Hermione hetekig feküdt a gyengélkedőn.Karácsonyi szünet végére mindenféle mendemonda terjedt az eltűnéséről.Mindenki azt gyanította,hogy ő is a merénylet áldozata lett.A gyengélkedő körül nap mint nap kiváncsiskodó tanuló ólálkodott így Madam Pomfrey bevette jól bevállt paravánját,hogy megóvja a szőrös arcú Hermionét a megszégyenítés pillanatától.
Én Ron és Harry minden este meglátogattuk tanítás napokon meg levittük a leckéket,hogy mint mindig tanulással elüsse a hosszú unalmas perceket amit a gyengélkedőbe töltött-Ha nekem nőne macskabajszom nem gyötörném magam tanulással-mondta Ron mikor egyik este egy halom könyvet pakolt le Hermione ágya melletti kis asztalra.
-Ne butáskodj Ron nem maradhatok le-méltatlankodott Hermione,már kezdett vissza jönni a jó kedve.-Nincsenek esetleg újabb nyomok?-kérdezte miközben a leckéket tanulmányozta.
-Nincsenek-ráztam a fejem szomorúan
-Pedig biztos voltam benne,hogy Malfoy az utód-mondta Ron immár vagy századjára
-Az meg mi?-mutatott Harry Hermione párnája alól kilógó aranyszínű valamire
-Csak egy jobbulást kívánó lap-igyekezett a válasszal Hermione majd próbálta bedugdosni a párnája alá,de Ron gyorsabb volt és elvette a levelet majd hangosan olvasni kezdte.
,,Granger kisasszonynak gyors felépülést kíván aggodó tanára Gilderoy Lockhart professzor,bronz fokozatú Merlin-díjas,Feketemágia-ellenes Liga tiszteletbeli tagja a Szombati Boszorkány magazin Legbűbájosabb Mosoly díjának ötszörös bajnoka"
-Ezzel a párnád alatt alszol?
Hermionénak szerencsére nem kellet válaszolnia,mert belépett Madam Pomfrey az esti gyógyszer adaggal.
-Lockhart a legnyálasabb alak akit valaha láttam-fintorgott Ron mikor már a Griffendél-toronyba vezető lépcsőkön jártunk.
-Ez Frics-morogta Harry.Felszaladtunk a lépcsőn majd a sarkon megálltunk és hallgatóztunk.
-Csak nem egy újabb merénylet?-aggódtam
-....Hogy még többet kelljen dolgoznom!most egész éjjel takaríthatok mintha nem lenne elég bajom!De ez volt az utolsó csepp a pohárban megyek is Dumbledore-hoz....
Ezután csürtetve eltávozott még a folyosó végén hallatszódott hangos trappolása.Azzal kinéztünk a folyosóra ahol első pillantásra láttuk,hogy Frics,miért dühöngött ugyanis a folyosót elárasztotta a víz.Majd meghallottuk Mrytle hisztis hangját.
-Mi baja van már megint?-kérdezte Ron-Nézzük meg.Hisztis Mrytle még szokásosan is hangosan keservesen zokogott.Szokásos vécékagylójában gubbasztott.
-Mi a baj Mrytle?-érdeklődött Harry
-Ki az?-kiabálta a kisértet-Megint megakartok dobálni?
-Miért akarnálak megdobálni?-kérdeztem a zokogó kísértettől.
-Honnan tudjam?-kiabálta Mrtyle-Én csak békésen üldögélek itt erre valaki csak viccből hozzám vág egy könyvet.
-De hiszen neked nem árt ha hozzád dobnak valamit nem?-kérdezte Ron-Úgy értek egyszerűen átmegy rajtad
Az érvelés nem volt épp a legszerencsésebb.Mrytle felfújta magát és bömbölni kezdett:Dobáljuk csak meg könyvekkel Mrytlet hisz úgysem érzi!Tíz pont annak aki eltalája átdobja a hasán!Ötvenet aki a fején!Milyen vicces játék!
-Ki dobált meg téged?-kérdezte Harry
-Nem tudom.....Csak üldögéltem odalent a halálról gondolkodtam és egyszer csak átesett a fejemen egy köny-Mrytle dühösen meredt ránk-Ott van,kilökte a víz.Harry indult a könyvhöz,hogy felemelje kopott fekete boritója és lapjai csurom vizes volt,de Ron megakadályozta.
-Mi van?-kérdezte megütközve Harry
-Elment az eszed?-sziszegte Ron-Veszélyes lehet
-Veszélyes?-nevetett Harry-Miért lenne veszélyes?
-Nagyon is az lehet-feleltem miközben a könyvet vizsgáltam-Nagyot néznél ha tudnád milyen könyveket koboz el a Minisztérium.Mr.Weasley mesélte,hogy volt egy ami kiégette az olvasója szemét.Aki beleolvasott annak utána a könyvvel az orra alatt kellett járkálnia és két kézzel kellett csinálnia mindent....
-Jól van már értem nem kell tovább mondani-intette fel a kezét Harry-A szakadt vizes borítójú köny ázattan hevert a padlón.
-Csak úgy járhatunk a dolog végére,hogy belenézünk-folytatta a mondandóját Harry.Majd felvette a könyvet.Mikor felmutatta nekünk láttuk,hogy ez egy napló.A koszos,kopott napló első lapján egy név állt:Tom R Denem
-Várj csak-szólalt meg Ron-Ez a név nekem ismerős Tom R Denem m-ismételgette-Ötven évvel ezelőtt,,Önzetlenül az iskoláért"külön díjat kapott.
-Ezt meg honnan tudod?-kérdeztem Rontól
-Onnan,hogy Frics vagy százszor lesikáltatta velem azt a díszpajzsot-Azt böfögtem tele csigávál.
-Egy betűt se írt bele-álapította meg Harry miközben lapozgatta a naplót.
-Kíváncsi vagyok,hogy miért akarta valaki lehúzni a vécén-ráncoltam a homlokom a naplót nézve.
YOU ARE READING
Griffendél és a Mardekár
FantasyEmily Potter Harry Potter ikertestvére,amióta az eszét tudta utálatos nagybátyjukkal annak feleségével és fiúkkal éltek.Szüleik autóbalesetben haltak meg,de a haláluk sokkal nagyobb titkot rejtenek amiről sejtelmük sincs,addig amíg furcsa nappali ba...