"Babe."
Mata Noah terpejam apabila terasa ada tindihan di bibirnya. Tangan automatik memeluk pinggang si gadis yang menciumnya.
"Lewat." Kata Noah. Viviana tersengih dan melabuhkan duduk.
"Sorry. I borak dengan Hazzel tadi."
"Oh. Dia bagi you datang sini?" Soal Noah pelik. Bukan dia tak tahu Hazzel adalah orang terkuat yang menentang hubungan mereka. Memang tak lah Hazzel nak bagi Viviana berjumpa dirinya.
"Of course not. I tak cakap pun I nak jumpa you. I cakap I nak balik apartment je." Kata Viviana.
Noah angguk. Tangannya mengambil buah ceri dan buah itu disuap ke mulut.
"Nanti cuti sekolah I kena balik Malaysia. Umi suruh balik sana." Kata Noah. Viviana angguk.
"Alright then. I balik Perancis kut. Rindu mummy." Viviana tersenyum lebar mengingatkan wajah wanita yang paling dia sayang.
Noah senyum apabila melihat ada kesan krim comot dibibir Viviana.
"Hold up, your lips are dirty. May I clean it up?" Soal Noah nakal. Viviana tergelak dan menepuk bahu jejaka itu.
"Gosh!" Viviana tersenyum malu. Noah mendekatkan wajahnya dengan Viviana sebelum terasa badannya ditolak kasar.
"Bro!"
"Kau sebelum aku simbah air, baik kau jangan nak mengada dengan adik aku. Kau pun sama! Gatal." Hazzel memarahi Noah dan Viviana.
"Macamana you boleh ada disini?" Soal Viviana pelik.
"Kau ingat aku bodoh, tak reti nak tahu adik aku pergi mana?" Soal Hazzel mendatar. Viviana tersenyum dan memeluk lengan Hazzel.
"You ni baranlah. Kesian Healy nanti dapat suami macam you."
"Siapa nak kahwin dengan Healy?" Soal Hazzel.
"You lah, takkan I pula." Viviana mencubit lengan si abang. Hazzel hanya diam.
Noah menggaru leher. Bukan apa, tapi Viviana ni sekali abang dia ada, kalau jari dia mendarat di rambut gadis itu pun Hazzel akan menumbuknya.
Taknak kena tumbuk. Hm.
***
Crystal menolak kerusi roda Fatima ke ruang tamu dan dia mengunci roda itu disitu.
"Crystal pergi buatkan air untuk Nash." Fatima bersuara. Crystal angguk dan mula melangkah ke dapur. Memang sudah menjadi rutin agaknya si Nash tu datang ke rumahnya setiap petang.
Dia mula berkenalan dengan Nash semenjak mereka mula masuk ke sekolah tahfiz yang sama. Sekolah tahfiz yang agak cemerlang. Segala kos pembelajaran dia ditanggung oleh keluarga Nash. Juga, rumah yang dia duduki sekarang ini pun rumah hasil pemberian Capo Franzelx.
Jadi disebabkan itulah, walau seteruk mana pun abang Nash yang seorang tu, dia tidak mampu berbuat apa apa. Malah Fatima juga tidak tahu kejadian dua tahun lepas.
Tiada sesiapa tahu. Kecuali Noah dan dia.
Crystal mula membancuh air kopi. Keluhan dilepaskan. Lihatlah, belanja seharian serta duit bulanan juga ditanggung oleh keluarga Nash. Crystal ingin mengubah nasib dia dan Fatima, agar tidak bergantung pada keluarga diraja itu namun keadaan ibunya yang lumpuh membuatkan Crystal tidak boleh meninggalkan Fatima sendirian untuk mencari kerja.
Dulang air kopi dan kek coklat yang dibuat sendiri dibawa ke ruang tamu.
"Terima kasih." Nash tersenyum kecil. Crystal hanya angguk dan menuang air ke dalam cawan.
YOU ARE READING
5 | The Dzhalim [C]
Romance"A tale of royal.. Who trained a king, to bow to his lady." . . . TOLONG BACA BUKU IKUT TURUTAN NOMBOR DKT TAJUK TU TAU