part 6

50 4 0
                                    

وقبل ان يرد "ادهم" عليه سحب "وليد" السلاح من الضابط ووجهه علي "ادهم"

كارمن بصويت :- ادهم حاسااااااااااب .

اخذت "كارمن" الطلقه في ذراعها ووقعت بين ايادي "ادهم" ووضع "ادهم" كارمن علي الارض وقام بالاشتباك مع و "وليد"وبصعوبه تم فصلهم عن بعض وتحدث "اللواء" مع الاسعاف وتم القبض علي "وليد" وكل من معه وذهب "ادهم" سريعا ورفع "كارمن" علي قدميه و كان يحوطها بذرعيه وكأنها كنزه الثمين الذي يخشىء خسرته .

كارمن بدموع وبصوت يكاد ان يكون مسموع :- "ادهم" انا كويسه متخافش .

ادهم بعياط وهو يدع يده علي وجهها :- انتي ليه عملتي ردي عليا ؟

كارمن بدموع :- عشان عشان..... .

ادهم بخضه :- "كارمن" اوي تغمي عنيك اتكلمي معايا عشان خاطري "كارمن" .

كارمن بصوت ضعيف :- "ادهم" انا ..

وقطع حديثهم وصول سياره الاسعاف .

ادهم بخوف :- خلاص مش عايز اسمع حاجه الاسعاف جت وانتي هتكوني كويسه .

حملها "ادهم" ووضعها علي السرير وذهبوا بيها الي المستشفي وتحدث "ادهم" مع "سلوي" واثرد لها كل شيء وبعد مرور وقت اتت "سلوي" و "رغد" الي المستشفي .

سلوى بعياط وخوف :- طمني يابني الدكتور قال ايه .

ادهم بتعب ودموع :- لسه في العمليات .

سلوي بعياط :- يارب بلاش توجع قلبي عليها انت عارف اني مش هتحمل يآرب .

رغد بعياط وهي تمسك يد "سلوى" :- ماما انتي بتعيطي كده ليه هي هتكون كويسه ياماما بلاش عياط عمو "ادهم" قول لماما ان "كارمن" هتكون كويسه .

ادهم وهو يمسح دموع "رغد" :- ياحبيبتي هتكون كويسه وانا واثق بس انتي بلاش عياط وادعي ليها .

رغد بيسمه :- شوفتي ياماما عمو "ادهم" قال انها هتكون كويسه كفايه عياط بقي .

سلوي وهي تمسح دموعها :- حاضر ياحبيبتي انا واثقه ان ربنا مش هيوجع قلبي اكتر من كده .

ادهم وهو يمسح دموعه :- ماما عايزه اتكلم معاكي شويه .

سلوى بحب :- تعال يابني "رغد" اقعدي هنا واوعي تتحركي انا وعمو "ادهم"هنتكلم شويه .

رغد :- حاضر ياماما .

ذهبت "سلوى" وادهم" وجلسوا علي المقاعد المجاوره لغرفه العمليات "ورغد" كانت تجلس بمقعد يبتعد قليلا .

سلوي وهي تضع يدها علي كتف"ادهم" :- مالك يابني احكيلي .

ادهم بدموع :- انا اسف انا السبب .

سلوى بعد فهم :- مش فاهمه يابني انت السبب في ايه؟!

ادهم وهو يمسح دموعه :- كان عندي منافس كبير ليا اسمه "وليد" شخص بيكرهلي الخير والنجاح وكانت في صفقه كبيرة والعملاء اختاره شركته حقيقي انا ساعاتها انبسط انه هيبعد عني وهينشغل في الصفقه دي بس بعد فتره العملاء لغوا الصفقه عشان شغلهم مكنش كويس والناس دي مش بتحب الهزار في الشغل وجوم وعمله الصفقه معايا وانا اشتغلت عليها بدقه من ساعاتها كره "وليد" ذاد اوي وكان بيحاول ينتقم مني بس انا معنديش عايله هنا ولا أصحاب معنديش غير عمي اللي رباني وهو في لندن واللي فهمتوا انه بدا يجمع معلومات عني وعرف اني بقي ليا نقطت ضعف وهي انتوا واستغلها بخطف "كارمن" عشان يضغط عليا اني اتنزل عن الصفقه وهو كان عاوز يقتلني بس "كارمن" نقذتني واخدت الرصاصه انا اسف اسف .

ليله غيرت مجري حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن