4

2K 116 27
                                    

Bekletmemek için hemen attım sizde oy ve yorumu unutmayın lütfen 🤍

BÖLÜM SÖZÜ: Gamzesi mi vardı onun? Güzel duruyordu galiba. Yok konumuz bu değildi bizim...

Adar Şahmeran'dan:

Uykumu konağın bahçesinden gelen sesler böldü. Neydi bu ses sabahın köründe? Duvar saatine kaydı gözüm saat daha beşti. Ben yataktan kalkarken kapı çaldı.

+ Giir.

Fatma: Ağam, bu saatte rahatsız ettim ama kusura bakmayın. Ahmet Ağa gelmiş, aşağıda sizi bekliyor, acele kaldır ağanı dedi.

+ Tamam sen in geliyorum ben.

Fatma: Tamam ağam.

Üstüme bir t-shirt geçirip, altımdaki eşorfmana baktım durabilirdi. Hızla aşağı indim merdivenlerden. Amcam bu saatte geldiyse kesin önemli bir şey vardı. Salona girince amcam ayağa fırladı.

Amcam: Felaket başımıza gelen felaket.

+ Ne olduğunu söyle amca?

Amcam: Dilbaz kaçmış.

Felaket denirdi işte buna gerçekten. Gel birde berdelle uğraş, umarım birine kaçmak yerine tek kaçmıştır.

+ Kimle, belli mi?

Amcam: Zemheroğlu aşiretinden Firaz'a kaçmış. Mehmet ile Ali yola çıktı konağa, her yerde arıyorlar. O kız bizde ne şeref ne namus bıraktı. Bulduğum yerde kafasına sıkacağım ikisininde.

Yengem: Olmaz ağam kıyma kızıma. Berdel olsun. Kızları var onlarında, mehmet ile evlendirelim kan akmasın.

+ Kaç yaşında kız?

Yengem: 17

+ Olmaz o iş yenge, kız çok küçük.

Amcam: Yengen haklı namusumuz temizlenecek!

+ Amca illa namus diyorsan ikisini de bulur atarım önüne, gerisine karışmam. 17 yaşında bir kızı bu işe karıştırmanıza izin vermem! Duydun mu beni amca? Benim berdele iznim yok. Senin kızının günahının bedelini bir çocuğa ödetmenize izin vermem!

Amcam: Tamam sen bul onları yeter ki.

Bir kot pantolon bir ceket alıp dışarı çıktım. Bu töre işini sevmiyordum. Dilbaz neden kaçmıştı ki? İstese vermeyecek miydik? Off off...

+ Hamza

Hamza hızla yanıma geldi

Hamza: Buyrun ağam.

+ Topla adamları, Dilbaz'ı aramaya çıkıyoruz. Binin arabalara dağılın. Ben ilk arabayla bağ evlerinin oraya gidiyorum. Siz de diğer yerlere dağılın, olabildiğince hızlı bulun. Bulan amcamdan önce bana haber versin.

Hamza: Tamam ağam. Hemen çıkıyoruz.

# 1 Saat Sonra #

Dilbaz'ı bulmuştuk düşündüğüm gibi dağ evindeydiler. Aptaldı bunlar neden insan töreleri bile bile kaçardı? Hemde kızı gelip ailesinden istemeden. İstese verirdi belki amcam. Ne gerek vardı buna. Dilbaz'a birşey olsun istemezdim ama onun içinde gencecik bir kızı da berdele kurban etmezdim. Bir halt yediyse kuralları bile bile bedelini de ödemelilerdi. O ikisini ve birkaç adamı başka arabaya bindirdim. Bende Hamza ile aynı arabaya bindim, önde biz arkada onlar konağa gidiyorduk.

+ Hamza.

Hamza: Buyur abi.

+ Sen beni bırakınca konağın orada bekleyeceksin, bir de kardeşini al yanına. Konaktan bir kız kaçarsa al onu Urfa'ya götür.

Aşk-ı Midyat ( Ağa )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin