11. Mycket lite, lite mycket

246 17 12
                                    

Söndag 8 Februari

"Okej, vi har pasta, falukorv, köttbullar och nudlar", sa jag och la upp sakerna på diskbänken.

"Köttbullar!" utropade Andrée glatt. "Vem gillar inte köttbullar?!" Jag skrattade och nickade instämmande.

"Köttbullar blir det", sa jag och tog fram stekpanna och kastrull. "Vill du steka köttbullar eller hacka grönsaker?"

"Jag kan fixa pastan och köttbullarna, för finns det något jag är dålig på så är det att hacka grönsaker."

"Ja, och att vinna över mig på Mario Cart", retades jag och syftade på tidigare på dagen, som vi spenderat framför tv:n med film och tv-spel. Han fnös.

"Jag vann faktiskt över dig tre gånger." Jag log roat och lade mina armar runt hans nacke.

"Av tjugo", sa jag och fick honom att grimasera.

"Jaja, spelar roll." Han log mot mig med varm blick och lyfte sedan upp mig på köksbänken vilket gjorde att jag pep till. Han började sedan långsamt kyssa längs med min käke och jag slöt ögonen.

"Vi borde göra mat, jag är hungrig", sa jag distraherat.

"Mmm", sa han och lät sina läppar vandra ned till min hals. Jag spärrade upp ögonen då jag insåg vad han gjorde.

"Andrée, det är skola imorgon och jag klär inte i sjal", klagade jag. Han skrattade lätt och gav mig en puss på mitt nya sugmärke.

"För sent", sa han.

Jag öppnade munnen för att klaga, men inget ord hann komma ut då han avbröt mig med en kyss. Jag besvarade den mjukt och försvann i kyssen. Efter ett tag kurrade dock min mage högt och Andrée bröt sig skrattande ifrån mig.

"Okej, vi kanske ska göra mat innan det blir jordbävning här inne", skämtade han och jag slog till honom lätt på armen. Vi fortsatte med maten och satte oss snart mittemot varandra vid bordet.

"Hur går det med repen då?" frågade Andrée och stoppade in en köttbulle i munnen. Jag ryckte på axlarna.

"Det går bra, det börjar låta riktigt bra nu. Vi har skrivit en låt, eller ja, det var väl mest Isac, men vi andra hjälpte till också. Isac är skitduktig på att skriva låtar så alltså, vi är rätt nöjda med den. Vi hoppas i alla fall att vi kommer vidare till final i tävlingen."

"Jag håller tummarna för er", sa Andrée leende.

"Tack, jag hoppas också att det kommer att gå bra. Isac säger att vi har rätt så bra chanser att vinna, men vem vet, han kan ju ha fel." Precis då ringde min mobil. "När man talar om trollen", muttrade jag då jag såg vem det var som ringde. Isac the sexiest guy on earth blinkade upp mot mig. "Hallå?"

Det var helt tyst i luren, och jag rynkade på pannan. "Isac? Är du där?" Tystnaden ekade genom luren, och till sist lade jag på.

"Isac the sexiest guy on earth?" frågade Andrée med höjda ögonbryn.

"Han tog min mobil igår när vi repade. Där av alla dessa 300 vackra selfies." Jag tog fram Galleri och visade honom snabbt alla bilder Isac tagit på sig själv i olika vinklar. "Jag har inte hunnit ta bort dem ännu." Andrée skrattade mjukt och vi fortsatte äta vår mat.

~

"Hejdå, vi ses imorgon", sa jag och kramade om honom hårt. Han besvarade min kram, innan han gick ut genom dörren och ut på gatan. Han vände sig om och vinkade en sista gång och jag gav honom en slängkyss, som han låtsades fånga och ta till sitt hjärta. Jag skrattade högt, vinkade och gick sedan in i huset.

Min ValentinWhere stories live. Discover now