3.

291 10 0
                                    

POV Demi

*1jaar later*

Het is vandaag ongeveer al een jaar geleden dat m'n moeder me heeft verteld dat m'n ouders gaan scheiden. Er is best veel veranderd, namelijk m'n moeder heeft al een eigen huis. Ze is er erg tevreden over gelukkig, dus ben echt blij voor haar! Ik ben er zelf al wel wat meer aan gewend maar het 1e half jaar voelde het echt als een vakantie haha.
M'n vader en ik hadden nooit z'n goede band samen maar het gaat al wel steeds beter! Daar ben ik wel echt blij mee.

Ook ben ik geslaagd voor m'n examens! Isa en ik hebben een feestje samen gevierd, gewoon met andere vrienden en familie. En ik had toen ook direct m'n verjaardag gevierd! Het is nu juni dus ook bijna zomervakantie maar ik heb natuurlijk al heel lang vrij.

Ik ben deze 2 weken bij m'n vader en hij vertelde me vanochtend dat er vanavond iemand langs komt en aan wie hij me wil voorstellen. Hij heeft me laatst al vertelt dat hij een nieuwe vriendin heeft dus denk dat die komt en ik was wel blij voor hem. Ik hoop oprecht dat ik een broer(tje) of zus(je) zou krijgen, dat zou ik echt leuk en gezellig vinden.

Vandaag ga ik verder eigenlijk niet veel doen. Ik denk dat vandaag een Netflix dagje wordt :).

Ik loop naar de keuken toe en schenk een glas cola in en pak een bakje chips. Kan geen kwaad voor een keertje toch? Nou ja misschien moet ik ook weer een keer gaan sporten. Ik heb nog wel dansen elke week maar dat is ook maar 1x. Normaal fietste ik ook nog naar school toe maar nu natuurlijk ook niet meer. Maar goed, dat zijn problemen voor later.
Ik ga bij de tv zitten en zet hem aan. Ik zet een random film op want weet niet zo goed wat ik moet kijken.
-
De film is al een tijdje afgelopen en het is al bijna 17u dus dan is papa ook zo thuis. Hij zei dat ik wel even de oven aan kon doen zodat we pizza's kunnen eten. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen.

Ik hoor de deur open gaan. Dat zou m'n vader wel zijn. Ik zit een beetje door tiktok te scrollen en zie m'n vader binnen komen lopen. "Hoi pap." Zeg ik. "Hoii Demi!" Zegt hij terug. "Wil jij de pizza's erin doen?" Vraagt hij. "Ik ga even snel omkleden." "Isgoed." Ik loop naar de keuken en doe de pizza's in de oven en dek snel de tafel.

Wanneer hij weer beneden komt vraag ik: "wanneer kwam diegene aan wie je me wou voorstellen dan?" "Oohh Uhm zo rond 19u." Zegt hij. "Oke.."

We gaan rustig eten en dan zegt papa opeens: "Ik had je ja wel verteld dat ik een nieuwe vriendin heb?" "Ja?" Zeg ik. "Nou zij komt zo langs, samen met haar zoon." Zegt hij. "Ooh leuk!" "Ja, maar ze blijven ook slapen. Vind je het erg als haar zoon bij jou op de kamer slaapt?" Wat huh? Ik ken die niet eens en dan wil hij dat een vreemde jongen bij mij op de kamer gaat slapen? Ik vind het zielig om nee te zeggen dus zeg maar ja isgoed. Maar hopen dat hij dan wel aardig is, anders ga ik wel naar Isa toe.
-
*dingdong*

Daar zijn ze.. m'n vader doet de deur open en ik hoor 2 stemmen. Ik zit gespannen op de bank te wachten. Ik vind het altijd lastig als er mensen komen die ik niet (goed) ken. De deur gaat open en m'n vader loopt als 1e naar binnen, daarna komt een vrouw en daarna een jongen/man van ik gok 25/26 jaar. Is dat haar zoon?? De vrouw komt naar me toe lopen en stelt zichzelf voor als Anita. De jongen stelt zichzelf voor als Raoul. En ik stel mezelf voor als.. ja Demi. Raoul komt naast me zitten en ik blijf gewoon letterlijk zitten zoals hoe ik al zat. Hij probeert een gesprek te beginnen maar ik vind het een beetje lastig. Vooral omdat ik hem niet ken en pap en Anita er ook bij zitten.

