p r o l o g

54 4 1
                                    

Alamat rumah itu direnung lama untuk memastikannya. Beg silang ditarik perlahan dan dengan lafaz bismillah, dia menekan butang loceng itu.

Ting Tong Ting Tong

Wajahnya tersenyum lebar dan cuba kelihatan mesra sementara menunggu tuan rumah untuk membuka pintu.

"Yes? Who are you?"

Automatik dahinya berkerut. Lelaki yang muncul dari muka pintu itu turut melakukan perkara yang sama sambil mengendong seorang bayi perempuan di atas lengannya.

"Kau!"

"Awak!"

Kata mereka dengan serentak.

・・・・

Tengku Aqasyah berlari pantas ke arah pintu bilik VVIP di hospital itu. Belum sempat dia menolak pintu tersebut, tangannya dihalang seseorang.

"Qasy.." lelaki berbaju coat berwarna putih itu memanggil namanya.

Dia menoleh ke sisi dan memandang lama wajah adik lelaki tunggalnya itu. Tanpa disuruh, tubuh tegap itu didakap erat sambil tangisan jatuh di bahu abangnya.

"M-Mana Liya?" soal Qasy.

"Liya..dah tak ada." jawab Tengku Aqeef.

Mata Qasy terbuka luas. Berita tersebut sangat mengejutkan dirinya ketika itu. Dengan pantas, dia menolak tubuh Aqeef ke tepi dan terus menerjah pintu bilik tadi.

"Liya, bangun Liya! Kau tak boleh mati! Bangun la!"

"Please, calm down sir."

"How do you guys do work?! It's useless to pay a lot of money if you just kill my sister!" amuknya.

Doktor lelaki itu sudah menelan air liur kelat.

"We have tried. But, this is not under our control. I am sorry, sir."

"Shut your damn mouth! Ergh!" dia menumbuk dinding itu sekuat hati sebelum keluar semula dari bilik tadi.

Qasy berlalu pergi ke arah tandas hospital itu. Mindanya serabut memikirkan masalah keluarganya ketika itu.

Satu lagi pergi meninggalkan dirinya dan itu membuatkan lagi hatinya membara kepanasan.

"Aku akan bunuh kau, Darius! Kau akan mati dekat tangan aku!"

Noktah.Where stories live. Discover now