Kapitola IX.

11 4 0
                                    

Riyo zjišťovala, že v okolí senátního okrsku existuje určitá kvalita vzduchu. Vzala si tvarovaný šálek,jen aby usrkla standardní černou kávu s kapkou mléka. Chutnala dobře, se svou zemitou chutí, hořkou pachutí a uklidňujícím teplem. Ale i když šlo o něco tak světského, majitel tvrdil, že jsou to „nejlepší kávová zrna" uzemněná „rukou řemeslníka".

Pokud je bylo vše v senátním obvodu tak zvláštní a rafinované, jak se o sobě kavárna prohlašovala, pak se neměla divit aroganci a hrdosti mezi republikovými senátory.

Žili jako oligarchové.

Peníze oddělovali bohaté od chudých.

Divila se, proč je potřeba dělat věci tak zvláštně, tak odlišně.

Ale ty otázky do Senátu nepatřilk.

„To je nehorázné! Tento... účet -"

"Návrh zákona o vojenském posílení republiky. Zastavují svou energii a intenzitu," řekla Riyo.
„Říkají tomu zákon o vojenském posílení republiky. Senátorka Burtoni navrhuje Republice dalších pět milionů klonových vojáků."

,,Pět milionů? To sotva stačí na ovládnutí planety!"

"S těmi vojáky?" Rozhlédnula se po kavárně, kolem přepychových stolků s výpěstky umělých rostlin v květináčích, kolem zdobených rób zákazníků, visícího lustru s křišťálovými světly, do kterých je jasné, aby se do nich podívala, a spatřila dva coruscantské strážce.

Byl tu ještě další, vysazený na střeše jako hlídač a ostřelovač.

O válce toho možná moc nevěděla, ale znala odpověď.
,,Je toho víc než dost."

Senátoři, všech osm se svými pomůckami a asistenty, byly umístěni do rohu kavárny a byly informováni o východech a zásahových vozidlech pro případ nouze.

Poznala jednoho, se sukní taženou okolo jeho boků a hledím připevněným k helmě.

Byl to velitel Fox.

Znovu se v ní nacházelo teplo se známé společnosti.

Senátor Ornn pokračoval ve své argumentaci.
,,Pět milionů. Dokážete si představit, kolik by to stálo naše občany? Je dost špatné, že jsme museli udělat úplně nový rozpočet pro armádu, která nikdy předtím neexistovala, a teď tohle?"

„Zajímá mě," vložila se do toho Padmé, „jak to jen ztíží naše úsilí o ukončení války. Mír je stále možností - ne, je to naše jediná odpověď na ukončení této noční můry."

Hádali se jeden přes druhého, se stejnou myšlenkou na mysli, že tento návrh zákona bude koncem republiky.

Riyo se měla cítit stejně. Měla tvrdit, že mír a diplomacie vítězí, že válka byla špatná.

Ale ona se obrátila zpět k vojákům chránícím kavárnu.

Viděla, jak druhý pomáhál tím že otevřel dveře pro jednoho z baristů, nesoucí těžký náklad do skladu. Věnovala mu vděčný úsměv a on na oplátku přikývnul.

,,Senátorko Chuchi," říká Organa a přerušuje jeho vlastní rozhovor.
,,V této věci jsi zatím strašně mlčela."

,,Ano, senátore."
Možná si to představovala, ale viděla kývnutí od Foxe. Cítila však určitou povinnosti a také nával odvahy, aby se částečně vyrovnala povinnostem klona.
,,Já... nejsem si úplně jistá, jak se k tomuto účtu mám cítit."

Nic nás nerozdělí ✅Kde žijí příběhy. Začni objevovat