4.

271 9 0
                                    

POV Demi

"Demi!! Wakker worden!" Roept iemand. "Hmmm?" Ik doe langzaam m'n ogen open en zie Raoul boven me staan. Ik kijk op m'n wekker en zie dat het al 11u is. Ik zucht. "Kom kom. Eruit." Zegt Raoul. "Ja papa." Zeg ik. Het voelt echt alsof ik hem al jaren ken maar eigenlijk is het nog niet eens 1 dag. Hij trekt me uit bed en ik krijg een hele rilling over me heen van de kou. "Koouudddd." Zeg ik. "Hier." Hij pakt een random trui uit m'n kast en gooit die naar me toe. Ik trek hem over m'n pyjama aan en loop dan met Raoul mee naar beneden.

"Hoe lang blijven jij en je moeder hier eigenlijk?" Vraag ik aan hem. "Uhm geen idee, maar ik denk dat m'n moeder hier wou gaan intrekken. Dat wou ze met jou vader overleggen in ieder geval. Maar ik woon met de jongens in casa del huts dus ik woon dan niet meer hier zegmaar. Dus ik kan gewoon weg wanneer ik wil." "Ohh, oh ja is ook zo. Maar hoelang blijf jij hier dan sowieso?" Vraag ik. "Sws tot maandag. Maandagmiddag ga ik weer terug want dan zouden we ook een video opnemen." Zegt hij. "Okee gezellig." Zeg ik.

Oke.. maandag, en het is nu zaterdag dus nu 2 dagen gezelschap en daarna weer saai alleen. Ik heb ook niks te doen. Eigenlijk zou ik het ook wel leuk vinden om met hem mee te gaan maar dat zou wel een beetje raar zijn omdat ik niet officieel z'n stiefzusje ben en we kennen elkaar nog maar 1 dag. Ik zou het wel leuk vinden om over een paar weken mee te gaan eigenlijk maar dat vraag ik dan wel.

"Wat wil je nu doen eigenlijk?" Vraag ik. "Ik heb geen idee." Zegt Raoul lachend. "Film kijken?" Vraag ik. "Is goed." We lopen naar de bank en Raoul gaat zitten. Hij maakt een gebaar met z'n hand zo op de bank dat ik naast hem moet gaan zitten, dus dat doe ik.

Ik heb echt het gevoel alsof ik hem echt al jaren ken maar dat is helemaal niet zo. Maar ik mag hem echt nu al. Ik raak nooit zo snel bevriend met mensen, altijd als (bijvoorbeeld op school) het jaar afgelopen was dat kreeg ik pas wat vrienden. Dat had ik dus ook met Isa. Het jaar van de 2e klas was bijna afgelopen en toen waren we pas vriendinnen geworden. Eigenlijk echt jammer maar ja, je kunt helaas de tijd niet terugdraaien. Maar ik ben wel blij dat ik het nu al zo goed met Raoul kan vinden. Ik denk dat ondanks hij mijn stiefbroer is/word, we een hele goede vriendschap kunnen opbouwen.

"Bla bla bla... film?" Hoor ik naast me. "Hm wat?" Vraag ik. Raoul schiet in de lach en zegt: "ik vroeg welke film je wil kijken." "Oohh hahaha." We moeten beide lachen. Uiteindelijk kiezen we voor een random tekenfilm want dat is ook gewoon leuk.

Middenin de film word Raoul opeens gebeld. Ik zet de film op pauze en voordat hij opneemt zegt hij: "dit is Rob. Blijf wel gewoon even zitten, kun je direct kennismaken." Ik knik.

"Yoo Rob. Mis je me nu al." Zegt hij tegen z'n telefoon. Ik zie dat hij op videobellen klikt en zie dan een hoofd in beeld komen. "Eyy Roel. Ja best wel, onze papa is weg dus we moeten 3 dagen alleen overleven." Zegt hij terug. Ik moet beetje lachen. Raoul ziet het en moet ook lachen. "Maar waarvoor belde je?" "Ja ik wilde gewoon even weten hoe laat je maandag terug kwam want we hadden in gedachten om een karaoke video op te nemen. Maar dan moeten we wel weten hoe laat je er dus weer bent." Zegt Robbie. "Ik weet het nog niet precies, ergens in de middag wel al denk ik." "Oke! Top. Maar hoe is het daar?" "Ja goed, daar over gesproken. Kijk dit is Demi. M'n stiefzusje." Hij draait de telefoon naar mij toe en ik glimlach een beetje verlegen. Waarom vind ik dit soort dingen altijd zo lastig?

"Oh hoiii ik ben Robbie, maar jij mag me Rob noemen als je dat wil." Zegt hij lachend. "Oke." Zeg ik glimlachend. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Raoul ziet dat en draait z'n telefoon weer terug en zegt dat ik het een beetje lastig vind. "Ohh dat geeft niks!" Zegt Robbie. "Wil je maandag ook mee komen met Roel?" Vraag hij weer. "Dan kan je de andere jongens ook al ontmoeten." Ik kijk naar Raoul, beetje voor toestemming eigenlijk. "Van mij mag het." Zegt Raoul. "Okee, lijkt me leuk!" Zeg ik. "Gezellig. Nou tot maandag, Koen appt me dat ik moet komen." Zegt Robbie. "Haha isgoed. Tot maandag. Doe Koen maar de groetjes van ons." Zegt Raoul. "Yo zal ik doen. Doei." Zegt Rob nog als laatste en hangt dan op.

"Nou dat viel toch wel mee?" Vraagt hij. Ik knik. Hij lijkt me wel echt aardig. "Ik denk dat je wel alvast moet weten voor maandag dat je Koen en Milo niet al te serieus moet nemen. Die kunnen soms nog wel wat domme grapjes maken." Zegt Raoul. "Oh Oke. Isgoed." Zeg ik terwijl ik de film weer aan doe.

-

Vanaf 18 mei ga ik weer verder met het verhaal. Ik stop nu even met plaatsen omdat ik na de vakantie nog m'n laatste examen heb en wil me daar even op focussen :).

Heb nu 4 delen online staan dus vind dat voor nu wel even genoeg haha.

Na m'n examen ga ik wel weer goed en serieus bezig met het verhaal dus verwacht dan ook veel delen in een week :)

My stepbrother best friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu