part 2

163 7 0
                                    

كارمن :- اهدي ياماما عشان خاطري انا كويسه وكل ده بفضل ربنا واستاذ " ادهم" المهم هو فين بابا ؟

سلوي بذهول :- ايه هو انتي متعرفيش فين ولدك ؟!

كارمن بستغرب من كلام ولدتها :- هو انا لو كنت اعرف كنت هسال حضرتك ليه ماما فين بابا ؟

سلوي وهي في حالة صدمه وحزن :- ولدك اتوفي النهارده الصبح وانتي حضرتي الدفنه بنفسك بعد كده اختفتي .

كارمن بصدمه وهستريته عياط :- ماما لا متقوليش كده بابا عايش انا عارفه انه مش هيسبني ماما بلاش هزار بالطريقة دي ماما ردي عليا بابا فين ماما اتكلمي .

كانت "سلوي" مصدمه من تصرف ابنتها ولا تعلم ماذا تفعل معها .

سلوي بعياط وهي تاخذ "كارمن" في احضانها :- عشان خاطري اهداي يابنتي اهدي انا مش عارفه بس حصلك ايه هو دلوقتي في مكان احسن والموت علينا حق اهدي اهدي .

كان "ادهم" يقف منصدم مما يحدث امامه ولا يعرف ماذا يفعل كان يتملك نفسه ولا يريد ان يظهر ضعفه كان يرتدي قناع القوه وبداخله يصرخ لانه يعلم بشعور "كارمن" لانه مر بيه من قبل كان يتذاكر وفاه والده والدته كان يريد ان يصرخ ويلقي مابداخله كان يريد ان يعنق "كارمن" حتي يخفف عنها كانت هذه الفتاه تجذبه بوجها الطفولي ولكن سرعان ما ترك افكره واستيقظ علي صريخ "كارمن"

ادهم بخضه :- في ايه ياامي ايه اللي حصل .

سلوي بستغرب من كلمته امي :- اجري يابني بسرعه نادي الدكتور "كارمن" اغمي عليها .

ذهب "ادهم" الي الطبيب واخبره بما حدث فااتي الطبيب وفحصها وقال ...

الطبيب :- لو سمحته الكل يتفضل يخرج عشان اقدر افحص الحاله .

بعد فتره قصيره من الوقت خرج الطبيب من الغرفه وقال ...

الطبيب :- ممكن تتفضله علي مكتبي عشان نتكلم شويه .

"داخل مكتب الطبيب "

الطبيب وهو يشاور علي "ادهم" :- انا قولت للاستاذ

قطعهو "ادهم" وهو يقول :- "ادهم" اسمي "ادهم سليمان"

الطبيب ببسمه :- اتشرف بحضرك حضرتك صاحب مجموعه "ادهم سليمان للمعمار "

ادهم ببسمه خفيفه :- اه يادكتور المهم ممكن تكلمنا عن حاله "كارمن "

الطبيب :- اتشرفت بمعرفتك المهم انا قبل كده قولت للاستاذ "ادهم" ان الانسه "كارمن" عندها مفقدان جزئي وده معناه انها ممكن تنسى احداث حصلت معها او أشخاص وده اللي حصل فعلا هي مش فاكره وفاه ولدها فمكنش ينفع اننا نصدمها بالخبر كده اولا احنا لازم نتعامل مع الحاله بحظر عشان ميكنش في خطر عليها لان لو حالتها النفسية كويسه ده هيساعد كتير أنها تتحسن بسرعه وميكنش في مشاكل صحيه .

ليله غيرت مجري حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن