Artık başka ir şey beni şaşırtamaz dediğin anlarda hayat, her zaman yeni sınavlar koyar önüne. Hem Mihriban için hem de Devrim için odaklanması zor bir kaç dakika geçmiş, karşılıklı oturdukları masada sürekli bakışları kesişmiş ve sadece ikisinin bildiği bir lisan ile birbirlerine 'neler oluyor?' diye sormuşlardı.
Bir süre birbiri ile bağlantılı oldukları düşünülen iki olay hakkında kısa bir ön bilgilendirme yapıldıktan sonra konuşmaya istihbarat daire başkanı devam etti. Tecrübeli adam, istihbaratın konuyla ilgili bağlantısını kısaca aktarmış ve sözü, 8 yıldır Roni aşiretini yakından takip eden Devrim'e bırakmıştı. Genç adam projeksiyondan yansıtılanları anlatmak için ayağı kalkınca Mihriban onun anlattıklarına iyice dikkat kesildi.
" Yaklaşık 8 yıl önce istihbaratın gerçekleştirdiği düzmece bir suikast girişimi sayesinde aşiret içinde kendime yer buldum. Bölgede konuşulan dillere hakim olmam, dış görünüşüm ve benden istenileni itirazsız yerine getirmem, hem aşiret içinde hem de örgütte güven kazanmamı sağladı. Erişebildiğim her yere yerleştirdiğim izleme cihazları sayesinde bilgi aktarımını gerçekleştirip bir çok suikastın önlenmesinde ön ayak oldum. Döviz bürosunun tarandığı gün Firaz Roni beni orda gerçekleşecek toplantıya dahil etmedi. Yaklaşık yılda bir kez olan bu tür toplantılara her seferinde sadece 5 kişinin katılma hakkı var. Üçü de toplantı çıkışında öldürüldü biliyorsunuz. Bir fırsatını bulduğumda, büronun arkasındaki toplantıların yapıldığı gizli odaya bir dinleme cihazı yerleştirmiştim.
Yaklaşık üç sokak arkada park halinde bulunan aracımda toplantıda konuşulanları dinlerken, Siverek kaymakamına yapılması planlanan saldırı girişiminden haberdar olup bunu üslerimle paylaştım. Asıl plan, kaymakam ziyaretlerini gerçekleştirmek üzere yola çıktığında saldırmaktı. istihbarat uyarısını yapınca bu rutin geziler ertelendi. Ama örgütün bu ertelemeden haberi yoktu. Kaymakamlık önünde gerçekleşen saldırı aceleyle düşünülmüş bir girişim gibi duruyor. Toplantı çıkışı yapılan saldırı ve kaymakamlık saldırısında kullanılan silahların aynı olması da kafa karıştırıcı. Yani açıkçası bu saldırı örgüt içindeki muhalif bir gurubun işi gibi duruyor. "
Devrim konuşmasında duraklarken Mihriban söz alma gereği duydu ve kafasını karıştıran ayrıntıları aktarmaya başladı. Bu kez dikkatle dinleyen Devrim'di. Bu kadının tam olarak burada ne işi olduğunu az sonra anlayacaktı.
" Çoğunuzun bildiği üzere Şanlıurfa adliyesinde bu ay başında göreve başladım. Buraya gelirken, yani 28 Ağustos tarihi sabaha karşı 04.30 sularında, Bozova ilçesi merkezindeki o tarihte nöbetçi olan Karaçay eczanesine uğramak zorunda kaldım. Ben istediğim ilacı beklerken, eczane önünde ani bir frenle eski model bir kamyonet durdu ve içerisinden iki adam eczaneye girerek, gazlı bez, tentürdiyot, plaster, antibiyotik merhem gibi bilumum yaralanmalarda kullanılacak malzemeleri istediler. Eczane kalfası onları bekletmeden istediklerini verdi ve karşılığında herhangi bir ücret almadı.
İki gün önce döviz bürosu önünde gerçekleştirilen saldırı sırasında büro hizasındaki pastaneden bir şeyler alıp aracıma binmek üzereydim ki çatışma başladı. Yaklaşık 11 el atış yapıldıktan sonra iki kişi bir kamyonete binip uzaklaştı. Rastlantıya bakın ki Bozova ilçesinde dikkatimi çeken araçla aynı marka ve modele sahip. Bu ayrıntıyı emniyet güçleri ile de paylaştım. Tahsin amirim ilçe emniyeti ile iletişime geçip eczane çalışanlarının ifadelerini almayı sağlayacaktı. Belki tamamen rastlantıdır, bilemiyorum. Ama şüpheli hareketleri ve aldıkları şeyler durumun rastlantıdan daha fazlası olduğunun kanıtı."
Mihriban'ın özellikle karşılaştıkları zamanı anlatmaması Devrim'in oldukça dikkatini çekmişti. Bunun sebebini tam olarak kavrayamamış olacak ki konuyu kendisi açtı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kara Kutu
Misteri / ThrillerSiyahın içindeki beyaz nokta ile beyazın içindeki siyah nokta hiç ummadıkları bir yerde ve beklemedikleri bir anda karşı karşıya gelirse ne olur? Siyah mı beyazı yutar, beyaz mı siyahı? Belki karışıp yeni bir renk olurlar. Belli mi olur? Giz ile aşi...