"Uhm moet ik m'n kamer laten zien? Dan kun je je spullen daar alvast droppen. En misschien het luchtbed oppompen?" Vraag ik. "Ja is helemaal goed." Zegt Raoul. Ik loop naar boven met hem achter me aan en doe m'n slaapkamer deur open. "Nou uhm welkom op mijn kamer wat voor nu ook even jou kamer is." Zeg ik ongemakkelijk. "Haha dankjewel." Hij legt z'n spullen neer en gaat naast me op mijn bed zitten.

"Vertel eens wat over jezelf." Zegt hij. Ik kijk hem aan en hij kijkt me met een aardige blik aan. "Oke, nou Uhm ik ben dus demi. En ben 17 jaar. En ben net geslaagd voor m'n examens en wil volgend jaar of dit jaar eigenlijk de opleiding pedagogisch medewerker kinderopvang doen." Zeg ik. "Ahh nice!" Zegt hij. "En jij?" Vraag ik. "Oh ja, nou ik ben Raoul. Ik ben 26 jaar en ik zit al heel lang niet meer op school. Ik doe als werk YouTube en zit samen met 4 andere jongens in een YouTube groep de bankzitters." Zegt hij. Ik kijk hem vaag aan. Ik heb nog nooit van de bankzitters gehoord. Hij ziet het en begint zachtjes te lachen. "Wat?" Vraag ik. "Jou blik richting mij." Zegt hij en begint nog harder te lachen. Ik snap er helemaal niks meer van. Opeens begint hij zachtjes te zingen. "Je blik richting mij en de dingen die je zei kan niet concentreren ben totaal de focus kwijt." "Waar heb jij het allemaal over?" Vraag ik. "Hahahah." Heb ik iets verkeerds gevraagd? "Dat is een nummer van ons," Zegt Raoul. "Zoek maar eens op." "Ohhh okee." Ik zoek het nummer op en zie ook dat ze echt veel abonnees hebben. Ik zet het nummer op en Raoul zingt helemaal. Stiekem moet ik wel een beetje lachen.

Wanneer het nummer 5x is afgespeeld en is afgelopen en Raoul buiten adem is gaan we het luchtbed en pomp ophalen. "Ga jij pompen?" Vraag ik lachend aan Raoul. "Ja papa Roelie doet alles." Zegt Raoul. Ik schiet nog meer in de lach. Hij begint met het luchtbed oppompen maar wanneer ik zie dat het hem niet meer lukt neem ik het even over, maar niet voor lang want ik ben al snel helemaal uitgeput.

Na 10minuten hebben we het bed helemaal opgepompt en opgemaakt. "Eindelijkkk." Zeg ik. "Ja." Zucht Raoul. "Wat wil je nog doen?" Vraag ik aan hem. "Geen idee, normaal kijk ik altijd voetbal met de jongens maar dat gaat een beetje lastig nu." "Ohh woon je samen met hun?" Vraag ik. "Jaa." "Ohh leuk." Hij knikt blij en pakt z'n telefoon. "Kijk dit zijn ze. Dat is Matthy, Koen, Robbie en Milo." Zegt hij. M'n ogen blijven hangen op de foto. Ze zijn wel cute. "Dankje." "Hmm wat? Ohhhh nee zei ik dat hardop?" "Jep." Ik word beetje rood. Hij slaat een arm om me heen en zegt: "Geeft niet hoor, als je maar weet dat ik bezet ben." Grinnikt hij. Ik geef hem een duwtje. Maar nu ben ik wel benieuwd met wie. "Met wie dan?" Vraag ik nieuwsgierig. Raoul laat trots een foto zien. "Ohh ze ziet er aardig en lief uit!" Zeg ik. "Ja dat is ze ook." Zegt hij. Ik moet lachen. Ik ken hem nog niet eens een dag maar ben echt blij voor hem.

-

My stepbrother best friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu