2. Doğumlar ve Ölümler

382 28 64
                                    

》İki Ay Sonra《

Sultan Mustafa ilk Seferinden zafer haberi ile İstanbul'a geri dönmüştü. Taşlıkta hususi bir eğlence tertip ettirmişti Valide Gülnar Sultan. Herkes şenlikte eğlenirken Dilhan Hatunun doğum sancıları başlamıştı. Dilhan Hatun acele ile Şifahaneye kaldırılmıştı. Herkes Şifahanenin önünde toplanmış doğumun bitmesin bekliyordu. Bir az geçtikten sonra Ebe Kadın dışarı çıkmıştı.

"Müjdeler olsun Sultanım. Dilhan Hatun arslan gibi bir Şehzade bir de ay parçası gibi bir Sultan doğurdu."

Sultan Mustafa oğlunu kucağına alıp ezan okuduktan sonra minik Şehzadeye "Bayezid" ismin vermişti. İsim verilme sırası minik Sultandaydı. Minik Sultanın kulağına ezan okuduktan sonra "Asel" ismin vermişti. Valide Gülnar Sultanın aklına kendi evlatlarının doğduğu gün gelmiş ve duygulanmıştı. Şehzade Bayezid ve Asel Sultanın doğumuyla alakadar toplar ateşlenmiş, taşlıkta lokma, şerbet ve altın dağıtılmıştı. Dilhan Hatuna yeni bir oda ve emrine ağalar ve cariyeler verilmişti. Buna ilaveten artık Sultan ünvanına yükselmişti. Bu gelişmelere en çok sevinen Esma Sultan olmuştu.

》Bir Kaç Ay Sonra《

Sultan Mustafa ve Hoşyar Hatun ile birlikte birkaç haftalığına av için Edirne Sarayına gitmişti. Cihannara Sultan öğleden sonra Valide Gülnar Sultanı görmeye gitmişti. Artık aralarındaki küslüğü bitirmek istiyordu. Cihannara Sultan odaya girdiğinde Valide Gülnar Sultanın Şehzade Bayezid ve Asel Sultan ile alakadar olduğun görmüştü.

"Validem."

"Söyle Cihannara."

"Ben aramızdaki bu tatsızlığın bitmesin istiyorum."

"Aramızda bir sorun yok."

"Ama Validem."

"Yaptığın hatanın gerçekten farkına vardın mı ?"

"Evet Validem. Çok pişmanım. Bir daha asla böyle bir hata yapmayacağım."

Valide Gülnar Sultan bir anda ayağa kalkıp Şehzade Bayezid'i, Cihannara Sultanın kucağına vermişti. Cihannara Sultan bu hareket karşısında ne yapacağını şaşırmıştı. Valide Gülnar Sultan kucağına Asel Sultanı alarak Cihannara Sultana yaklaşmıştı.

"Cihannara onlara bak."

Cihannara Sultan, Şehzade Bayezid ve Asel Sultanın yüzüne baktığında hıçkırarak ağlamaya başlamıştı.

"Onları öldürmek istedin. Daha doğmadan. Şimdide onları öldürmeye çalışa bilir misin ?"

"Yapamam Validem. Afet beni Bayezid.Afet beni Asel. Ben büyük bir hata yaptım."

Cihannara Sultan minik Şehzadeyi bağrına basıp öpüp koklamaya başlamıştı bir taraftan da Asel Sultanın kafasını okşuyordu. Yaptığı hatanın farkına gerçekten şimdi vara bilmişti. Eğer Dilhan Sultan onları doğuramasaydı daha doğmamış sabilerin katili olmuş olacaktı.

"Zeynep. Bayezid'i ve Asel'imi, Validesine götürün. Cihannara kızım sen de geç otur konuşalım."

Zeynep Hatun, Şehzade Bayezid'i ve Asel Sultanı alıp götürdükten sonra saatlerce sohbet etmiştiler. Sabah olunca Valide Gülnar Sultan yatağından kalkamayacak durumda olduğun fark etmişti. Boğazı acıyor bir taraftan da ateşi çok yüksekti. Zeynep Hatun içeri telaşla destursuz girince zar zor yataktan kalkmıştı.

"Sultanım."

"Ne oluyor Zeynep ?"

"Şehzade Murat ve Sultanlarımız ateşler içinde yanıyor."

"Aman Allahım."

Valide Gülnar Sultan tam yürümek için birkaç adım atacakken yere yığılı vermişti. Valide Gülnar Sultan gözlerini açtığında Hekim Kadınların başında pervane gibi döndüğün görmüştü.

Devrin Sultanı ||Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin