part 8

58 4 0
                                    

قطع حديثهم دخول "كارمن" المنزل ومعها "ادهم" ووجدت "امير" يجلس مع والدتها ويضحكون

كارمن بستغراب :- ماما مش تعارفينا .

سلوي بخضه :- "كارمن"!!!

كارمن بستغراب :- مالك ياماما في ايه ؟

امير بيسمه :- "كارمن" وحشتيني اوي .

كارمن بستغراب :- نعم انت تعرفني ؟!

امير ببسمه :- نعم انتي مش فاكراني انا "امير" خطيبك .

كارمن بصدمه :- هو انا كنت مخطوبه ؟ ماما ردي عليا انا مش فاهمه حاجه .

سلوي بتوتر :- ايوا يا "كارمن" مخطوبه وعن حب كمان بس مجتش الفرصه اني اقولك .

كارمن بعصبية :- هو ايه اللي مجتش الفرصه انا حاسه اني تايهه ومش فاهمه حاجه .

سلوى بدموع :- ياحبيبتي اهدي ومحدش هيجبرك علي حاجه الي انتي عاوزه هيحصل .

امير ببسمه وهو يمسك يدها :- ياحبيبتي اهدي انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك انا هساعدك ترجعي كل ذكرياتنا انا بحبك يا "كارمن" .

كان "ادهم" يقف مصدوم ولا يعلم كيف يتصرف كان يرا حبه الاول والاخير ينسحب من يده كان يريد البكاء كان يريد ان يعانق "كارمن" ويدفن وجه بيها حتي يتنفس راحتها و كان يشعر بالخوف من رد "كارمن" هل ستوافق ام لا .

كارمن بصدمه ودموع :- انا محتاجه وقت افكر .

تركتهم "كارمن" وذهبت الي غرفتها واخذت تبكي وجلس كل من "امير" و "ادهم" و "سلوى" .

امير ببسمه :- انت بقي "ادهم" ؟

ادهم ببرود :- اه "ادهم" وانت "امير" .

امير ببسمه :- اه "امير" خطيب "كارمن" اتشرفنا .

سلوي وهي تضع يدها علي كتف "ادهم" :- "ادهم" ده ابني هو اللي نقذ "كارمن" وبفضله هي عايشه لحد النهارده .

امير ببسمة مزيفه :- والله كتر خيره بس خلاص بقي انا جيت ومفيش داعي نتعب "ادهم" باشا معنا .

ادهم بعصبية :- لا مفيش تعب ولا حاجه عشان دي امي و "رغد" و "كارمن" اخواتي فاهم .

سلوي :- ايوا طبعا "ادهم" ابني وهيفضل معنا حتي لو انت موجود .

امير ببسمة :- انا مش قصدي حاجه انا بس كنت خايف علي تعبه وكمان طلما البنات زي اخواتك يبقي عادي هههههههه .

سلوى بزهق :- انا هقوم احضر الغدا .

امير :- طب معلش ياطنط انا لازم امشي .

سلوي :- لا يابني عيب لازم تتغدا معنا .

امير ببسمة وهو يقف :- معلش ياطنط انا عندي شغل كتير وبص لا "ادهم" وهو بيقول وكمان ياطنط انا مش غريب عشان اتعزم .

ليله غيرت مجري حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن