part 7

50 3 0
                                    

سلوي وهي تضع يدها علي وجه وتبتسم :- يجعلك كويس دايما ويزرع في طريقك الفرح والخير والرزق .

ادهم بفرحه وهو يقبل يدها :- يخليكي ليا حبيبتي .

سلوى :- ويخليك ليا ياحبيبي المهم عايزه اقولك علي حاجه .

ادهم بااهتمام :- اقولي ياامي .

سلوي :- انا جاتلي فكره نقرب بيها "كارمن" و "امير" .

ادهم وهو يحاول اخفاء حزنه :- احممم احممم بجد طب قولي .

سلوى ببسمة :- فكرت اننا نخليهم يتعرفه من اول وجديد دي مش صح احنا لازم نعرف "كارمن" انها كانت مخطوبه ونشوف ردها ايه لو هي حبه تدي فرصه تانيه يبقي علي بركه الله لو لا يبقي كل شيء قسمه ونصيب .

ادهم ببسمه مزيفه :- هو انا ممكن اسال سؤال .

سلوى ببسمة :- اكيد ياحبيبي .

ادهم وهو يحاول اخفاء توتره :- هي هي "كارمن" كانت بتحب "امير" ؟

سلوى :- اه طبعاً كانت بتحبه جداااا بس جت فتره وهو سافر عشان شغله وبعدها "كارمن" عملت الحادثه .

ادهم وهو يحاول التحكم في دموعه :- طب حلو ياامي اعملي اللي انتي شايفه صح وانا معاكي .

سلوى بااهتمام :- انشاء الله ياحبيبي"كارمن" تخرج من المستشفى وتبقي بخير وهتكلم معها المهم قولي وريح قلبي مالك وشك اصفر ليه وليه ماسك دموعك ؟

ادهم ببسمه :- مفيش حاجه ياحبيبتي بس شويه تعب لأن الفتره اللي فاتت كانت صعبه .

سلوى بحزن :- يقويك يابني ويسندك انا عارفه اننا حملنا عليك الفتره دي .

ادهم بحزن وتعب :- ياامي ياحبيبتي مش انا ابنك .

سلوى بضحك :- خلاص خلاص هنحمل اكتر بس متزعلش نفسك .

ادهم بضحك :- هههه ايوا كده المهم انا هدخل اشوف المجنونه اللي جوا ههههه.

قام "ادهم" وذهب الي غرفه "كارمن" ووجدها جالسه وفي يديها علبه شوكولاته و "رغد" و "عليا" مصدمان من طريقه تناولها .

كارمن بفرحه :- "ادهم" انت فين تعال كل معايا .

عليا برفع حاجب :- اشمعنا "ادهم" يعني ده انا والبت اختك الغلبانه قاعدين هنعيط عشان ناخد حته نخمس فيها .

ادهم بضحك :- هي سجاره ههههههه .

عليا :- عارف انا مش هرد عليك .

كارمن بضحك :- واضح ان في غيره هههههههه .

عليا بزهق :- اففف بقي انا هخرج برا .

كارمن بضحك :- استني يامجنونه اجري ورها يا "رغد" شوفيها ريحا فين ههههه .

قطع حديثها نظارات "ادهم"

ليله غيرت مجري حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن