Pff school...

179 5 0
                                    

"Milla ben je klaar?" Vraagt Vince die mijn kamer binnenkomt terwijl ik nog altijd mijn pyjama aanheb en nog niet heb gegeten. "Wat doe je?" Vraagt hij terwijl hij mijn gsm uit mijn handen trekt. "Hey geef terug, we hebben nog een half uur voor we moeten vertrekken. Tijd genoeg stresskip." Zeg ik dan. Hij geeft me een lachje en stuurt me naar de badkamer om me aan te kleden.

Ik doe mijn meest gewone outfit aan die ik kan vinden. Dat wil zeggen: een blauwe jeans en witte t-shirt. Met mijn witte schoenen en zwarte leren jas. Basic outfit maar ja waarom zou je ook moeite doen voor school? Ik ga geen uren aan mijn uiterlijk besteden om gewoon naar school te gaan hoor. Wat boeit mij het wat de rest denkt. 

Ik ga naar beneden en eet snel een boterham met choco. Daarna poets ik als de bliksem mijn tanden en ik ben nog eerder klaar voor Vince. Ik moet met de fiets naar school terwijl hij met zijn brommer gaat. Ik mag niet achterop van hem omdat Caro al achterop gaat. Na 5 minuten zijn Vince en Caro eindelijk klaar en vertrekken we naar school. 

Ik kom helemaal vermoeid aan terwijl aan Vince en Caro niks te zien is. Logisch zij moesten niet de hele weg trappen. "Zo erg was het toch niet." Zegt Vince dan als hij me ziet. Ik kijk hem boos aan en hij heeft meteen spijt van wat hij heeft gezegd.

Op dat moment komen Caro haar vrienden toe. Vince en Caro gaat meteen naar hun en laten mij gewoon achter. Ik zie er waarschijnlijk heel debiel uit op dit moment. Ik wil naar binnen gaan maar word tegengehouden door een vriend van Caro. Zijn naam is Yemi en hij is veel te blij om op school te zijn. 

"Kom je bij ons staan?" Vraagt Yemi aan me. Ik wil weigeren maar Vince antwoordt al in mijn plaats dat ik bij hun ga staan. Dus met tegenzin loop ik achter hun de school binnen. We gaan naar de speelplaats en zitten aan een tafel. Ondertussen komen er veel mensen bij. Ik volg totaal niet meer. Vince merkt het en besluit iedereen voor te stellen. "Milla dit zijn mijn vrienden: Caro mijn lief, Yemi, Maria, Emma, Scott en Camille." Ik zwaai simpelweg omdat het me eigenlijk niks kan schelen. 

Emma ziet er wel gewoon normaal uit. En Camille herinner ik me ook nog van vroeger. Vince heeft me veel over haar vertelt. Ze lijkt me echt wel leuk en Emma ook. De rest is allemaal raar op hun eigen manier. Niet slecht bedoeld maar het is gewoon zo. 

Ze praten over van alles en nog wat. Ik heb er genoeg van dus ik sta op om naar toilet te gaan. "Waar ga je heen" hoor ik Vince opeens vragen. Ik draai me om en zeg dat ik naar toilet moet. Caro stelt voor om mee te gaan en te tonen waar het is, maar dat aanbod weiger ik door te zeggen: "No thanks, ik vind het wel" en ik lach even. 

Eindelijk rust. Ik ga naar toilet en ga terug naar de speelplaats, ik ga niet bij hun zitten en zet me alleen in een hoekje. Er komt een gast naast me zitten. "Hey ik ben Robin, jij bent nieuw toch?" Ik lach en zeg: "Mijn naam is niet nieuw, maar Milla" en ik schud zijn hand. Hij lacht en vraagt in welke klas ik zit. Ik trek grote ogen en realiseer me dat ik dat nog niet weet. Ik kijk op mijn horloge en zie dat ik nog 10 minuten heb. Ik sta op en vraag hem waar het kantoor van de directeur is. Hij staat op en zonder iets te zeggen wandelt hij weg. Pas na een tijdje heb ik door dat ik hem moet volgen. Ik neem een sprintje en ga naast hem lopen. 

We passeren langs de tafel van mijn neef en ik voel dat ze kijken naar ons. Ik hoor Caro nog net iets  zeggen tegen Vince "Je nicht maakt wel snel vrienden hè." Ik lach in mezelf. Na een tijdje komen we aan bij een kantoor en Robin klopt aan. Er roept iemand "binnen!" Robin stapt opzij als teken dat ik binnen mag gaan. 

