prolog

27 3 5
                                    

Si gadis itu sibuk menyiapkan kerja rumahnya yang diberi oleh guru. Tanpa dia sedari, si sahabat masih setia menanti gadis tersebut sambil-sambil dia mengintai si gadis tersebut.

"Eh, kau tak balik lagi ke? Bukan ke aku dah cakap, kalau penat pergi balik. Ni tak, nak juga tunggu aku" mulut mungilnya mula membebel seperti makcik bawang holland.

Beomgyu menarik nafas perlahan dan dia sememangnya faham sangat si Isabella atau mudah dipanggil sebagai belle.

Kim Aeisya Isabella merupakan rakan sekelas Beomgyu. Panggilan "Belle" sememangnya dibuat oleh Beomgyu kerana katanya seperti kartun disney princess dari cerita "Beauty and the Beast". Sesuai dengan gadis itu, seperti tuan puteri. Namun begitu, mereka berdua sememangnya kawan sejak kecil lagi akan tetapi ketika Isabella berumur 8 tahun, mereka terpaksa berpisah kerana keluarga Bella berpindah ke Amerika atas urusan kerja dan kembali di Korea selepas Bella berumur 15 tahun.

"Aku bosan lah, Belle. Kalau aku balik rumah sekalipun, diorang bukan nak layan anak diorang" keluh Beomgyu.

Secara tidak langsung, Bella pusing kan badannya ke arah Beomgyu.

"Hmm, takpe lah Beom. Nanti bila Beom dah ada kerja, kau boleh buat diorang bangga tau? Keluarga memang berbunyi indah tetapi tidak seindah yang disangka. Like indah khabar dari rupa, tapi Beom tetap handsome walaupun dalam majalah sekolah ataupun di luar khabar sekolah" kata Bella berseloroh.

Beomgyu hanya tergelak perlahan apabila dia mendengarkan kata-kata Bella tadi.

(memang kau handsome pun beomgyu woii)

"Ha kau dah siapkan homework?? Aku nak bla dari sini, nak muntah tengok muka kau dari tadi buat homework tapi tak tengok muka aku" kata Beomgyu dalam nada rajuk.

"Kepala kau, yang aku ni dari tadi tengok kau ni apa pulak huh?!!" marah si Bella dan 'menghadiahkan' Beomgyu satu pengepit ketam.

Beomgyu hanya mengaduh kesakitan atas sebab 'hadiah' tadi.

"𝘕𝘢𝘬 𝘮𝘢𝘳𝘢𝘩 𝘵𝘢𝘱𝘪 𝘬𝘦𝘯𝘢 𝘴𝘢𝘣𝘢𝘳" batinnya.

Melihat Bella mengemas semua peralatan sekolahnya, Beomgyu pun segera mengemas barang-barangnya. Dua mata tersebut tetap setia akan mengintai dua sahabat tadi. Tetaplah mengintai walaupun meluat.

the end.

















































hayyie, ni baru prolog. How?? Okay tak? HAHAHAHA sian eh pekhope, takkn lah cepat sangat habisnya. Banyak lagi idea nak habiskan

you were good for meWhere stories live. Discover now