lalu diletakkan di dada. Dia masih sangt terkejut dan takut dengan semua yang berlaku sekarang.
"Jaemin..."
/Mystery Family\
Sungchan menutup telinga Beomgyu manakala Mark menghalang pemandangan Beomgyu. Jaehyun pula melindungi Taeyong dari sesuatu yang dilempar.
Ya Jeno sekarang sedang mengamuk. Banyak benda dia lempar bagi menghilangkan amarahnya. Akhirnya Jeno jatuh terduduk dengan tangan yang penuh luka. Ini yang menyebabkan mereka risau akan keselematan Jeno.
"Jen..."
"Baru sekarang kenapa dia attack Haechan. Dia cuba untuk menarik perhatian Jen. Sekarang dia cuba serang seseorang yang Jen lindung."
"Jeno, kau nak buat apa sekarang?" Tanya Mark. Dia mengutip pecahan kaca yang ada agar tidak melukai Beomgyu dan Taeyong. Dia memandang Jeno yang masih terduduk.
"Aku akan uruskan semuanya." Jeno bangun, mengambil kunci motornya dan berjalan keluar. Tidak lupa dia mengambil halmet nya lalu membonceng lau motornya dengan kecepatan tinggi.
Dia tiba disuatu tempat, tanpa berfiir panjang dia terus berjalan masuk ke dalam bangunan itu menuju terus ke tempat yang dia tahu. Pintu ditolak dengan kasar tanpa memikirkan apa-apa.
"YAK!"
"Aku perlukan bantuan kau." Jeno meletakkan halmetnya di atas meja makan itu. Dia melihat kedua lelaki yang saling berpelukkan di atas katil.
"Kau lupa Jung Jeno? Bapak kau musuh aku."
"Aku tak pernah lupa Qian Kun. Aku juga tak pernah lupa kaulah yang tolong boikot semua orang yang cuba bermasalah dengan keluarga aku."
Yangyang hanya mendengarkan saja. Dia memandang ke arah kekasihnya itu. Tanganya mengenggam erat tangan Kun. Seolah dia tidak mengizinkan Kun terlibat sama.
"Kau nak suruh aku buat apa?"
"JJ287, JCT 387 dengan PBT877. Aku nak minta kau carikan maklumat tu." Kun bangun dari duduknya. Yangyang sempat menahan namun dia tersenyum seolah mengatakan dia akan okay. Kun membuka laptopnya dan cuba mencari maklumat itu.
Tiba-tiba Jeno merasakan tanganya dipegang. Saat dia mengangkat muka Yangyang sedang memegang tanganya. Dia menarik Jeno untuk duduk lalu mengeluarkan peti kecemasan.
"Berhenti lukakan diri sendiri Jen..."
/Mystery Family\
"Dah macam-macam luka, macam jenis darah dan banyak peluru aku jumpa selama aku dengan Mark hyung. Kau tahu semuanya memerlukan perhatian dan kesabaran tinggi. Kau tak boleh salahkan sesiapa dekat sini."
Jaemin masih menghadap keluar. Dia hanya mendengarkan itu namun tidak respon. Haechan yang bawanya pulang ke rumah. Dia sendiri waktu itu tiada kekuatan untuk mengingat kembali jalan balik ke rumah.
"Kau jangan salahkan Jeno. Dia juga tak nak hidupnya diikuti oleh orang lain. Itu sebabnya tujuan mereka berpindah randah."
"Aku tak salahkan Jeno Chan. Aku, aku cuma keliru."
"Aku faham. Aku faham apa yang kau rasakan awal itu. Aku pun rasa benda yang sama, jadi aku faham semua tu. Tapi untuk sekarang kau lebih selamat duduk dengan keluarga mereka."
"Maksud kau?"
"Papa dengan baba dah berbincang dengan daddy dan bubu untuk kau tinggal dekat sini. Lebih selamat di bawah jagaan mereka."
"Tapi-"
"Jaem, untuk sekarang kita tak boleh ego. Kau kena ikut langkah mereka sebab kau yang ambil jalan untuk kenal Jeno. Kau lupa?" Jaemin memandang Haechan. Benar, dia tidak lupa bahkan Jeno sudah mengatakan banyak kali. Tetapi sangat degil dan tetap ingin tahu.
"Aku keluar kejap. Mae call aku." Haechan berjalan keluar daripada bilik tetamu itu. Jaemin masih sendirian di sana memikirkan sesuatu.
"I think someone in here need some help." Jaemin memandang ke arah pintu. Dia melihat adik kembarnya Jung.
"Uchan boleh bantu hyung. Cuma Uchan mengamalkan give and take."
/BE CONTINUED\
YOU ARE READING
Mystery Family[NoMin]
Random-Keluarga dia menyeramkan dan sangat menyeramkan. Tidak seperti keluarga lainya.- -Kalau dia dapat tahu, dia dalam bahaya.- -Menjauh dari aku dan menjauh dari semua tentang aku.- -Aku takkan berdiam diri.- -AKU DAH CAKAP JANGAN AMIK TAHU SEMUANYA!- ...