5 gün sonra.
Bu 5 gün Ender için çok zor geçmişti. Kızını göremediği her an delirecekmiş gibi oluyordu. Bol bol süt gondermişti onun için. Ayşe'nin dediğine göre iyiydi, ama göremeyince içi rahatlayamıyordu bir türlü.
Ama bu gün sondu, kızına kavuşacaktı. Doğan kızı gelicek diye onun için gerekli olan her şeyi almıştı.
Üzerine takım elbise giydi, saçınıda topuz yaptıktan sonra hazırdı. Aşağı indiğinde Doğan onu bekliyordu. Birlikte arabaya binip adliyeye gitmek için yola çıktılar.
Kaya avukatı ile birlikte adliyede bekliyorlardı. Ve içeri el ele giren Ender ile Doğan'ı gördü. İkisinede öldürücü bakışlar atıyordu.
Aslında Ender elini çekmek istemişti ama Doğan öyle sıkı tutmuştu ki, elini acıtmıştı. Yanlarına gelen avukatları ile dikkatini ona verdi.
Av: Dava bayağı bir çekişmeli olacak sanırım.
E: Niye öyle dediniz?
Av: Kaya beyin avukatı, çok tanınmış biri, davayı kazanmak için her şeyi yapar kendisi.Ender korkmaya başlamıştı.
E: Ama biz kazanıcaz öyle değil mi?
Av: Yani kaybetmemiz için bir sebep göremiyorum.Kaya avukatı ile konuşuyordu.
K Av: Kaya emin misin? Bak bunun geri dönüşü yok.
K: Eminim kızımı onlara vermiycem.Mahkeme başladığında herkes içeri girdi.
İlk konuşmayı Ender'in avukatı yapmış. Ve son sözünü söyledikten sonra yerine oturdu.
E Av: Sayın Hakim Ela bebeğin velayetinin annesine verilmesini talep ediyoruz.
Hakim Kaya'nın avukatina dönerek konuşmaya başladı.
H: Avukat bey biliyorsunuz ki küçük bebeğin velayeti anneye verilir.
Buna itiraz etmek için büyük sebeplerinizin olması gerek.Kaya'nın avukatı ayağa kalkarak konuşmaya başladı.
K Av: Evet sayın Hakim, bunun için gerekli sebeplerimiz var. İlk önce şunu söyleyeyim Ender hanım Ela bebeğe hamile olduğunda Kaya bey ile hala evliydi. Ama hamile olduğunu Kaya beyden sakladı. Bunuda belirtmek isterim ki evlilikleri Ender hanımın iffetsizliği yüzünden bitti.
Ender şok yaşıyordu. Hemen itiraz etti.
E: Yalan!
H: Size söz verilmedikçe konuşmayın lütfen.
E Av: Sakin olun Ender hanım.
Ender yerine oturdu. Sinirden elleri titremeye başlamıştı. Gözü Kaya'ya takıldı gülümseme ile ona bakıyordu.
H: Devam edin avukat bey.
K Av: Evet devam ediyorum, Kaya bey tesadüf eseri bebeğin kendisinden olduğunu öğrendi. Yani burada açıkça anne tarafından babayı kandırma görüyoruz. Hemde bu iki kez yaşandı, çünkü bir oğulları daha var. 21 yıl önce Ender hanım hamile kalıyor ve yine Kaya beyin haberi yok. Esas meseleye geliyorum, Ender hanım bebeğini doğurduktan sonra para karşılığında başka bir aileye satıyor. Kaya bey 20 yıl hasret kaldı oğluna ve şimdi aynı şeyi kızıyla yaşamak istemiyor. Sayın Hakim biz böyle bir kadının Ela bebeğe annelik etmesine şiddetle karşıyız, bu yüzden velayetin babasına verilmesini talep ediyoruz.
Kaya'nın avukatı konuşmasını bitirdiğinde Ender hayal kırıklığı ile Kaya'ya bakıyordu. Hakim konuşmaya başlayınca ona döndü.
H: .... Velayetin babaya verilmesine karar verilmiştir. Anne haftada 1 kere baba evinde kızını görme hakkına sahip.