Söndag 1 Februari
Återigen vaknar jag upp av att väckarklockan ringer, den här gången redan klockan halv nio på morgonen.
Jag suckade tungt, motstod lusten att dra täcket över huvudet och somna om och satte mig upp på sängkanten.
Jag skulle vara hos Isac om två och en halv timme, så jag hade gott om tid på mig att göra mig klar.
Jag tittade ut genom fönstret och till min besvikelse dalade stora snöflingor ned på en redan gnistrande vit bädd av snö.
Vem som helst skulle ha tyckt att det var vackert, även jag om det inte vore så att jag skulle behöva gå ut i det där vädret snart.
Jag kände till och med kylan stråla genom glaset, vilket fick mig att huttra och går iväg från fönstret.Varken mamma eller pappa kunde skjutsa, mamma skulle med Casper till vårdcetralen för vaccinering och pappa jobbade.
Så för mig blir det att gå hela vägen hem till Isac.
Jag gick ner till köket och öppnade kylskåpet för att söka något att äta.
Min blick drogs runt i kylskåpet och jag bestämde mig för en stor skål gröt med oboy till.
Jag tog ut gröten och hällde upp i en skål som jag sedan mickrade, jag lät det sedan svalna medan jag värmde oboyen.Artikeln om hur pandorna på ett zoo i Belgien hade fått ungar läste jag innan jag slog ihop tidningen för att gå upp och fixa iorning mig för dagen.
Jag vet inte varför men jag kände att jag ville fixa mig lite extra idag, kanske var det för att jag fortfarande var glad över framgången med Andrée igår.Jag log när jag tänkte tillbaka till hur bra det hade gått, hur kul vi hade haft. Jag trodde aldrig att Andrée skulle vara så framåtriktad och skämtsam, han hade alltid varit den som hållit sig undan från förhållanden. Han var antingen på planen eller med sina vänner.
Jag gick direkt till duschen, lät det varma vattnet skölja ur mitt hår och smutset på min kropp. Med min handduk virad runt mig gick jag till mitt rum. Jag blåste håret noggrannt, funderade ett tag innan jag även tog fram plattången.
När mitt hår inte hade den minsta lilla våg gick jag fram till garderoben. Det var nu det svåraste valet kom; kläder.
Jag satte igång lite musik och den första låten som kom upp när jag tryckte på shuffle var Basket Case av Green Day.Min musiksmak var allt från punk till Disney, jag menar en riktigt bra Disneylåt som "Beauty and the beast" eller "Färger i en vind" sitter aldrig fel.
Jag dök in i min garderob i jakt på något fint men ändå vardagligt. Jag hade iallafall bestämt mig för jeans, något annat var för kallt.
Jag tog fram mina svarta jeans och tog sedan min vinröda långärmade tröja. Till sist tog jag fram en lång stickad tröja eftersom termometern i köket hade visat -15.När jag bytt om till de varma kläderna tog jag mig an mitt ansikte. Jag smörjde in mig med ansiktskräm eftersom jag visste att mitt ansikte skulle bli helt förstört annars.
Sedan applicerade jag eyeliner och mascara, eyelinern blev riktigt bra om jag fick skryta.En sån här vinterdag behövdes det ingen rouge iallafall eftersom jag skulle ha både röda kinder och även näsa när jag kom fram till Isac.
Läppstift eller inte läppstift, det är frågan. "Kommer de tycka att jag sminkar upp för mycket eller kan jag ha det ändå?" tänkte jag för mig själv. "Äh vafan, jag kör på med läppstift. De får tycka vad de vill."
Jag tog fram ett vinrött läppstift som matchade med tröjan från min sminkväska och applicerade det på mina läppar.
Vid dörren drog jag på mig mina vinterkängor, min varma vinterjacka, vantar, halsduk och mössa. Det gäller att vara förberedd, man vet aldrig vad som händer; jag kanske ramlar i ett dike eller något sådant.
YOU ARE READING
Min Valentin
Teen Fiction"Jag skulle ha en pojkvän om jag bara ville. Men tyvärr så känner jag inte det behovet." Isac himlade med ögonen. "Jo, visst, vi säger så." "Det är sant!" protesterade jag. Isac log ett litet lömskt leende. "Ska vi slå vad?" - Melody levde ett helt...