Onsdag 11 Februari
Jag vaknade långsamt upp då jag kände någon sätta sig i sängen bredvid mig och något ställas ned på nattygsbordet bredvid. En hand drog varsamt bort en slinga från mitt ansikte och jag öppnade sakta ögonen för att direkt stänga dem igen då ljuset från taklampan brände i mina ögon.
"Hej", sa Andrée mjukt. Jag log och lutade huvudet mot hans hand.
"Hej", sa jag svagt.
"Hur är det?", frågade han och jag öppnade ögonen trots ljuset och mötte hans.
"Så bra det brukar dagen efter att man hällt i sig lemonad som inte visade vara vad det utlovades, alltså inte så bra", sa jag och skrattade till lågt.
Andrée nickade mot nattygsbordet. "Jag tog med lite yoghurt, en alvedon och vatten till dig." Jag log tacksamt mot honom, även fast jag inte kände för att äta i den här stunden. Långsamt satte jag mig upp och tog glaset och Alvedonen. Därefter hällde jag snabbt i mig vattnet och Alvedonen. Andrée gav mig skålen med yoghurt och en sked som jag tog emot och började sakta äta.
"Ska inte du äta frukost?", frågade jag. Han skakade på huvudet.
"Jag åt förut innan jag kom upp hit."
"Jaha", svarade jag och därefter blev det tyst ett tag medan jag långsamt fick i mig några till skedar.
"Vad är klockan?" frågade jag efter ett tag.
Andrée tog upp sin mobil ur sin jeansficka. "07.08, så du har inte så bråttom."
Jag nickade till svar och klev upp ur sängen för att gå till badrummet. Igårkväll hade jag hade klivit ur klänningen som jag haft på mig och lånat en ljusblå tröja av Andrée som räckte mig till någonstans på låren för att sova i.
"Jag lade fram handdukar ifall du vill duscha och det ligger en tandborste ovanpå till dig", sa Andrée och jag tackade innan jag gick ut genom dörren från hans rum.
Väl inne i badrummet tog jag en titt på mig själv i spegeln, det var ingen vacker syn men det var inte en allt för hemsk syn heller. Ögonskuggan hade smetat ut sig lite och givit det en ännu mer sotig look och lite låg även under ögonen. Vingarna på eyelinern hade suddats bort och mitt hår var ovanligt trassligt men mer var det inte. Utan att lägga mer tid på det skruvade jag på varmvattnet på duschen, tog av mig de få kläderna jag hade på mig och klev in under strålen.
Jag skrubbade hela kroppen och ansiktet med tvål medan håret bara blev sköljt med vatten. Efter ett tag klev jag ut och virade in mig i en handduk med vattenångan tung i luften. Jag tittade mig omkring efter mina kläder och det var inte förrän då jag insåg att de enda kläderna jag hade var min klänning, som jag helst inte ville ha i skolan. Och Andrées tröja men jag visste inte om det var värre eller bättre. Efter att ha borstat tänderna och tagit på mig Andrées tröja igen gick jag tillbaka till Andrées rum, där han satt och spelade på sin mobil.
"Andrée... jag har inga kläder att ha till skolan. Jag vill helst inte ha klänningen eller den här...", jag gestikulerade mot tröjan" ...ja", jag skrattade kort och korsade armarna över bröstet.
"Jag har fixat det problemet, när du är klar åker vi till Juni så att du kan låna kläder av henne.", svarade Andrée. "Du kan låna ett par av mina mjukisar om du inte vill åka dit i klänningen." Jag log tacksamt och kände en plötslig lust att bara krama honom. Vilket var exakt vad jag gjorde. Han skrattade förvånat då jag kastade mig runt hans hals och borrade ner huvudet i hans nacke, men kramade mig hårt tillbaka.
YOU ARE READING
Min Valentin
Teen Fiction"Jag skulle ha en pojkvän om jag bara ville. Men tyvärr så känner jag inte det behovet." Isac himlade med ögonen. "Jo, visst, vi säger så." "Det är sant!" protesterade jag. Isac log ett litet lömskt leende. "Ska vi slå vad?" - Melody levde ett helt...