Bölüm 14

83 4 0
                                    

Yeşim,cenaze evinden çıkarken Zeynep in anne babasıyla karşılaştı. Birbirlerine iyi geceler dilediler. Zeynep evde uyanık istersen yanına git. Olur dedi yeşim Zeynep in yanına gitmek için sokakta yürümeye başladı. Sağlık ocağının köşesine gelince durdu. Köşeye duvar dibine baktı. Sonra duvarın dibine çömeldi, başını ellerinin arasına aldı. Gece gördüğü rüyayı ve ebenin ölümünü düşünürken, gözlerinden yaşlar akmaya başlamıştı.

Daha sonra vücudunu bir titreme sardı. Omuzuna dokunan el ile irkildi. başını kaldırdı, karşısında Zeynep duruyordu. Kııız Ne bu halin? dedi, elini tuttu ayağa kalkmasına yardım etti. Sonra yeşime bir eliyle sımsıkı sarıldı diğer eliyle , yüzüne düşen saçları iki yana ayırdı. Yüzünü okşadı. Göz yaşlarını sildi. Gel eve gidelim Zeyneplerin evine giderken, mahalleli, ebenin cenazesi için eve akın akın gidiyordu.

Burada herkes birbirini tanıyor, adeta büyük bir aile olmuşlardı. Zeyneplere geldiklerinde, Zeynep yeşimi lavaboya götürdü yüzünü yıkamasına yardım etti. Daha sonra salona geçip oturdular.

Eveeeett şimdi anlat bakalım ebeyi bu kadar sevdiğini bilmiyordum. ne bu halin kııız... Zeynep,, ben çok kötüyüm. ben ben rüyamda ebeyi öldürdüm. Sonra eve geldim yatakta kendi bedenimi yatarken gördüm. Neyin hayal neyin gerçek olduğunu ayırt edemiyorum. bu görüp yaşadıklarım o kadar gerçekti ki....... Saçmalama deli kız insan rüyada cinayet işlemi? Hiç....... Bilmiyorum dedi usulca zeynepin dizine yattı dizlerini karnına çekti...

Zeynep yeşimin saçlarını okşarken onu teselli etmeye çalışıyordu. Yeşimin yüzüne baktı, yeşim uykuya dalmıştı. Yavaşça başını, dizinden kaldırdı. Kanepeye koydu. Odaya gitti, bir yastık ve pike getirdi. Yeşimin başının altına yastığı koydu üzerini örttü. Bu esnada yeşim hiç uyanmadı. Zeynep arkadaşının baş ucunda, oturdu arkadaşının yorgun yüzüne baktı.

Bir süre sonra kapının zili çaldı. Gelen yeşimin annesi,, ve kendi anne babasıydı. Babası, ben biraz yatacağım benim için yarın yoğun bir gün olacak dedi. Odasına geçti. Annesi ve yeşimin annesi salona geçtiler. Yeşim bir kanepede yatıyordu onlarda diğerine oturdular. Üçüde yeşime baktılar.

Zeynep,, yeşimin kendisine anlattıklarını onlara anlattı. ben bu kızın halini hiç iyi görmüyorum reyhan teyze bunu bir psikiyatri uzmanına gösterseniz çok iyi olur dedi.

Reyhan yok yok ben onu nereye götüreceğimi çok iyi biliyorum... önce sabah ebeyi bir defin edelim ondan sonra çaresine bakacağız dedi. Yeşimi uyandırmak için ayağa kalkarken, bırak uyandırma bende bu kanepeye yatarım göz kulak olurum sabah ola hayrola dedi..

Peki dedi reyhan kızının yanağına bir öpücük kondurdu.. annesiyle reyhanı yolcu ettiler.. annesi odasına,, reyhan kendi evlerine giderken Zeynep yeşimin karşısındaki kanepeye uzandı, arkadaşını seyrederken oda uykunun tatlı kollarına kendini teslim etti....

Sincan mezarlığına Ebenin cenazesi defnedildikten sonra, tekrar cenaze evine taziyeye geldiler. Tüm komşular cenaze evine karınca kararınca yemek yapıp getirmişlerdi. adetti cenaze evinde cenazenin yedisi çıkana kadar yemek pişmez komşular evin yemek ihtiyacını el birliğiyle hallederdi cenaze sahibi ise yasını tutardı..

Bir süre burada duran reyhan dursaniyeden müsaade isteyip cenaze evinden ayrıldı. Zeynepin annesiyle beraber Zeyneplere geçtiler. Yeşimle Zeynep oturuyordu. Nasılsın kızım? İyiyim anne reyhan kızını iyice inceledi. İyiysen hadi evimize gidelim.. olur anne dedi gidelim.. reyhan,, Zeynep ve annesinden müsaade istedi .. kadın oturalım çay filan içelim, kızlar bir çay koyun hele dedi. Reyhan,,, Yok sağ ol komşum başka zaman inşallah içmediğimiz yer değil dedi.. siz bilirsiniz komşum dedi. zeyneple, yeşim birbirine sarıldı.. iki annede birbirine.

Yeşimle annesi evlerine geldi salonda kanepeye oturdular. Kızım sana bir şey söyleyeceğim fakat bundan babanın haberi olmayacak tamammı? Tamam dedi yeşim. Kızım, Pilevne mahallesinde çok derin bir hoca varmış. nuran teyzen söyledi. seninle oraya bir gidelim, senin yıldıznamene baksın gerekirse bu halin için muska yazsın olurmu?? Olmaz anne dedi. Gülcan abla daha tahlil sonuçlarına bakmadı. Belkide benim bir şeyim yok hepsi strestendir... o zaman kalk Gülcanın yanına gidelim sonuçların çıkmışmı? beraber bakalım.. ona göre hareket edelim. Anlaştıkmı? Tamam dedi yeşim.. hazırlanıp sağlık ocağına gittiler. Gülcan çay ocağında hemşire ve doktorlarla sohbet ediyordu. Koridorda onları gördü, seslendi.. odama geçin geliyorum kızlar.. ocaktan üç çay doldurdu tepsiye koyup çay ocağından ayrıldı odasına geçti içerideki ana kızın önüne, sehpaya çayları bıraktı. Ebeyi defnettilermi??diye sordu... evet dedi reyhan defnettiler.. ALLAH rahmet etsin dedi Gülcan... amin dediler hepbir ağızdan.

Çaylarından yudumlarken,, Gülcan masasının üstündeki raporları inceliyordu. Bunlar yeşimin tahlil sonuçlarıydı. Daha önce incelemiş olmasına rağmen yine incelemeye başladı. Başını rapordan kaldırıp yeşime baktı.. yeşim, bu sonuçlara göre senin bir şeyin yok. Hormonlarında normal. Fakat sendeki bu kokunun nedenini bulmamız lazım. Kokumu? Yinemi kokuyorum? Oysa ben bu bahsettiğiniz kokuyu neden almıyorum?... tamam tamam sakin ol. Benim profesör bir tanıdığım var onunla bir görüşeyim ben seni ararım. dediğim gibi senin şimdilik bir şeyin yok.. reyhan,, Gülcandan müsaade isteyip kalktılar. Odadan çıkarken Gülcan onlara dışarıya çıkana kadar eşlik etti. Anne kız sokakta ilerlerken, Gülcan içeriye girdi..

Şimdi yapacak bir şey kalmadı. Nuran teyzenin dediği hocaya gideceğiz. ,, Ama anne,, aması yok kızım. Geçen gece bayılman,, zeynepe anlattıkların,, üzerindeki bu koku,, bak doktor bir şey bulamadı. İtiraz istemiyorum, o hocaya bugün gidilecek.. hem babanda bu akşam geç gelecek,, bizde baban gelene kadar gider geliriz. Kaybedecek bir şeyimiz yok..

Peki anne öyle olsun derken bahçe kapısından içeriye giriyorlardı. Annesi evin dış kapısını açarken yeşim,, ben CO nun yanına gidiyorum bugün onunla oynayamadım dedi annesi tamam kızım fazla oyalanma vakitlice gidip gelelim dedi.. yeşim duvar dibinden CO nun kulübesine doğru yürürken,, köpek kulübesinden yabancı biri gelmişçesine birden havlayarak kulübesinden hışımla çıktı.

Karşısında yeşimi görünce,, ne yapacağını şaşırdı.. karşısındakini tanıyordu fakat koku tamamen yabancıydı. Yeşim elini uzattıkça, köpek ondan kaçıyordu. Yeşim bu olana anlam veremedi. Köpek bir saldırıyor fakat sonra tanıyor saldırmaktan vaz geçiyordu. Yeşiiiiiim hadi kızım gel artık... mutfağın verandasından annesi sesleniyordu. Yeşim verandaya doğru yürürken,, köpeği ardından,, bir saldırıyor,, bir duruyor,, ne yapacağını bilemiyordu.. reyhan,,, bunun nesi var? Şimdi... bilmiyorum anne,, CO bugün çok garip davranıyor.. mutfağa oradan, odasına çıktı. Üstünü değiştirip aşağıya indi.. ben hazırım anne dedi. reyhan mutfaktan hole çıktı.. ooooooo fıstık gibi olmuşsun dedi. Hadi çıkalım....

Önce çarşıya,, ardından istasyon alt geçidinden, karşıya geçtiler. Alt geçitten çıkıp Nato caddesine yürüdüler. Bu caddenin sonunda kara cami vardı. Yaklaşık onbeş dakikalık bir yürüyüşten sonra nuranın tarif ettiği hocanın evinin önüne gelmişlerdi.......

SEANSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin