الــــفـــــصــــل الــــرابــــــع

1.4K 70 8
                                    

صلوا علي الحبيب المصطفي
(صلي الله عليه وسلم)

_____________________

- أولئكَ الذين يكسرون قلباً ، فينتزعونَ شيئاً من سلامِه ، كيفَ تملكُ أفواههم أن يقولوا في صلاتهم : السّلامُ علينا وعلىٰ عبادِ اللّٰه الصالحين ..

____________________

بس دايمًا كان في حاجه ناقصه ، شئ مَيمنعكش من الحُب ، وف نفس الوقت ميخليهوش يكمل ، شئ بيخلي المُتعه تروح .

- رسائل البحر  |٢٠١٠ .

____________________

"الفــــــصــــــل الـــــــرابــــــــــع"

وبعدما تعرفوا جلسوا ليتابعوا هذه الصفقه التي كانت تتضمن بناء شركه بين حمزة وادهم ورغم انهم لا يعرفون بعضهم ولكن كل شخص يُعرف بأسمه فـ حمزة لهُ سلسلة شركات السيوفي، بينما ادهم لهُ فروع في كل دولة ومشهوره بشركات الحناوي فمن المؤكد انهم سيعملوا مع بعضهم دون شك..

حمزة بتفكير:اظن اننا نعمل الشركه دي في مصر احسن.

هتف ادهم بتعجب:و ليه منعملهاش هنا.

هتف حمزة بهدوء:بلدنا اولى بشركاتنا ثم انا حابب ان تكون اول شركة مشتركه بيني وبينك تكون في مصر يمكن نتعامل اكتر سوا نبقى نعمل فروع بره.

هز ادهم راسه بقتناع:عندك حق.

حمزة وهو ينظر لمحمود الصامت:ومحمود هو الـ هيقوم بدور المكان المناسب للشركة ليه ذوق هايل.

طالعه ادهم ببسمه هاتفاً: طب كويس وانا عندي مهندسين من احسن المهندسين هينظاموا كل حاجه بأذن الله.

هتف حمزة وهو ينهض:طب تمام نقدر نمضي العقد النهاردة بليل لاني مستعجل.

ادهم وهو ينهض:مفيش مشكلة هجهز كل حاجه وهبعتلك location المكان وتيجي.

هتف حمزة بجدية: تمام يلا نستاذن احنا.

تبادله السلام بالايدي وهتف ادهم بمجاملة: مع الف سلامه..ثم اكمل وهو يلاحظ ذراعه الملفوف..والف سلامه علي دراع حضرتك.

ابتسم لهُ هاتفاً:الله يسلمك يا ادهم.

ليرحل كل من محمود وحمزة بينما انهه ادهم عمله وذهب الي الفيلا....
_____________________

عـشـقـت خـائـنحيث تعيش القصص. اكتشف الآن