4.Kibrin Getirdiği Mağlubiyyet

312 27 31
                                    

》Beş Ay Sonra《

Cihannara Sultan keyifle lokma ve şerbetin tadına bakarken içeri Zeynep Hatun gelmişti.

"Sultanım."

"Buyur Zeynep."

"Akşam yemeğinde Validemiz ona katılmanız için haber etmemi istedi."

"Âlâ. Hazırlandıktan sonra geleceğim. "

Akşama doğru Cihannara Sultan en güzel kaftanın giymiş göz kamaştırıcı bir taç takmıştı. Valide Gülnar Sultan kızlarını ve Esma Sultanı da çağırmıştı yemeğe. Valide Gülnar Sultan, Cihannara Sultan ve Esma Sultan arasında anlaşma yolu bulmuştu. Artık ikisi de kavga etmeyi bırakmıştılar. Konuşmaya ilk Esma Sultan başlamıştı.

"İnşallah o yılan kız doğurur da havası söner. Adak falan mı adayalım Cihannaranın yeni bir Şehzadesinin olması için."

"Bebeğin erkek ya da kız olmasından daha önemlisi önce sağlıklı olması."

"Validem."

"Söyle Cihannara kızım."

"Ya o Hatun erkek doğurur ben kız doğurursam. Ne olacak o vakit ?"

"Kızım gerçekten torunumun kız ya da erkek olması pek önemli değil. Benim planım o Hatunu bitirecek."

"Yani kızım olsa dahi o Hatundan kurtulacağız."

"Evet."

"Validem. "

"Söyle Güneşim."

"Hoşyar'ı evlatlarından ayırmak vicdansızlık değil mi ?"

"Validemin yapacakların sorgulamak hiç kimsenin haddine değil."

"Lalehan sakin ol."

"Ama Validem."

"Güneş o Hatunun boyunun ölçüsün almazsak gelecekte çok kötü şeyler olur."

"Peki ya evlatlarına ne olacak ?"

"Bu kadar Sultan var. Hem o çocuklara Validelik edecek bir sürü Hatun var."

"Gerçek Validelerinin yerin tutar mı ki ?"

"Güneşim konuyu kapatalım."

"Ama."

"Aması yok."

Herkes kendi odasına döndüğünde Güneş Sultan bir şeyler yapmak için plan kurmaya başlamıştı. Güneş Sultan vaktinin çoğunu Hoşyar Sultan ile geçiriyordu. Hoşyar Sultanın keyfi çok kaçmıştı Hünkarın ve herkesin Cihannara ile onun bebeğine dikkat ve sevgi vermesi onu derinden sarsıyordu.

"Hele erkek olsun Sultanım. O vakit o Hatun görür."

"Hoşyar kavgalardan uzak dur. Kavgalar seni gözden düşürür."

"Validemiz neden böyle yapıyor ? Neden beni sevmiyor ?"

"Hepsi Cihannaranın suçu."

Hoşyar Sultan hışımla odasından çıkıp Valide Gülnar Sultanın yanına gitmişti. Odaya destursuz bir şekilde girmişti. Güneş Sultandan onun arkasından bir şeyler yapmaması için gelmişti.

"Validem."

"Destursuz odama girmek senin ne haddinedir Hatun."

"Neden bana düşman gibi davranıyorsunuz ? Neden bana haksızlık yapıyorsunuz."

"Çerkes ve Kırım soyu bitecek diyen sen değil miydin."

"Gerçekten öyle dedin mi Hoşyar ?"

"Sinirle söylemiştim Sultanım."

Devrin Sultanı ||Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin