17-Hautajaiset ja huvila

107 8 16
                                    

Kyseenalaistan tän luvun nimeä jo valmiiks xd Täs luvus on aika paljon pohdintaa ja ajatuksii eli ehkä taas vaihteeks täyte luku

•••

Taehyungin Nk.
Maanantai kello 10.54

Olin herännyt jo vähän aikaa sitten. Olin kotona sillä huomenna kello yhdeltä alkaisi hautajaiset jonka jälkeen vietämme kaksi yötä ja yhden päivän huvilassa. Sukumme perinteet olivat outoja. Hautajaisten piti alkaa aina yhdeltä jonka jälkeen oltiin pari yötä ja päivä huvilassa suremassa yhdessä ja käsittelemässä asiaa. Mutta se päätyi aina vanhempien naisten juoru kerhoksi. Siskoni ja isäni hautajaiset yhdistettiin vaikka siskoni haudataan Japaniin sillä hän rakasti tuota maata yli kaiken. Olen ollut stressaantunut koko viikonlopun sillä tulin kotiin eilen aamupäivällä. Minulla olisi virallisesti lomaa koulusta tämä viikko mutta ei sillä ole väliä kun en edes mene sinne enään. Palovammani ranteen luona, otsan ja silmä kulman haavat ovat alakaneet parantua hyvin. Huulen haava ja silmä kulman haava on oikeastaan kokonaan poissa. Juttelimme eilen Jiminin ja Hobin kanssa ja Hobi selitti kaiken pyytäen anteeksi. Sanoin että mietin asiaa vaikka haluan antaa anteeksi mutta se tuntuu vaikealta. Äitini ei ole puhunut minulle kauheammin mitään ja Mark on tehnyt töitä. En edes ymmärrä miksi hän tulee hautajaisiin mukaan eihän ikinä ollut nähnyt heitä minun tietääkseni. Kotona on ollut hyvin hiljaista joka ei tosiaan haittaa.

Olen tänään vain siivonnut huonettani ja pakannut kaiken tarvittavan mitä tarvitsen mukaan. Olen jutellut Jungkookin kanssa hieman samalla kun siivosin. Hän kysyi jos haluan illalla nähdä. Se sopi minulle hyvin halusin muuta ajateltavaa kuin huomisen. Kello oli puoli viisi ja kuulin äitin tekevän ruokaa keittiössä. Oikeastaan minulla oli nälkä. Menin alakertaan ja katsoin työhuoneelle. Oli surullista nähdä jonkun muun käyttävän sitä kuin iskän. Äiti oli nukkunut koko tämän ajan vieras huoneessa ja Mark sohvalla. Äiti ei ole astunut hänen ja iskäni makkariin. "Ai sä tulit jo alas tein sun ja Minan lempi ruokaa" äiti sanoi. (Mina on siis Taen sisko jos ette muista enään) Nyökkäsin. Paistettua kalaa ja riisiä. Helppoa mutta hyvää. Olin hieman antanut anteeksi äitille tapahtuneesta sillä en voi asialle enään mitään. Mutta sattuihan se siltikin. "Voitko käydä sanoo Markille et tulee syömään kans nii katan pöydän" äiti pyysi. Kävelin työhuoneelle ja koputin oveen jotta saisin hänen huomion. Hän kääntyi ja katsoi kysyvästi. "Ruoka.. ois valmis" sanoin. Hän nyökkäsi ja jatkoi. Hän tekee vain töitä aamusta iltaan. Se oli ehkä hieman rasittavaa. Menin takaisin keittiöön. "Eiks se taaskaa tuu?" äiti kysyi. Kohautin olkiani vastaukseski. Otin ruokaa ja aloin syömään. Äiti istui pöytään ja alkoi syömään välillä vilkuillen työhuoneelle. Hetken päästä Mark saapui keittiöön ja teki kahvia. Ei koskenutkaan ruokaan tai sanonut mitään. Otti leipää ja kahvia ja meni takaisin. Iskä ei ikinä syönnyt työhuoneella. Ei ikinä. Äitini huokaisi ja laittoi ruuan pois ja astiat paikalleen ja likaiset astiat tiskikoneeseen. "Lähetään sit huomenna yhdeltätoista viiän eka kamat huvilalle ja sit mennään" äiti sanoi ennekun kerkesin menemään. Menin huoneeseeni ja vaihdoin vaatteet ja laitoin Jungkookille viestiä että olin valmis lähtemään. Hän sanoi olevansa kohta meillä. Menin alakertaan ja otin avaimet, kortin ja takin. "Mä meen ulos" sanoin jos kukaan kuuli tai välitti. Menin ulos odottamaan. Ihmisiä ei ollut paljoa ulkona sillä sää näytti siltä että alkaisi satamaan.

Hetken päästä näin tutun auton joka parkeerasi tien viereen. Auton ovi aukesi ja menin autoon sisään. Moikkasimme ja Jungkook kysyi mihin mennään. En tosiaan tiennyt. "Mennään toiselle rannalle tai no se on suurimmaks osaks kallioo mut siel ei käy enää ketää" Jungkook sanoi. "Mistä sä löydät noi rannat mis ei käy enää ketää?" kysyin naurahtaen. "Pienenä ku seikkaili ympäriinsä nii huomas" Jungkook sanoi ja alkoi ajamaan. Mitähän muuta hän tietää tuon lisäksi. Jonkun hylätyn kaivoksen tyyliin. Istuimme hiljaa autossa.

Idol-Vkook ✓Where stories live. Discover now