12.

122 5 0
                                    

POV Robbie

Ik ren snel weer terug naar m'n kamer, sla die ook met een klap dicht en laat me op m'n bed vallen. Ik ben er even helemaal klaar mee. Waarom? Koen had toch Demi geholpen dat zij bij mij kon slapen? Hoezo doen ze dan nu dit? Allemaal vragen. Ik kan het niet meer aan. Ik weet wel dat ik niet hier op bed kan blijven liggen maar ik heb geen zin nu om terug te gaan naar de opnames.

Ik hoor iemand op de deur kloppen. "Rob?" Hoor ik zachtjes. "Hm.." Ik zie de deur langzaam open gaan en daar staat Matthy. "Mag ik.. Uhm. Mag ik even binnenkomen?" Vraagt hij. Ik knik en ga rechtop in bed zitten. Matt doet zachtjes de deur dicht en loopt ook langzaam naar me toe. Hij komt naast me zitten en slaat z'n armen om me heen. Dit had ik echt even nodig. Waarom weet deze jongen zo goed wanneer ik een knuffel of iets anders nodig ben? Ik laat me in z'n armen zakken, zo zitten we dan eventjes in stilte totdat ik de stilte verbreek.

"Waarom?" Vraag ik zachtjes, "Waarom deden ze dit?" "Ik weet het niet Rob, het enige dat ik weet is dat ze je heel wat uitleg schuldig zijn." Ik knik zachtjes. "Wil je vanavond weer bij mij slapen?" Vraag ik aan Matthy. "Echt? Wil je dat?" Vraagt hij. "Ja.." Hij knikt.

"Ik denk dat we nu wel weer naar de opnames moeten." Zegt Matthy een tijdje later. Ik knik. "Dankje." Zeg ik. "Geen probleem," Zegt hij glimlachend, "wil je trouwens zeggen dat ik zo kom? Ik haal nog even wat eten voor ons op." "Okee isgoed." Ik kan nu wel gaan zeggen dat het niet hoeft maar ik heb echt honger want m'n maag knort haha.

Matthy loopt naar beneden terwijl ik weer achter m'n computer ga zitten. "Yoo ben er weer," zeg ik, "Matt komt er zo aan, hij moet nog even eten pakken." "Kon die dat net niet doen ofzo?" Vraagt Joost. "Nee was klein probleempje tussendoor maar dat is al weer opgelost." "Ahh oke." Even zegt niemand meer iets maar Raoul doorbreekt de stilte. "Rob kan ik je na de opnames even spreken?" "Oke."

POV Demi

Koen en ik zijn verder bezig gegaan met de taart te maken. Ik heb besloten om zo even met Robbie te gaan praten want natuurlijk heeft hij nu weer opnames. Ik probeer ook een beetje uit de buurt te blijven van Koen maar blijf wel gewoon normaal doen.

Matthy komt opeens de keuken ingelopen maar kijkt ons een beetje boos aan. Ik begrijp al direct wat er aan de hand is en kijk Matt met een blik aan van  "sorry." Hij negeert ons en loopt naar een kastje en haalt daar wat eten uit. "Matthyyy kom even in beeld, doe even leuk." Zeurt Koen. Matthy negeert ons nog steeds en loopt zonder iets te zeggen weer de kamer uit. "Wat is er toch met hem?" Vraagt Koen. "Wat denk je?" "Oh." Ik knik.

We zijn maar weer normaal verder gegaan met de opnames en het bakken van de taart want anders hebben we niks en dat is ook zonde. "Wat moet er nog gedaan worden?" Vraagt Koen. "Uhm de strepen trekken voor effect zegmaar en daarna in de koelkast." "Oke doe jij die strepen want ik kan dat niet." "Is goed." Mij lukt het ook niet zo heel goed maar ja het is wel gelukt. Dit moest het worden

Hij moet nu nog even in de koelkast

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Hij moet nu nog even in de koelkast. Koen en ik zetten hem er voorzichtig in en dan zijn we klaar. Hopelijk is het lekker!

-

Ik loop voorzichtig de trap op naar boven. Ik heb besloten om eerst met Raoul te gaan praten en te vragen wat hij ervan vind, daarna ga ik naar Robbie toe. Ik klop aan bij Raoul en hoor wat gepraat en gelach maar dan is het stil. De deur gaat langzaam open. Als hij mij ziet verschijnt er een glimlach op z'n gezicht waardoor ik ook automatisch moet glimlachen. Dit heb ik wel even gemist.

"Hey." Zegt Raoul. "Heyy ben je nog bezig met opnames." Hij knikt. "Ja." "Ohh oke, zou ik misschien, als je klaar bent, met je kunnen praten?" "Ja is goed." Ik glimlach kort en loop dan weer richting beneden.

Koen zit uiteraard alweer op de bank. "Zullen we de anderen een stukje brengen van de taart?" Vraag ik. "Moet hij er maar zo kort in dan?" Vraagt Koen. "Hm hij staat er nu 15 minuutjes in ongeveer, er staat geen precieze tijd dus ik weet niet." "Nog even wachten is beter denk ik." Zegt hij. "Okee isgoed." Ik plof naast Koen op de bank en pak m'n telefoon. Ik stuur Isa een berichtje want heb haar ook al echt een hele tijd niet meer gesproken. Ze reageert niet veel later en we hebben afgesproken om snel weer iets af te spreken. Nu al zin in!

Een tijdje later krijg ik een appje binnen van Raoul dat hij nu voor even klaar is en hij me dus nu wel kan spreken. Ik stuur: "kom eraan nog even wat pakken 😋🍰". Ik moet hardop lachen om de emojis waardoor Koen me raar aankijkt. "Kan hij er nu uit?" Hij kijkt me met een vage blik aan. "De taart." "Ohh," Zegt Koen lachend, "ja denk het wel. We kunnen wel proberen." "Ja is goed." We lopen naar de koelkast en halen voorzichtig de taart eruit.

"Wow." Zegt Koen. Ik kijk hem trots aan. "Dat hebben wij goed gedaan." Zeg ik. "Ja echt goed!" Zegt hij blij terwijl hij me een high five geeft. Ondertussen was die natuurlijk aan het filmen want eindresultaat mag zeker niet ontbreken in de video. "Zullen we dan nu iedereen een stukje brengen?" Vraag ik. "Ja doen we."

Ik snij de taart in stukjes en pak er 6 weg. Ik proef al stiekem zelf want wil natuurlijk wel eerst zelf weten hoe die smaakt voordat ik hem aan anderen uitdeel want ja voor je het weet is het helemaal niet lekker. "Lekker?" Vraagt Koen lachend. Ik knik enthousiast.

-

Ik ben echt zo slecht in het nog schrijven van dit verhaal en het eraan houden van het plaatsen. Ik ga het ook niet meer afmaken denk ik maar dit deel had ik nog klaar staan dus wou die toch nog even plaatsen. Misschien dat ik hierna nog een einde maak en plaats zodat ik het verhaal wel heb afgerond, dat is wel leuk denk ik haha.

My stepbrother best friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu