Další dva dny probíhaly podobně. Snídani jsme už tak nějak zvládali v pohodě, teplota pomalu klesala, až se ustálila na 37,4, což už se dalo snést, a já opravdu netuším, jestli takovou teplotu kočky třeba normálně nemají. Takže jsem se rozhodl přestat mu cpát prášky a počkat, jestli se teplota udrží v normálu i bez nich. Jonáš koukal na televizi, nejvíc měl v oblibě kreslené animáky, u toho ležel a pochrupkával.Na obědy jsem vařil něco ze svého kuchařského umění, což většinou obnášelo špagety s omáčkou z konzervy, pizza odnaproti nebo těstoviny s tuňákem, což se obzvlášť osvědčilo. Kočka se prostě nezapře. Dokonce se Jonáš jednou i vykoupal. Napustil jsem mu vanu s pěnou, nechtěl jsem riskovat, že si ve sprše ještě něco udělá. Bylo vidět, že k vodě nemá kladný vztah, ale už se to nedalo vydržet, spánek u popelnic a několik dní a nocí propocených v horečkách bylo znát.
„Jonášku, neboj se. Pomůžu ti do vany, ale v koupelně s tebou nebudu, nemusíš se stydět." Začal jsem mu obvázanou nohu omotávat ještě potravinovou fólií. „Tohle je proti namočení, ale nesmíš tu nohu ponořit do vody, pomůže to jen trochu, nech si ji přehozenou přes vanu." Útrpně se na mě díval, jako jestli to s tím koupáním myslím vážně.
Vzal jsem ho do náruče, to už jsme měli nacvičený z cest na záchod. V koupelně jsem mu pomohl sundat tričko, trenky už jsem nechal na něm. Nemusím asistovat u všeho. „Na pračku jsem ti dal čistý tričko a boxerky, bude ti to větší, ale aspoň se ti v tom bude pak líp spát. Mrzí mě to, ale to tvoje starý oblečení se mi nepodařilo vyprat. Nebude ti vadit, když to vyhodím? Snad jsi k tomu neměl nějaký vztah." Jonáš zavrtěl razantně hlavou a snažil se zakrýt vystouplá žebra. „Až ti bude líp, zajedeme spolu nakoupit něco novýho, jo?"
„Dobře" špitl a já už jsem zavíral dveře, abych mu poskytl trochu soukromí. Ještě jsem přes zavřené dveře zavolal: „až budeš vykoupaný a oblečený, tak zavolej, odnesu tě." A už jsem mizel pryč do pokoje.
Voňavý, umytý a učesaný Jonáš vypadal opravdu kouzelně. Zářivě bílá ouška se mu leskla jako satén, světlé vlásky jako hedvábí a stříbrný huňatý ocásek vesele švihal okolo. Bylo vidět, že mu koupel zvedla náladu. Položil jsem ho na gauč, zabalil do deky a pustil další várku animáků, které se mu tak líbily.
Vypil celý hrnek kakaa a koukal na pohádky. Já seděl vedle něj na gauči a čučel do noťasu a u toho se psychicky připravoval na to, že už zítra musím do práce a že tu nechám Jonáše celý den samotného.
Mezitím Jonáš usnul a sesunul se ke mně na klín. Opatrně jsem mu sebral prázdný hrnek od kakaa a začal se mu probírat jemnými vlásky. No, koho by ještě před pár dny napadlo, že si domů přinesu kotě.
To nejkrásnější kotě na světě.
ČTEŠ
Kočky nemají devět životů
Historia CortaSametová bílá ouška a světlounce modrá očka stačila k tomu, abych propadl peklu. Upozornění: pokud nemáte rádi tuňáka v konzervě, dál raději nečtěte. ----------------------------------------- Nedělám to, co sama nemám ráda, takže budu přidávat pravi...