ciekawostki

537 56 52
                                    

ZALECA SIĘ CZYTAĆ PO ZAKOŃCZENIU POWIEŚCI!

Mogą być aktualizowane, jak sobie o czymś przypomnę.

A oto kilka ciekawostek, których nie wplotłam w tę historię (uwaga, są poukładane chaotycznie, a niektóre to kompletne bzdury lub mało istotne drobiazgi):

♦ akcja ma miejsce w fikcyjnym mieście na Dolnym Śląsku.

♦ wszystkie moje historie z wyjątkiem jednej planowanej BL-ki fantasy są osadzone w tym samym uniwersum.

♦ tym oto sposobem Gabriel, główny bohater „Kwiatu z moich wspomnień" chodzi do klasy z Patrykiem, kuzynem Nataniela, a Tymek (bohater „Zapachu lata") znajdzie i będzie wychowywał  tę wyrodną papugę Nataniela, która uciekła od niego pół roku przed rozpoczęciem akcji.

♦ jedna z tych ciekawostek, które chciałam wyjawić, ale się powstrzymałam — w tym uniwersum istnieją nadnaturalne zjawiska/istoty. Emilia jest czarownicą (o czym Nataniel i Ida dowiedzieli się parę lat po rozpoczęciu znajomości z nią), Dorian ma w dalekich przodkach elfa, a epizodyczny nauczyciel matematyki, pan Bratek, jest wampirem.

♦ istnieją trzy zakończenia, które powstały na przestrzeni pisania tej historii:

— 1: to właściwe, które przeczytaliście.

— 2: gdzie Olek jest hetero, Nat dostaje kosza, ale utrzymuje z nim przyjacielskie relacje. Podłamany Nataniel i równie zawiedziony Dorian się do siebie zbliżają i ostatecznie ze sobą chodzą.

— 3: gdzie Olek podczas imprezy sylwestrowej (rozdział 14) w trakcie pożegnania Idy z Natem siedzi w kuchni i słyszy ich rozmowę, a potem, kiedy wokół wybuchają fajerwerki, całuje Nata i wyznaje mu, że go lubi (przyznaję, chciałam się na skusić, ale moje plany szlak by trafił).

♦ kiedy zastanawiałam się nad tytułem, myślałam m.in. nad „Kiedy Kot goni Tęczę", potem myślałam nad nazwiskami związanymi z drzewami.

♦ Daria wcale nie odebrała Olkowi jego pierwszego pocałunku (jak sądził Nat), bo jeszcze przed rozpoczęciem historii Zięba pocałował Jaskółkę, kiedy ten spał.

♦ pomysł na opko obmyśliłam w 2018 roku i pierwsza wersja zakończyła się w 2019 roku. Po przeczytaniu „Hurt/Comfort" nabrałam odwagi na rewrite.

♦ urodziny różnych postaci przedstawiają się następująco:

— Nataniel: 27 sierpień

— Olek: 4 maj

— Dorian: 1 marzec

— Czarek: 3 październik

— Ida: 15 kwiecień

— Joanna: 13 grudzień

— Daria: 9 luty

— Emilia: 2 listopad

— Antoni: 14 luty

— Miłosz: 10 grudzień

♦ po pierwszej wersji tak nie lubiłam Nataniela (a raczej wtedy Natana), że przez pierwsze rozdziały moim oczkiem w głowie byli wszyscy tylko nie on.

♦ zastanawiałam się nad spiknięciem Czarka z Darią, ale nie przesadzajmy.

♦ mniej więcej po studniówce Daria naprawdę zakochała się w Olku, ale nie zdołałam wpleść tego w historię (och, a miała to tak spektakularnie wykrzyczeć Natowi w twarz...)

♦ w szkicu rewrite'u Nataniel miał dwubiegunowość, a Tenis trzy łapki, ale zrezygnowałam z tego, żeby łatwiej mi się pisało.

♦ KJKZ pisałam już pod 2. część, czyli „Kiedy Paw zaczepia Kosa". Dlatego Ida przy Dorianie nie wspomina Antka, a Antoni nigdy z Dorianem się nie widział. Po prostu nie mogli spotkać się przed studiami.

♦ Joanna i tata Nataniela nie mieli ślubu, dlatego chłopak nosi jej panieńskie nazwisko.

♦ a propos jego taty, przez długi czas, tak jak było w pierwszej wersji, chciałam po prostu zrobić z niego fuck boya, który porzucił Joasię, jak tylko dowiedział się, że zostanie ojcem. Ostatecznie jednak stanęło na wypadku, a rodzice bardzo się kochali.

♦ jeśli miałabym nazwać życie uczuciowe Asi po jego śmierci, to porównałabym ją do pani Stawskiej z „Lalki" — nie była już w stanie kochać nikogo w romantyczny sposób, ale jej to nie przeszkadzało.

♦ jeszcze przed rozpoczęciem właściwego rewrite'u napisałam rozdział z seksem Nata i Olka, który można uznać za coś pośredniego między dodatkiem a alternatywną wersją.

♦ podobnie jak ten pseudo erotyczny dodatek, KJKZ miało prolog, który jednak już wcale nie pasuje do całości.

♦ w rankingu popularności wg czytelników 1 miejsce ex aequo zajęli Nataniel i Dorian (przynajmniej z tego, co widzę, pisząc te ciekawostki).

♦ dziadka Czarka mianowałam pseudonimem Dodo, Joasię Kurą, Emilię Gołębicą (a reszta głównych bohaterów innych opek BL też dostała swoje ptasie pseudo).

♦ mama Doriana jest makijażystką, dlatego chłopak zna różne rodzaje kosmetyków.

♦ Dorian ma młodszą siostrę, Julię (no co).

♦ Antek wyszedł mi bardziej szkodliwie niż planowałam, ale teraz chociaż lepiej będzie widać jego przemianę w 2. części

♦ Nataniel i Dorian się pogodzą. Jakoś po pół roku od zakończenia akcji, ale chociaż się pogodzą.

♦ Dorian ma słabość do słodyczy, podobnie jak Ida i Olek.

♦ Dorian jest demiseksualny.

♦ głównie kiedy Antek jest w domu, Ida ogląda z nim anime.

♦ nigdy nie planowałam, żeby to Nat był dominujący w tym związku. TAK. JAKOŚ. WYSZŁO.



Kiedy Jaskółka kocha Ziębę ✔Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz