1325 kelimelik bir bölüm oldu oy ve yorumu unutamayın 🤍 Akşama da bir yada iki bölüm atarım.
BÖLÜM SÖZÜ: Konu denklikse önce karşımdan oğlunu kaldır amca, bir kadına silah çeken adam bana denk değildir.
Gergin bir şekilde bekliyorduk, özellikle Heje. Saat yedide şehre girdiklerinin haberi gelmişti. Dört beş dakika içinde burda olurlardı. Ne kadar belli etmemeye çalışsam da bende gergindim, korkuyordum. Heje'yi bizden almalarından değil, çünkü bu mümkün değildi, onu daha fazla üzmelerinden korkuyordum. Göz bebeğimdi Heje benim. 8 yaşındaydım o doğduğunda, kendimi bildim bileli etrafında pervane olmuştum, çok seviyordum onu. Annesinden çok ben ilgilenirdim o çocuk halimle zira annesi olacak yılanın gözü oğlundan başkasını görmezdi. Oğlum aşağı oğlum yukarı, olmaz olsun seni oğlun. Ailenin yüz karası...
Benim saydırmalarım bitmedi ama konağın açılan kapısı ve giren arabalarla daldığım transtan çıktım. Beş araba gelmişlerdi. İlk arabadan dedem dayım 27-28 yaşlarında bir adam ve mehmet inmişti. Arkadaki arabadan da başka akrabalar. Onlar konak merdivenini çıkarken babam bizi sakin tutmaya çalışıyordu.
Babam: Sakın ola bi taşkınlık yapmayın, Azad Arjin özellikle size diyorum. Bu kapıdan giren herkes misafir sayılır, misafire nasıl davranırsanız öyle davranın. Eroğlu'sunuz siz, onların yaptığı hadsizliği siz yapıp onlara benzemeyin.
Biz cevap bile veremeden onlar merdiveni bitirdi öndeki adam kendini tanıttı içeri girerken,
Adar Şahmeran: Ben Adar Şahmeran, Şahmeran aşiretinin ağası.
Sonraki giren Mehmetti, daha sonra ise babası girdi.
Ahmet Şahmeran: Ben de Ahmet Şahmeran.
Bu böyle sürdü gitti, sıra dayıma gelene kadar. Herkese hoşgeldin diyen bizler dayımı görünce hicbirşey demedik. Buna bozulan dayım hemen tavrını belli etti.
Dayım: Bize hoşgeldin yok mu Arjin? Azad? Siz?
+ Kusura bakma baba benim sabrım buraya kadar. Hoş mu geldin ki sen dayı? Olmaz olsun senin gibi dayı! İçeridekilerin hepsine misafir der susarım çünkü onlar kendi kızlarına kıymamak için yaptı ne yaptıysa ama bunlara susmam baba, affola. Çünkü kendi kanından kendi canından olanı kurban etti bunlar. Hemde niye? Adının anlamı şeref olan ama şeref yoksunu oğulları için!
Dayım: Arjin aşma haddini dayın var karşında, almayayım ayağımın al-
Azad: Senin adamlığın mı kaldı ki dayılığın kalsın? Hele bi dene bacıma birşey yapmayı, ne kanımdan derim ne soyumdan.
Boran: Dayı, Arjin aştı haddini ama sende bacıma düzgün konuş, sabır falan kalmadı zaten bizde!
Babam: Yeter! Ne dedim ben size? Sen de Omar bir daha kızıma laf et bak ne oluyor? Geç otur içeri, sesini kes. Sen sadece göstermelik olarak burdasın, söz hakkın falan yok. Şimdi hepiniz geçin içeri.
İçeri geçtik bizde onların arkasından, babam uzun sofrayı işaret edince hepimiz oturduk taki itiraz gelene kadar.
Ahmet Şahmeran: Ne işi var kadınların bizim soframızda? Bize denkler mi ki bizimle otursunlar?
Bu tarz toplanmalarda kadınlar ve erkekler ayrı otururdu genelde ama bunun sebebini denklik olarak görmemiştim hiçbir zaman.
Adar: Konu denklikse önce karşımdan oğlunu kaldır amca, bir kadına silah çeken adam bana denk değildir. Sonra kızını bize yem eden adamı kaldır, sonra de ne diyeceksen ki insanlar seni ciddiye alsın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aşk-ı Midyat ( Ağa )
RomanceBerdel yoktur çünkü yazar aklı yerinde olan bir kadının zorla evlendiği bir adamı sevebileceğini düşünmüyor. Bir kadın düşünün koca bir şehre kafa tutan,bir kadın düşünün Urfa'ya söz geçiren işte o kadın Arjin Eroğlu. Erkek egemen Doğu'da dimdik dur...