15. En jävla snigel

150 12 8
                                    


Torsdag 12 Februari

"Vill du ses hemma hos mig ikväll?" frågade Andrée då vi stod vid mitt skåp. Jag höll på att lägga in mina böcker för att vi sedan skulle gå tillsammans till matsalen och möta upp Mia, Östen och Felix.

Juni stod brevid och smsade med någon och verkade inte särskilt intresserad i vad vi gjorde för tillfället.

"Gärna", log jag och stängde mitt skåp. "Direkt efter skolan, eller ska jag komma lite senare?"

"Du kanske kan komma runt halv 6, om det är okej?"

"Ja, det blir bra!", sa jag och gjorde tummen upp.

"Så bra", sa Andrée och log. Han tog sedan min hand och med Juni, som fortfarande hade mobilen i handen, gick vi mot matsalen.

Jag log glatt då jag såg pannkakor ligga i de stora metallformarna för maten.

Mums, tänkte jag och lassade på 4 pannkakor på min tallrik innan jag gick vidare mot grönsakerna. Jag tittade mig omkring i jakt på någon av de vi skulle möta upp, och såg snart Mias nyfärgade bruna hår vid ett av de runda borden.

"Hej!", sa jag samtidigt som jag slog mig ned bredvid Felix. Mia, Östen och Felix hälsade glatt tillbaka.

Andrée satte sig en minut senare ned brevid mig. "Det här är Andrée", sa jag. "Andrée det här är Mia, Östen och Felix."

Andrée log en aning nervöst, men hälsade glatt med stabil röst.

Juni, som tagit längre tid på sig då hon smsade med ena handen, satte sig bredvid Andrée.

"Juni, sluta smsa vid matbordet!" Jag tittade låtsassträngt mot henne och hon himlade med ögonen till svar. "Vem skriver du ens med?" fortsatte jag att fråga.

"Jack", svarade Juni och fortsatte att skriva på sin mobil. Så jag tog saken i egna händer, bokstavligt talat, och tog Junis mobil.

Till: Jack

Försök att lyssna på läraren istället för att störa Juni när vi försöker äta är du gullig. // Melody.

Det tog inte många sekunder innan ett svar uppenbarade sig på skärmen.

Från: Jack

Cockblocker -.-'

Jag fnös åt honom då ett nytt sms dök upp direkt efter.

Från: Jack

Är alltid gullig vet du väl.

Till: Jack

Nope förlåt, det visste jag inte.

Jag gav tillbaka telefonen till Juni och högg sedan in på mina pannkakor, samtidigt som jag försökte komma in i samtalet de andra kring bordet startat.

"... som någon jävla snigel", sa Felix och viftade med gaffeln i handen.

"Med jävligt fula byxor", skrattade Mia.

"Varför har man inte slöjd på gymnasiet?", frågade Östen.

"Som ätit helium", flinade Andrée.

"Ingen aning, Östen. Det är inte som att jag är ledsen över det", svarade Mia.

"Har inte vi naturprov nästa vecka?", fortsatte Östen.

"Det är den bästa förklaringen jag har hört, stämmer in på henne som fan. Segaste läraren någonsin!" Felix flinade och stoppade in sin gaffel med en pannkaksbit i munnen.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 04, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Min ValentinWhere stories live. Discover now