Ik doe de deur open en zie een man met een bril zitten. "Hallo ik ben Milla Dubois, de nieuwe leerling. Ik kwam even kijken in welke klas ik zit." "Ah Milla, ik verwachtte je al. Zet je neer." Ik ga zitten rechtover hem en kijk rond. "Ik heb gehoord wat er gebeurd is met je ouders, alles oké met jou?" Dit had ik niet verwacht dus ik knik gewoon. Ik wil alleen maar weten in welke klas ik zit. "Je zit in de klas 3LA" zegt hij dan. Ik bedank hem en sta recht. Ik loop naar de deur en hij zegt nog: "Als je ooit iets nodig hebt, kan je altijd naar mij komen hè." Ik knik en bedankt hem nog eens terwijl ik naar buiten loop. 

Ik zie Robin in 1 van de stoelen zitten en ga naast hem zitten. Hij kijkt me aan en ik zeg: "3LA." Zijn ogen worden groter en hij zegt dat ik in zijn klas zit. Er verschijnt een kleine glimlach op mijn gezicht en dan gaat de bel. Ik zucht en Robin trekt me uit mijn stoel. We lopen naar boven en wachten aan een lokaal. Ik ga tegen de muur zitten. De klas van Vince passeert ons en hij lacht naar me, maar ik lach niet terug. Als Robin zegt dat de leerkracht komt ga ik recht staan. 

We gaan naar binnen en ik ga achteraan zitten. Robin komt naast me zitten en ik lach snel naar hem. De leerkracht ziet er echt irritant uit, maar ja bijna alle leerkrachten zijn irritant. Ze stelt zich voor als Lucia Smith en vraagt aan iedereen om zich vooraan voor te stellen. Na Robin ben ik aan de beurt. Ik ben niet van plan om naar voor te gaan dus ik blijf zitten en zeg: "Ik ben Milla Dubois." Mevrouw Smith kijkt me aan en vraagt of ik niet naar voor wil komen maar ik schud mijn hoofd. Ze kijkt verbaasd en gaat dan door met de volgende leerling. Robin kijkt me lachend aan. 

Na 2 lange uren is het eindelijk speeltijd en Robin en ik gaan zitten waar we daarstraks zaten. We zitten in de zon met onze ogen toe totdat Vince en zijn vrienden in mijn zon komen staan. Ik open mijn ogen en zucht. "Vince je staat in mijn zon" zeg ik dan. Hij blijft staan dus ik schuif op en ga bij Robin zitten. Vince fronst zijn wenkbrauwen en om hem boos te maken neem ik Robin zijn hand vast. Die kijkt me verward aan maar hij begrijpt meteen wat ik probeer te doen du hij doet zijn arm rond mijn schouder. Ik moet mijn best doen om niet te lachen. 

Vince zijn vrienden kijken me geschokt aan en Vince...die ziet er boos uit. Hij neemt mijn arm en trekt me met hem mee. "Awtch" zeg ik dan als ik zijn vingers in mijn arm zie staan. "Wat is u probleem?" Vraag ik boos aan hem. "Mijn probleem? Jouw probleem bedoel je? Waarom zit je bij de eerste de beste gast en negeer je ons? Het is niet omdat u ouders dood zijn dat je zo moet doen hè!" Ik schrok van wat hij zei...Dat was de druppel. Ik trek mijn tas uit Caro haar handen en stap boos weg van hun. Ik stap Robin voorbij en ga naar de toiletten.

Ik sta voor de spiegel en ik voel de tranen opkomen. Ik wrijf ze weg en zet mijn hand voor mijn mond. Ik kijk naar mijn arm en zie dat de vingers van Vince er nog altijd instaan. Ik weet dat dat niet zijn bedoeling was, maar mijn ouders erbij halen ging te ver. Ik hoor de bel dus ik ga terug naar de klas. Het is nog maar 2 uur, dan ga ik al naar huis. 

Wanneer de bel gaat neem ik mijn tas en storm ik naar buiten. Ik zie Vince, Caro, Yemi en Maria uit hun klas komen dus ik begin te lopen. Bij de fietsenstalling maak ik als de snelste mijn fiets los en ik begin als een gek naar huis te rijden. Ik wacht niet op Vince, ik ken de weg. Ik voel dat ze achter mij fietsen dus ik ga nog iets sneller. Ik besef net dat Vince de sleutels heeft en dat ik dus niet binnen kan zonder hem. Ik sla een straatje in en wacht tot ze voorbij rijden. Daarna volg ik hun heel traag op een afstand. 

Als ik aankom zie ik hun met 4 voor de deur staan. Ik kom aan en kijk hun niet eens aan. Maria en Yemi besluiten te vertrekken maar Caro blijft staan. Zeg niet dat zij hier gaat blijven hè. "Milla, sorry voor daarstraks, ik..." "Doe gewoon de deur open" onderbreek ik Vince terwijl ik zijn sleutels bruut uit zijn handen neem. Ik doe de deur open en ga meteen naar mijn kamer. Wat een rotdag. 

Drug addictWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu