"TAHNIAH! Awak berdua bakal menerima cahaya mata tak lama lagi." ucap Doktor Munirah dengan ceria.
Aku yang baru menerima berita gembira itu tidak mampu mengeluarkan kata-kata. Terkelu lidah. Qash di sebelah aku pandang dengan riak tidak percaya.
"Betul ke ni doktor?" soal Qash teruja. Bibirnya tercalit senyuman gembira.
Doktor Munirah mengangguk mengiakan. "Iya. Kandungan Puan Qaisara sudah berusia tiga minggu. Masih awal."
"Ya Allah, alhamdulillah... Sayang, kita akan dapat baby!" tutur Qash teruja. Tubuh aku didakapnya erat.
Aku juga turut membalas dakapannya. Bibir aku tersungging senyuman gembira. Alhamdulillah... Akhirnya Allah makbulkan doa aku.
Doktor Munirah yang melihat adegan terlebih gula kami hanya tersenyum manis.
"Baiklah. Memandangkan kandungan isteri encik masih awal, saya nasihatkan jangan kasi dia buat kerja berat ya. Jangan bagi dia stress. Jangan bagi dia terjatuh, sebab itu boleh menyebabkan kandungan isteri encik gugur. Saya pasti awak berdua tak nak perkara begitu berlaku." nasihatnya panjang lebar.
Aku dan Qash laju mengangguk. Terasa ngeri apabila mendengar perkataan 'gugur'. Cukup lah sekali aku merasa sakitnya bila keguguran. Aku akan cuba jaga kandungan ni sebaik mungkin.
Setelah mendengar khidmat nasihat dari doktor, kami lantas berlalu pulang. Dan kali ni, Qash automatik bertukar jadi 'mak-mak'. Aku turun tangga kecil depan klinik tu pun dia peluk aku macam tak nak lepas. Peluk ya kawan-kawan. Kalau pegang tangan tu okay lah juga.
"Lepas ni awak kena dengar cakap saya tau. Tak nak buat kerja lasak-lasak dah. Mana awak nak pergi, awak bagitahu saya. Saya bawakan. Awak nak mengidam apa-apa, cakap je. Saya belikan." pesan Qash yang sedang memandu.
Aku di sebelahnya cuba menahan diri dari ketawa. Rasa macam kelakar pulak tiba-tiba Qash bertukar jadi terlebih protective. Hah lepas tu nanti dia bertukar pulak jadi macam Maktok. Sikit-sikit membebel. Percayalah cakap aku.
"Sayang dengar tak apa yang saya cakap ni?" soalnya apabila melihat aku tiada respon.
Aku ketawa kecil sebelum bersuara.
"Iya. Saya dengar. Haih, belum apa-apa dah nak bertukar jadi Maktok." sindirku selamba.
Qash menjeling aku di sebelah. Tak puas hati lah tu.
"Hah, nak pergi kerja pun biar saya yang hantar dan biar saya yang jemput. Awak tak payah drive."
Terus aku jadi terpinga-pinga.
"Eh, mana boleh macam tu. Biar lah saya pergi kerja sendiri. Saya ada kereta kot. Kenapa? Perempuan mengandung tak boleh drive ke?" bantah aku laju.
"Bukan tak boleh. Tapi saya tak nak awak pergi kerja drive sorang-sorang. Apa-apa jadi nanti susah. Biar saya bawak awak, lagi selamat. Bukan saya tak tahu awak tu kalau bawak kereta macam bawak motor." balas Qash diselitkan dengan sindiran.
Terus muncung sedepa bibir aku. Eleh, perli orang pulak! Mana ada aku bawak laju. 120/km je.
"Tak payah lah nak muncung itik macam tu. Bukannya cantik pun."
PAP!
Haa, ambil kau! Kan dah kena se-das dengan aku. Cakap aku tak cantik lagi.
"Isk, sakitlah sayang... Awak ni, nak jadi mak pun still kasar." adunya sambil mengusap pahanya yang terasa mencucuk.
YOU ARE READING
Mr Annoying Vs Miss Beku
Romance[COMPLETED✔] QAISARA ALYSHA - Seorang gadis yang pendiam, tak banyak bercakap, tidak suka bergaul dengan orang sekeliling, atau dalam erti kata lain tidak 'friendly'. Seorang photographer dan mempunyai studio sendiri. QASH ANAQI - Seorang je...