Lördag 7 februari
Jag vaknade halv elva, tittade på klockan och svor högt. Nu hade jag bara en halvtimme på mig att både göra mig iordning och ta mig till Isac och jag visste, av erfarenhet, att de inte gillade när jag kom för sent. Jag hoppade upp ur sängen och sprang fram till min garderob där jag slet ur ett par träningstights och en Green Day hoodie. Att byta om tog tre minuter och jag slängde upp håret i en så kallad "messy bun" och utan att ta en sista blick i spegeln sprang jag ned till köket där frukosten redan var framdukad.
Resten av min familj satt redan vid frukostbordet och min mamma höjde på ögonbrynet när hon såg mig. "Någon verkar ha bråttom?" Jag nickade och tog en redan rostad macka och satte mig ned.
"Ja, vi ska börja repa klockan elva och jag måste hinna till Isac också"
Pappa tittade upp från sin tidnig. "Vill du ha skjuts?"
Jag tittade tacksamt på honom. "Ja, tack gärna!"
Till mackan drack jag ett glas apelsinjuice och jag försökte att inte äta för fort då jag visste att det bara skulle resultera i magont, men till sist var jag klar. När jag reste mig från bordet och gick bort till diskmaskinen sa min mamma. "Glöm inte bort att jag och din pappa åker på kryssning imorgon så vi skjutsar Casper till farmor idag, tänkte ifall du ville säga hejdå innan ni åker"
Jag gick fram och gav min lillebror en kram och en puss på kinden, som han självklart torkade av med tröjärmen.
"Usch, tjejbaciller!", klagade han.
Jag skrattade och rufsade om hans hår och gick sedan för att borsta tänderna.
-
"Tack för skjutsen!", sa jag till min pappa och stängde bildörren och gick mot garagedörren. Jag knackade på och väntade, men ingen öppnade. Då försökte jag öppna dörren men den var låst och jag drog irriterat upp min mobil, den visade fem minuter i elva och de andra borde varit här nu.
Jag bestämde mig för att vänta till klockan elva, men då klockan slagit två minuter över elva gick jag upp till Isacs hus och knackade på. Hans mamma öppnade dörren och log när hon såg mig.
"Hej Melody! Vad tidig du är", sa hon glatt.
"Hej", svarade jag och rynkade på pannan, vadå tidig?
"Isac är på sitt rum så du kan gå upp dit", fortsatte hon och släppte in mig. Jag klev in i värmen och tog av mig ytterkläderna. Sedan tackade jag hans mamma och gick sedan upp mot hans rum. Jag kom ihåg vägen sedan förra gången jag varit där.
Då jag kom in i rummet var ingen där, så jag satte mig på hans säng och väntade. Under tiden studerade jag hans affischer och blev imponerad över hans grymma musiksmak.
Efter ett tag öppnades dörren till badrummet som angränsade till hans rum och ut kom Isac iklädd endast en handduk runt midjan. Håret var blött och låg klistrat mot hans huvud och jag kunde inte låta bli att jämföra honom med Andrée.
Jag svalde djupt just då hans blick föll på mig och ett gällt skrik steg ur hans strupe.
"Du skriker fan tjejigare än vad jag gör", skrattade jag. Han tog en hand över sitt hjärta och andades tungt.
"Vad fan gör du här?" frågade han då han tagit några lugnande andetag.
"Din mamma sa att jag kunde gå upp", sa jag oskyldigt.
"Men vad gör du här så tidigt?"
"Du sa att vi skulle börja repa klockan elva. Klockan är mer än elva nu", sa jag och la händerna i kors över bröstet.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Min Valentin
Genç Kurgu"Jag skulle ha en pojkvän om jag bara ville. Men tyvärr så känner jag inte det behovet." Isac himlade med ögonen. "Jo, visst, vi säger så." "Det är sant!" protesterade jag. Isac log ett litet lömskt leende. "Ska vi slå vad?" - Melody levde ett helt...