Savaşa gidenler - Porgola

199 14 31
                                    

Yayınlanmayacak fazla betimlemeli 2679 kelimesi ile 2 bölümü yazılan kitap 

&______

İyi adamlar savaşa gittiklerinde ölürler



Ömer, İkinci Dünya Savaşı'nın ortasında soğuk bir kış gününde Hürkan ile tanıştı. Soğuktan buz tutmuş kalbi Hürkan'ın ışığı ile ısındı.

Ömer, ağzına kadar kitaplarla dolu yüksek rafların yanından geçti, gözleri kağıtla kaplı yüzlerce bilgiyi barındıran uzun ve şık ağacı taradı. Adımları neredeyse çorak duvarlarda yankılanıyor, topuğunun her yere vuruş sesi kulağında yankılanıyor.

Zaten savaş başladığından beri kimse kütüphaneyi o kadar sık ​​ziyaret etmiyordu.

Koridorun sonundaki çocuk kitapları bölümüne dayandı. Derin bir nefes aldı, yıpranmış kağıdın rahatlatıcı kokusu ve çimene tanıdık gelen bir şey, vücudundaki ağrıyan kasları yatıştırırken, kemiklerindeki gerilimi bırakırken burnunu doldurdu.

İnsanların neden artık buraya gitmediğini anlamıyordu sahsen.

Elbette, insanlar bu iğrenç zamanda kendi başa çıkma yollarını buldular. Oğullarının topraklarının dışında bombalanmasını unutmak için sokak köşelerinde viski şişelerini düşüren adamlar gördü.
Kocaları acılarını içerken birbirlerinin arkadaşlığını ararken evlerinde kendilerini sıkan kadınları fark etmemiş gibi yapıyorlar. Merkezde koşuşturan, mutlu bir şekilde etraflarındaki her şeyden habersiz olan çocukları izliyorlar.

Herkesin savaşı atlatmak için bir yolu vardır.

Ömer'in de ilk başta yoktu. Ama savaşa katıldı sonra geçen bir buçuk yıl boyunca - mental çöküntü yaşamamak için, aynı eskimiş kitaplığında ki kitapları okuyordu, ta ki kelimeleri ezberleyene kadardı. Erenest Hemingway'in "Silahlara Veda" kitabını on beşinci kez okumanın mide bulandırıcı olduğuna karar verene kadar devam etti.

Böylece, soğuk sonbahar rüzgarlarına hazırlanarak paltolarından birini giydi ve çürüyen dünyaya doğru yola çıktı.

Kütüphane hemen yanı başında değildi. Gitmesi uzun sürecekti ama umurunda değildi. Küçük güvenli kasabanın sokaklarını geçerken, üniformasına bakan vatandaşların ona hayran olduğunu uzaktan görebiliyordu. Kasaba güvenliydi, herkesin rahatını şımartması için uzun ve misafirperverdi.

Sonunda kütüphanenin daha şiirsel ve çeşitli bölümlerine giden yolu ustalıkla buldu. Diğer benzerlerinden kapalı ve gözlerden uzak olan bu kitap sadece on ila on iki kitaplık bir yüksek raftı.

Ömer yüksekliğe baktı, Ömer'in ulaşabileceğinden bir baş daha uzundu.

Alay etme dürtüsüyle tutundu. Kısaydı ama cesurdu. Bir atlayışta onu oradan kapabilirdi.  Geriye iki adım attı ve ileriye doğru sıçradı. 

'Kahretsin fazla uzundu bu sefer.'

Orada durdu bir süre, biraz sinirli - çoğunlukla hayal kırıklığına uğramış. Dudaklarından ağır bir nefes kaçarken. Orada duruyor, sanki dünyayı lanetlemiş gibi üst rafa bakıyor. Önce ayaklarını iki yana sallıyor ve uzaklaşmaya başladı..

"Bir yardıma ihtiyacın var mı?"

Kaşlarını çatmış ve kitabı yukarıya bırakana nefretini savururken sesin geldiği yöne döndü. 

Başka bir asker söylemişti, koyu saçlı, saç perçemi anlına düşmüş ve hiç rahatsız olmuyormuş gibi duruyordu, kalın yünlü palto giyen bir adam. Yüzünde şaşırmış bir ifade oluşurken ellerini teslim olmuş gibi kaldırdı. "Hey?"

Kitapsız Kalanların ListesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin