7.Umut Işıltısı ve Karanlık Gölge

198 23 16
                                    

》Bir kaç Ay Sonra《

Güneş Sultan sabahtan beri kendisini pekte iyi his etmiyordu. Odasında nakış işlerken başı dönmeye başlamış ayağa kaldığında yere yığılı vermişti. Hatunlar Güneş Sultanı apar topar Şifahaneye kaldırmıştı. Güneş Sultan halsiz bir durumda gözlerini Şifahanede açtığında telaşlanmıştı. Hekim Kadın muayene ettikten sonra bu hastalığının sebebin öğrenmişti.

"Müjdemi isterim Sultanım. En az iki aylık gebesiniz."

Sevinçten Güneş Sultanın gözleri dolmuş yanında duran Füsun Hatuna sarılmıştı. Lakin sarıldığı Hatunun koynuna sokulmuş bir yılan olduğun bilmiyordu. İlaçları düzenli olarak Güneş Sultanın yemeğine kattığı için gebe kalmasına bir hayli şaşırmıştı. Ancak bilmediği Güneş Sultanın içtiği çayların o ilaçları etkisiz hale getirdiğiydi. Güneş Sultan bu kutlu haberi Validesi Gülnar Sultana bir mektup yazarak bildirmek kararı almıştı.

"Değerli Validem. Size çok güzel bir havadis bildirmem gerekli. Bugün Hekim Kadına muayene olduğumda gebe olduğumu öğrendim. Artık ben de bir anneyim. Allah'ın izniyle çok yakında bir torununuz olacak. Hoşça kalın."

Güneş Sultan mektubunu yazmak ile meşgulken Füsun Hatunda bu haberi Eski Saraya göndermekle meşguldü.
Güneş Sultan akşam yemeğinde bu güzel haberi Ahmed Paşaya bildirmişti.

"Sonunda Sultanım. Zira artık evladımızın olması vakti gelmişte ve geçiyordu bile."

"Allah'ın izniyle daha çok evlatlarımız olacak."

"İnşallah Sultanım. Umarım ilk oğlumuz olur."

"O ne biçim laf Paşa. Kız olursa evladınız olarak görmeyecek misiniz ?"

"Haşa Sultanım. Oğlan olana kadar deneriz."

Güneş Sultan bu sözler karşısında bozulmuş lakin bir şey dememişti.

》Bir Kaç Gün Sonra《

Hoşyar Sultan odasında ne varsa yerle bir etmişti. Hatice Sultan gürültü sesi yüzünden onun odasına gelmişti.

"Ne yapıyorsun Hoşyar ?"

"Beni rahat bırakın."

"Aklını mı kaçırdın ? Ne oldu ?"

"Ben evlatlarıma hasretken. O yılan evladını kucağına alacakmış. Güneş gebeymiş."

"Bu yüzden mi kendini harap ediyorsun ?"

"Canım yanıyor. Onun bu mutluluğa kavuşmaması gerekliydi."

"Bebek daha doğmadı ki. Hem doğsa bile ondan kurtuluruz."

"Nasıl olacak ?"

"Füsun Hatuna bebeğin düşmesi için ilaçlar göndereceğiz. Eğer düşmezse doğduktan sonra ölmesi için bir plan yaparız. Kucağına aldıktan sonra kollarından koparılırsa daha acı verici olur."

"Haklısınız Sultanım."

》İstanbul Sarayı《

Bu sırada Valide Gülnar Sultan aldığı bu kutlu haber karşısında çok sevinmişti.

"Güneşim anne olacak."

"İnşallah Gülnar."

Birkaç gün sonra Güneş Sultanı Sarayında ziyaret etmek kararı almıştı. Gebelik için güzel hediyeler ve yeni yardımcı Hatunlar getirmişti Valide Gülnar Sultan. Güneş Sultan Validesini gördüğü anda ona koşup sarılmış ve ağlamaya başlamıştı. Valide Gülnar Sultan kızının saçların okşayıp alnına bir buse kondurmuştu.

"Güneşim. Neden ağlıyorsun ?"

"Sadece duygulandım Validem. Gebeliktendir."

Valide Gülnar Sultan sohbetler sırasında kızında bir durgunluk olduğun fark etmişti.

"Güneşim."

"Evet Validem."

"Kim sıktı canını ?"

"Validem sizce bebeğim erkek olur mu?"

"Rabbi'm bilir. Lakin evladın kızı ve erkeği olmaz. Neden böyle bir soru sordun ?"

"Sağlıklı olması benim ilk isteğim. Lakin erkek olursa daha iyi olur."

"Nedenmiş o ?"

"Paşa oğlumuzun olmasın istiyor."

"Bu ne hadsizliktir. Galiba Paşa karşısında kim var unutmuş. Ben ağabeyine söylerim. O Paşanın boyunun ölçüsün alır."

"Validem lütfen durun. Sizin karışmanıza gerçekten ihtiyaç yok. Gerçekten gerekirse ağabeyime bildirirsiniz. Lakin şimdilik ihtiyaç yok."

"Sen öyle diyorsan. Öyle olsun."

Akşama doğru Hoşyar ve Hatice Sultanın bebekten kurtulmak için gönderdiği ilaçlar Füsun Hatuna ulaşmıştı. Lakin işi bir hayli zorlaşmıştı. Valide Gülnar Sultanın yeni getirdiği Hatunlar Güneş Sultanı pek yalnız bırakmıyor ve onu koruyordular. Gizlice mutfağa inip Güneş Sultan için hususi hazırlanmış yemek tepsisine ulaşmıştı yemeğe ve içeceğe ilaç kattıktan sonra Güneş Sultanın yanına geri gelmişti. Güneş Sultan yemeğin yerken Füsun Hatun içten içe zafer sevincin saklamaya çalışıyordu.

》Bir Kaç Hafta Sonra《

Güneş Sultan ve Ahmed Paşa birlikte Edirne Sarayına av için gitmişti. Bu da Füsun Hatunun görevine büyük bir engel olmuştu. Bu haberi bildirdiğinde Hoşyar ve Hatice Sultan pek kızmıştı.

》Eski Saray《

Hoşyar Sultan odasında bir ireli bir geri giderken Hatice Sultan onu sakinleştirmeye çalışıyordu.

"Sakin ol Hoşyar."

"Nasıl sakin olayım Sultanım ?"

"Eninde sonunda Saraya geri dönecek. O vakit o bebekten kurtulacağız."

"İnşallah Sultanım."

》Edirne Sarayı《

Güneş Sultan ve Ahmet Paşa birkaç hafta çeken yolculuğun ardından nihayet Edirne Sarayına ulaşmıştı. Birkaç ay burada av gezileri ve güzel manzaralı yerleri ziyaret ederek güzel vakit geçirmiştiler. Nihayet Saraylarına geri dönmek vakti gelip çatmıştı. Güneş Sultan burayı çok sevdiği için pekte gitmek istemiyordu. Saraya ulaştıktan sonra ilk iş olarak Güneş Sultan hamam keyfi yapmıştı. Gebeliğin dördünce ayında olduğundan karnı göstermeye başlamıştı. Bu durum ise Füsun Hatun pek tedirgin etmişti. En kısa sürede o bebekten kurtulması çok mühimdi. Füsun Hatun birkaç hafta sonra bu ilaçların pekte yararlı olmadığın Eski Saraya bildirmişti. Güneş Sultanın kullandığı gebelik ilaçları Füsun Hatunun ona verdiği ilaçları etkisiz hale getiriyordu. Hoşyar Sultan Hekim Kadına daha güçlü bir ilaç hazırlaması için rüşvet vermişti. Birkaç haftanın ardından ilaç hazır olmuştu. Lakin bu ilacı göndermeleri şimdilik mümkün gibi görünmüyordu. Zira hava İstanbul'a gidecek kadar pekte iyi sayılmazdı.

》Üç Ay Sonra《

Hoşyar Sultan onun için azap gibi geçen günlerin ardından ilacı Efsun Hatuna göndermeyi başarmıştı. Efsun Hatun bu ilacı zorda olsa Güneş Sultana vermeyi başarıyordu. Tek yapması gereken ilacı Güneş Sultana her gün vermek ve bebekten kurtulacağı günü beklemekti. Birkaç gün sonra Güneş Sultanın kanaması olmuş ve Şifahaneye kaldırılmıştı. Bu haber Valide Gülnar Sultana ulamış hemencecik kızının yanına gelmişti. Hekim Kadın bebeği kurtarmış lakin yataktan çıkmaması gerektiğin bildirmişti. Kızının iyi olduğundan emin olduktan sonra Güneş Sultan Şifahaneden doğuma kadar çıkmamak kararı almıştı. Hekim Kadın onu her dakika başı kontrol ediyordu. Füsun Hatun ise birkaç gün arayla gizlice Güneş Sultana bu ilaçtan vermeyi başarıyordu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Medya : Güneş Sultan
Merhaba arkadaşlar. Umarım yeni bölümü beğenirsiniz. Vote ve yorum yapmayı lütfen unutmayın. Hoşçakalın.

Devrin Sultanı ||Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin