5

266 44 3
                                    

Nyöszörögve kelek ki az ágyból, hogy a komódon lévő telefonomra pillantsak. Bosszúsan konstatálom magamban, hogy bizony már délután négy óra van. Nem akartam eddig aludni, hiszen akkor ma sem fogok emberi időben lefeküdni. Harryvel egész éjszaka virrasztottunk, és csak nyolckor indultunk el mindketten aludni. Mondtam neki, hogy nem kell kaja, csak ha ő is felébred. Éppen ezért a konyhába sétálok, hogy a tegnap oly' sokat emlegetett konyhaszekrényből keressek ki magamnak valamiféle nasit. Egy Gansito nevű sütiszerű édességen akad meg a szemem. Kíváncsian emelem le a dobozt, hogy megnézzem, mégis mit rejt a kacsás doboz. A sütemények egy-egy kis csomagban sorakoznak a doboz belsejében. Minden mindegy alapon kibontok egyet, majd bele is harapok a csokival borított sütibe. Egészen finom. A piskóta benne a vaníliára emlékeztet, ezen kívül pedig epres zselé és valamilyen krém van benne. A kanapéhoz sétálok az egész dobozzal a kezemben. Felkapcsolok egy amerikai csatornát, amin jelenleg a híradó megy, de jobb híján megelégszem ezzel.

Már vagy a hatodik sütit bontanám ki, amikor a tévé melletti ablakból meglátom Harryt közeledni. Egy sima fehér póló van rajta és a lábaira szorosan simuló fekete farmer. Egy fehér napszemüveget tol fel a feje tetejére, hogy ezzel is megakadályozhassa, hogy hosszú loknijai a szemébe hulljanak. Pár másodperc múlva kopog is az ajtómon.

- Szia! - engedem be a házba.

- Szia, Louis! Hoztam egy kis kaját - teszi le a kezében tartott tálcát a konyhaasztalra.

- Köszönöm. Most ébredtél?

- Nem rég. Megcsináltam utána ezeket a tacokat.

- Mmm... Imádom a tacot! - lelkesülök fel úgy, mint aki nem tíz perccel ezelőtt tolt be hat sütit.

- Én is! Az egyik legjobb dolog a Földön! - villant meg egy széles, gödröcskés mosolyt.

- Eszel velem most is, ugye?

- Ha nem vagy ellenére, ezer örömmel - bólint, miközben megdörzsöli a mutatóujjával az orra alját.

- Dehogy is! Milyen ételt hozott ma nekem, séf úr?

- Ez, uram, a különleges marhahúsos, sajtos, vörösbabos, kukoricás, paprikás, paradicsomos, jégsalátás, lilahagymás és minden más, amit találtam itthon taco. Mellette persze jalapeño is található egy kis tálban, ha az úr szeretne a sajátjába.

- Köszönöm szépen - kuncogom el magam. - Finomnak hangzik.

- Remélem, ízleni fog. Jó étvágyat!

- Neked is, Harry - mosolygok, majd elveszek egy tacot a tálcáról. - Hm... Most sem csalódtam. Ez isteni!

- Köszönöm - somolyog, majd ő is nekilát az evésnek.

- Merrefelé van LA-ben az éttermed? Egyszer muszáj lesz meglátogassam, amikor már nem az általad főzött koszton fogok élni nap mint nap.

- Montebelloban a Saybrook Park környékén. Az a gond csupán, hogy arrafelé rengeteg másik mexikói étterem van. De elég jó a forgalom.

- A nevét is megtudhatom, vagy titkos? - kérdezem játékosan.

- Style's Mexican a neve. Nagyon kreatív, tudom - neveti el magát.

- Nekem tetszik - rántom meg a vállam egy nagy mosollyal az arcomon.

- Na és mi lesz a mai program? - dönti oldalra a fejét.

- Fogalmam sincs - húzom el a szám. - Te mit szoktál itt csinálni?

- Sokszor szoktam búvárkodni, de lassan már besötétedik, úgyhogy ez nem opció most. A vízben vagyok rengeteget, új ételeket főzök, olvasok, filmet nézek. Talán nagyjából ennyi. Meg persze hetente egyszer visszamegyek Acapulcoba felvásárolni a fél boltot - nevet fel. - Csak kaját veszek általában, de abból rengeteget.

Rainbow Paradise - BEFEJEZETTTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang