》Aylar Sonra《
İstanbul yemyeşil bir örtüyle kaplanmıştı adeta. Çeşit çeşit çiçekler etrafı süsleyerek ilkbaharın geldiğin haber veriyordu. İlkbaharın gelişi ile Güneş Sultanın düğünün olacağı tarihe sayılı günler kalmıştı. Valide Gülnar Sultan bu düğün için pek heyecanlı ve telaşlıydı. Bu güzel günü Sultan Seliminde görmesini çok isterdi lakin evladının düğününü gökyüzünden izleye bileceğini düşünüyordu.
》Eski Saray《
Hatice Sultan ve Hoşyar Sultan karşılıklı oturmuş kahve içip, sohbet ediyordular. Eski Saraya geldiğinden beri Hoşyar ve Hatice Sultan arkadaş olmuştular.
》Aylar Önce《
Birkaç haftanın ardından Hoşyar Sultan Eski Saraya ulaşmıştı. Kendi odasına yerleşmekle meşgulken içeri Hatice Sultan gelmişti.
"Merhaba Hoşyar. Cihannara Sultan demek senden de kurtuldu. Kaynanasına çekmiş."
"Yanlışınız var Sultanım. Henüz savaş bitmedi. Benim üç arslan gibi Şehzadem var. Saraya geri döndüğümde Hünkarıma daha çok evlat vereceğim."
"Evlatların şimdi düşmanların elinde. Bir de bakmışsın hepsinden bir gecede kurtulup vermişler."
"Mümkün değil. Valide Gülnar Sultan torunlarına kıymaz."
"O kıymaz doğru. Lakin Cihannara gözünü kırpmadan kıyar."
"Elim kolum bağlandı. Hepsi Güneşin suçu. Pis yılan."
"Ama sana yardım ede bilirim ?"
"Bana neden yardım etmek istiyorsunuz ?"
"Savaşı Cihannara kazanmaz ise Gülnar için ağır darbe olur. Bu da benim istediğim tek şey."
"Peki ya bana nasıl yardım edeceksiniz ?"
"İlk önce senin buraya sürülme sebep karından intikam alacaksın. Ardından düşmanlarından teker teker kurtulacaksın."
"Hepsinden kurtulacağım.Taht benim oğullarımın olacak."
"Âlâ. Zeki Hatunsun."
》Şimdiki Vakit《
Hatice Sultan her fırsatta Hoşyar Sultanı, Valide Gülnar Sultana karşı doldurmaya çalışıyordu.
"Duydun mu Hoşyar ? Birkaç hafta sonra Güneş Sultanın düğünü var."
"Adı batsın onun. Onun yüzünden sürgün oldum."
"Bence intikamını âlâ bilirsin."
"Buradayken onun canın nasıl yaka bilirim ki ?"
"Güneşin yanına bir Hatun yerleştirelim. Onun gebe kalmasına mâni olsun. Seni evlatlarından ayırdı. O da evlat hasreti ile yanıp tutuşsun."
"Haklısınız Sultanım."
Hatice Sultan ve Hoşyar Sultan ellerindeki bütün altınları ile bir Ağayı satın almıştılar. Ağa, Füsun ismindeki Hatunu Güneş Sultan için hususi seçilmiş nedimeleri arasına girmesini sağlamıştı.
》Düğün Günü《
İstanbul'da halka yemekler dağıtılıyor, taşlıkta ve halka açık şenlik ve gösteriler yapılıyordu. Güneş Sultanın gelin alayının gösterişli ve debdebeli olması için hususi hazırlanmıştı. Taşlıkta Valide Gülnar Sultan, kızları, gelinleri ve torunları eğlenceyi izleyerek eğleniyordular.
Valide Gülnar Sultan sevinç göz yaşların tutmaya çalışarak Güneş Sultanın hazırlıklarının bitmesin izliyordu. Güneş Sultan hazırlıkları bittikten sonra Valide Gülnar Sultan onun alnına buse kondurmuş ve hayır dua vermişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Devrin Sultanı ||
Historical FictionBen Valide Gülnar Sultan. Osmanlı Hanedanı'nın Kırımlı Valide Sultanı. Bu Sarayda hayatta kalmak için tek çare masumların kanını akıtmak. Lakin ben asla bu yanlışa ortak olmadım. Savaşı zalim olmakla değil zekamla kazandım.Ailemi ve Hanedanı korumak...