ذهب كل منهم الي النوم وبعد تفكير طويل قرر "ادهم" ان يخبر "كارمن" بكل شيء قرار ان يخبرها بعشقه لها وبوفاة والدها وانه السبب في ذلك الحادث .
وبعد مرور وقت علي تلك الليلة اتىء الصباح وهو يعلن بدايه جديده علي ابطلنا بدايه تحمل القليل من الكذب والكثير من الحب والعشق والكثير من الأحداث وبعد مرور وقت من شروق الشمس استيقظ ابطالنا وكان "ادهم" في الحديقه يقوم تمارينه الصباحية وهو يرتدي ثياب الرياضه التي تظهر مفاتن جسده وكانت "كارمن" تاخذ حماما و "سلوى" تحضر الطعام و كانت "رغد" تجلس لمشاهده احد الأفلام .
كارمن ببسمه وهي تتجه "لاادهم" :- ياصباح الخير .
ادهم ببسمه وهو ينشف وجه :- ياصباح الفل علي فراولتي عامل ايه ؟
كارمن وهي تنظر للارض بخجل :- الحمد الله انت اخبارك ايه .
ادهم بستغراب :- ههههههه انتي قلبتي شكل الفراوله كده ليه هي في حاجه واقعه منك ؟
كارمن وهي تنظر له بتسغراب :- لا ليه ؟
ادهم بضحك :- اصلك من ساعات مجيتي وانتي باصه في الارض .
كارمن بخجل :- اصل اصل .
ادهم بستغراب :- مالك يابنتي ؟
كانت "كارمن" تشعر بالخجل لانه كان يرتدي سترة بدون أكمام وكانت بالون الاسود و تظهر عضلاته .
كارمن بكسوف :- احمممم احمممم اصل بصراحه مكسوفه ابص عليك وانت لابس كده .
ادهم بضحك :- هههههههههه هو انا عريان .
كارمن وهي تنظر للارض :- لا بس بس بقولك ايه انا هروح اشوف ماما .
ذهبت "كارمن" سريعا دون سامع الجواب وكان انا يكاد ان ينفجر من الضحك وبعد مرور وقت اخذ "ادهم" حماما واتجاه للنزول والتفوا حول الطاوله كانت تجلس "سلوي" في مقدمة الطاوله و "كارمن" و "رغد" علي يمينها و "أدهم" علي يسارها .
ادهم بستغراب :- "كارمن" انتي روحتي جيبتي لبس .
كارمن ببسمه :- لا ده اللي انا جيت بي امبارح .
ادهم :- امممممم فهمت احكيلي بقي يومك ماشي ازاي .
كارمن :- مش عارفه بس بفكر احضر محضراتي وهقد اذاكر لان الامتحانات الاسبوع الجاي .
سلوى بحب :- رينا يكرمك يابنتي انتي وكل اللي زيك .
ادهم ببسمة :- امين ياحبيبتي يارب المهم انا عايز امتياز .
كارمن بضحك :- طبعا طبعاً اجبلك حاجه جنب الامتياز ههههههه .
ادهم بضحك :- لا ياظريفه انا بتكلم جد .
كارمن ببسمه :- انت تتطلب وتتمني المهم ياماما بابا عمل ايه هو متصلش بيكي ؟
سلوى بتوتر :- لا قصدي اه .
أنت تقرأ
ليله غيرت مجري حياتي
Romanceيأتي القمر بعد الشمس وكذلك الشمس تأتي بعد القمر ولكن يوجد فترات بينهم مثل الشروق والظهر والغروب وكذالك حياة الإنسان اوقات تبدأ بالشروق وتنتهي بالغروب او تبدأ بالغروب وتنتهي بالشروق وهذا ماحدث مع بطلتنا التي بدات حياتها بالشروق لكن هل ستنتهي بالغروب...