part 28

36 3 0
                                    

عليا بعصبية وبكاء  :- "ادم" انت ازي تعمل كده انت مفكرني ايه ؟

ادم بجديه :- اولا وطي صوتك هكون مفكرك ايه يعني .

عليا بغضب :- طبعا مفكرني واحده مش كويسه عشان تعمل معايا كده .

ادم وهو يخبط وجه :- انتي غبيه هو انا لو مفكرك واحده مش كويسه كنت حبيتك او قربت منك اصلا "عليا" افهمي انا بحبك ومن زمان .

عليا بصدمه :- ايه!؟

ادم بجديه :- اطلعي عشان انتي عصبتني ولينا كلام بعدين ومش عايز اشوفك لبسه كده تاني .

ذهبت "عليا" ولم تعطي اي جواب وبعد مرور وقت  أطمئن "ادم" عليها و ذهب وركب سيارته وعاد الي المنزل ودخل الي غرفته واخذ يفكر بيها ويفكر كيف وقع في حبها اما هي فكانت لا تفهم شىء كانت تريد ان تتحدث مع "كارمن" وتسرد لها كل شيء كانت تشعر بالوحدة والخوف ولكن لم تجد احد لتتحدث معه فذهبت الي السرير ووضعت راسها حتي تنام وتهرب الي عالم الاحلام .
_______________________

بعد دقائق دخل "ادهم" الي غرفه "كارمن" بدون ازن فوجدها نائمه بحذائها وشعرها منسدل بجانبها فااقترب منها وازل حذائها وعدل من شعرها ومسح دموعها.

ادهم لنفسه :- انا اسف ياقلبي كان لازم اعمل كده عشان تعرفي انك بتحبيني واني بموت فيكي هانت وهعوضك عن كل الدموع دي .

كان "ادهم" ينظر ليها بحب واشتياق كبير وبعد مرور وقت قبل جبهتها حتي يغادر ولكن ...

كارمن ببكاء :- عملت كده ليه انت بتعمل مقلب صح ؟

ادهم وهو يعود للبرود :- ايه ده انتي صاحيه امممم طب قولي انك كنتي عاوزاني اقرب منك ايه وحشتك ؟

كارمن بصدمه وبكاء :- انت مش "ادهم" اللي انا حبيته .

ادهم وهو يقرب من اذنيها :- يعني انتي حبتيني .

كارمن وهي تبعده :- لا انا حبيت "ادهم" مش انت انا معرفكش .....

قطع حديث "كارمن" نزول دم من أنفها .

ادهم بخوف وتوتر :- "كارمن" في دم "كارمن" ارفعي راسك .

كارمن بخوف :- ملكش دعوه بيا اطلع برا .

ادهم وهو يخرج منديل بعصبية :- تعرفي تخرسي شويه ارفعي راسك بس مش اوي .

كارمن ببكاء :- ابعد عني يارب اموت عشان تستريح .

ادهم وهو يجذبها من ملابسها :- انا ممكن امد ايدي عليكي عادي لو سمعتك بتقولي الكلام المقرف ده هولع فيكي .

كارمن ببكاء :- ابعد عني انت ماسك حرامي .

تركها ادهم وهو يحاول ان يخفي ضحكته وعدل من ملابسها وسحبها اليه حتي يساعدها علي توقف الدماء وبعد مرور وقت توقف .

ادهم بتوتر :- ايه كل الدم ده انتي لازم تروحي لدكتور .

كارمن بتعب :- ملكش دعوه بيا .

ليله غيرت مجري حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن