7.

210 8 1
                                    

POV Matthy

"Ik ga naar boven." Zegt Rob. "Truste." Zegt iedereen. "Uhm ik ga ook mee." Zeg ik. "Yo isgoed." "Welterusten." Zeg ik. "Truste." Ik loop achter Robbie aan naar boven. We kleden ons om en gaan in z'n bed liggen. Rob zit nog op z'n telefoon te appen maar ik slaap al bijna half. Ik hoor dat hij z'n telefoon weg legt en ook gaat liggen. Ik sla voorzichtig m'n armen om hem heen. Hij weigert niet dus ik voel dat ik moet glimlachen."Welterusten Rob." Fluister ik. "Welterusten." Mompelt Robbie. En zo vallen we dan in slaap, ik met Robbie in m'n armen.

POV Demi

Ik word wakker van een hoop kabaal beneden. Ik kijk hoe laat het is en zie dat het bijna 10u is. Wel goede tijd om eruit te komen. Ik stap uit bed en kleed me snel om. Als ik de deur uit loop kom ik Milo tegen. "Goedemorgen." Zegt hij. "Goedemorgen." Zeg ik terug. "Beetje goed geslapen in Matt z'n bed?" "Ja prima." Zeg ik.

We lopen naar beneden en zie dat iedereen een aardige kater heeft opgelopen van gisteravond. Iedereen zit er echt bij alsof ze 2 dagen niet meer hebben geslapen. Ik loop naar de keuken en smeer snel een broodje en ga dan tegenover Koen aan tafel zitten. "Good Morning oeh oeh oeh oeh." Zegt hij. Ik glimlach alleen maar want weet niet zo goed wat ik er op moet antwoorden. Robbie komt ook aan lopen en komt naast me zitten. "Beetje goed geslapen?" Ik knik. "Gelukkig." "Ja." Ik eet rustig m'n eten op en dan loop ik weer naar boven toe naar de badkamer om mezelf even snel af te spoelen en m'n tanden te poetsen.

Wanneer ik net klaar ben klopt er iemand op de deur. "Demi?" "Ja?" Roep ik terug. "Kan ik binnen komen?" Het is Raoul dus het kan wel. "Jaa." Raoul loopt naar binnen en doet dan direct weer de deur dicht. "Wat is er?" Vraag ik. "Oh niks, ik wou alleen even kijken hoe het met je ging en ik wou zeggen dat we zo m'n moeder gaan helpen met inpakken en ik wou vragen of je mee wou of dat je hier met Koen blijft want natuurlijk wil hij weer niet mee." Vertelt hij in 1 hap adem. "Zooo dat is veel." Zeg ik lachend. "Jaa inderdaad," Zegt hij ook lachend "maar goed, hoe gaat het nu?" "Ja wel goed, met jou?" "Ook goed. Maar ik had wel gelijk toch? Ze vallen wel mee he?" Zegt Raoul weer. "Ja haha klopt." Zeg ik. "Gelukkig." "Jaa maar ik wil wel mee opzich maar ik wil hier ook wel blijven bij Koen trouwens, dan kan ik hem ook wat beter leren kennen." Zeg ik. "Is helemaal goed!" We lopen samen naar beneden en net voordat hij de deur uitloopt zegt hij nog: "Oh en Deem, als er iets is kun je mij of Rob altijd bellen." "Ja doe ik." "Top, nou doe het voorzichtig met Koen en euh ik bel wel als we weer komen." Ik zucht overdreven en duw hem de deur uit. "Nee grapje Deem. Tot vanmiddag." Zegt Raoul. "Tot vanmiddag." Zeg ik lachend terug.

Ik loop terug naar binnen en daar zie ik Koen half dood op de bank liggen. Hij kijkt niet eens op als ik binnen kom lopen. Ik ga voorzichtig naast hem zitten. "Uhm hoi." Zeg ik."Hey, ging jij niet met ze mee?" Vraagt Koen. "Nee, het leek me wel gezellig om hier te blijven." "Ja snap ik, ik ben ook veel gezelliger dan die anderen allemaal." Zegt Koen.

"Maar eigenlijk ken ik je nog helemaal niet," zegt Koen weer "vertel eens wat over jezelf." "Klopt, okee nou ik ben demi haha. Ik ben 17 jaar en-." Ik word onderbroken door Koen. "17??" Zegt Koen verbaasd. "Ja." Zeg ik lachend. Hij is duidelijk in de war. "Maar goed Uhm 17 dus en ik heb net m'n examens afgerond en wil hierna de opleiding pedagogisch medewerker kinderopvang doen." Vertel ik. "Ohh leuk! Dan ben je hier op het goede adres met alle kinderen hier in huis." Ik schiet in de lach. "Ja met jou ja." Zeg ik. Nu schiet hij ook in de lach. Koen vertelt ook nog wat over zichzelf terwijl ik aandachtig luister.

"Nou ja dat eigenlijk." Zegt hij wanneer die klaar is met praten. Ik knik maar gewoon. "Maar Demi?" "Ja?" "Wat vind je nou echt van Milo?" Vraagt Koen. Ik grinnik. "Uhm ja ik weet het niet zo goed, ik heb nog niet echt met hem gepraat ofzo maar hij is tot nu toe wel aardig." Zeg ik. "Oke oke en Matt dan?" "Ja hij is ook wel aardig maar weet ook niet zo goed net zoals bij Milo." "Oke, en wat vind je van mij dan?" Vraagt Koen weer met een nadruk op mij. Ik moet lachen. "Ja nee jij bent echt stom." Zeg ik. "Nouuu." "Nee grapje. Jij bent ook echt aardig en nu ik je beter heb leren kennen vind ik je nog aardiger." "Pfieuw gelukkig maar." Zegt hij terwijl hij z'n voorhoofd afveegt voor de grap.

"Maar nu gaan we naar het serieuzere werk, wat vind je van Raoul." "Ja Raoul is echt de beste stiefbroer dat ik maar kan hebben. Ik ben echt blij dat ik hem heb leren kennen want toen die er nog maar letterlijk 10 minuten was, praatte ik al goed met hem en dat heb ik normaal eigenlijk nooit." Zeg ik. "Okee en als laatste, wat vind je van Rob?" "Rob? Ja Rob, Uhm ik vind hem heel aardig en Uhm Uh.." Ik kom gewoon niet meer uit m'n woorden. "Ooeehhhh volgens mij is er iemand verliefd!" Zegt of nou ja schreeuwt Koen. Ik word volgens mij helemaal rood. Ben ik verliefd? Ik weet het niet. Ik heb nog nooit iemand echt leuk gevonden of iemand mij. En kan dat wel zo snel? Ik ken hem pas een paar dagen. Koen is nog steeds tegen mij aan het praten maar ik versta er echt niks van. Ik zit echt nu even in m'n eigen wereldje. "Demi? Demi." Hoor ik naast me. "Hmm?" Zeg ik. "Oh gelukkig je leeft nog, je zei even niks meer dus dacht even dat je van schrik dood was gevallen." Zegt Koen. Ik kijk hem verward aan. "Uh." Kan ik alleen maar zeggen.

Na een tijdje trekt Koen mij van de bank af en trekt me mee naar boven toe. "Wat doe je?" Vraag ik. "Jou spullen naar Robbie z'n kamer verhuizen, het kan zo niet langer doorgaan." Zegt hij. Ik weiger eerst maar Koen weigert mij weer dus dat gaat heel goed. Uiteindelijk heeft Koen al m'n spullen bij Robbie neer gelegd en al Matthy z'n spullen weer op zijn kamer. "Zo dit is beter." Zegt Koen wanneer die klaar is. "Vinden Rob en Matthy dit wel goed?" Vraag ik. "Rob zeker wel, Matthy weet ik niet maar het komt wel goed. Gewoon zeggen dat ik het heb gedaan als ze er naar vragen." Zegt Koen. "Oke.."

-

My stepbrother best friends Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu