CHAPTER FIVE 🔮

2.8K 180 22
                                    

"Babe!"

Noah melihat seseorang berlari ke arahnya di lapangan terbang Switzerland itu. Terus tangan didepa dan Viviana masuk ke dalam pelukannya.

"Hai babe. I rindukan you sangat." Pipi Noah diusap dan dia mencium bibir Noah.

"Me too." Jawab Noah ringkas dan turut senyum. Kemudian dia menjauhkan jarak.

"Hazzel mana?"

"Dia dengan siapa lagi? Dengan Healy lah of course. It's just us babe. Jom balik, I drive." Viviana mengenyitkan mata dan memaut lengan Noah.

"I nak pergi toilet jap." Ujar Noah dan berlalu pergi. Viviana memerhati gerak langkah Noah yang menjauh.

"Pelik.. Kenapa dia macam nak jauh dari aku? Ada apa apa yang berlaku di Malaysia ke? Or my poison doesn't work anymore?" Soal Viviana sendirian. Gadis itu melangkah ke satu tempat menjual air.

"I nak Iced Latte."

Jika racun itu kurang, dia akan tambah.

***

"Nah, I belikan air untuk you." Viviana memberi air untuk Noah.

"Thanks." Noah menyambut dan air itu dihirup kerana dia juga sememangnya dahaga.

Viviana mula memandu dan matanya mengerling Noah disebelah. Noah sudah mengantuk dan matanya hampir tertutup.

Viviana memberhentikan kereta di tepi jalan.

"You hear me?" Soal Viviana. Noah hanya diam dan memandang wajah gadis itu.

"O dark spirit, control him until he bow to me.  Strengthen my sister's shadow in his mind and soul.  Close his eyes to the world other than me." Bisik Viviana sambil matanya dan Noah masih bertentangan. Air didalam gelas itu diberi kepada Noah.

"Sekarang minum air ini sambil fikirkan I." Ujar Viviana menggoda sebelum menyua gelas itu kepada Noah.

Noah memejam mata. Entah kenapa waktu itu hanya bayangan Crystal muncul di dalam mindanya. Tiada orang lain. Hanya Crystal.

"Haura.." Air itu diminum.

"What the fuck?!" Gelas itu ditepis sehingga air tumpah. Pipi Noah dicengkam.

"Siapa Haura? No, spit the water. Jangan telan air tu." Viviana cuba membuat Noah meludah air namun matanya semakin luas melihat halkum Noah bergerak tanda jejaka itu telah menelan air yang diberi tadi.

"Siapa Haura?!" Suara Viviana meninggi. Mata Noah terus terpejam rapat. Jantung Viviana berdegup laju.

"No.. No." Viviana melihat Noah yang lena dan tenggelam didalam dunia fantasi. Sihir itu sepatutnya buat Noah tergilakan dia, bukan Haura!

***

PRANGG

Crystal menunduk mengutip kaca gelas yang pecah.

"Crystal! Awak okey?" Soal Nash yang sedang bersiap ingin keluar.

"O.. Okey." Crystal bersuara. Entah kenapa tangannya tiba tiba menggigil. Nash berkerut dahi.

"No you're not. Tak apa, biar saya kemas." Nash turut melutut untuk mengambil serpihan kaca. Crystal mula kalut.

"Eh tak apa! Saya boleh kemas. Tengku jangan risau." Ujar Crystal. Tangan Nash terhenti.

"Tengku?" Soal Nash.

Crystal meraup wajah. Dia pun tak tahu kenapa dengan dirinya.

"Saya pergi panggil orang lain. Awak jangan kemas, nanti luka tangan apa saya nak jawab dekat Tuan Puteri?" Soal Crystal sebelum bangun dan pergi. Nash masih diam.

5 |   The Dzhalim  [C]Where stories live. Discover now