Balamir inadından vazgeçmiyor, askerleri dağ obasini yakıp yıkıyordu.
Dagbanlar ,Saltuk ve Akkız ne kadar uğraşsa da , Balamirin askerlerinin sayisi çok fazlaydı.
Eğer bir süre daha böyle devam ederse dağ obası yıkılacaktı .-Balamir durdur artık alplarını , öyle konuşalım bunları .
Çolpan çok telaşliydi . Bu albız cidden yok edecekti obasini .
- Ben konuşmak istemem Çolpan Hân . Ya beni çözersiniz giderim , ya da obanız yok olur . Siz karar verin .
-Batuga bırakalım.... OBAM YOK OLACAK !
" Bırakmaam " diye bağırdı batuga
-TÜRK TÜRKÜ KIRMAYACAK !
Çolpan çaresizlik içinde endişeyle düşünürdü , yurdu , canı elinden giderdi , her saniye birkaç alpıni kaybediyordu . Alplar bitince halka gelecekti sıra ...
-Amca gel inat etme , yanımda ol . Vazgeç bu taht sevdasından. Türkü türke kırdırma.
-Bunları içimize Rusu , Çini karıştıran babana anlat batuga . Dönmem yolumdan .
- .....
- Imdi beni bırakır mısınız , yoksa burda hep beraber ölür müyüz ? Dağ obasını yok mu edeyim ?
Birden bir öfke kabardı Çolpan 'ın yüreğinde . Masum uyruğuna sürekli böyle zulüm yapılması kanınâ dokunuyordu artık.
O sırada Kün Ata , Akkız ve Saltuk girdi otağa ;
- Durmazlar , daha da geldiler .Oba yok olacak .
Gözleri dolmuştu Çolpan 'ın , arkasına döndü.
- Haksızlık .... dedi sessizce .
Gözünden bir kaç damla yaş damladı. Ona doğru baktı otaktakiler .
Onlara doğru döndü Çolpan , gözlerinden yaşlar boşalıyordu.
- HAKSIZLIK ! Diye bağırdı tekrar .
- ....
Benim uyruğum haksız yere yillarca aç kaldı , yurdundan sürüldü, sevdiklerini kaybetti .. Şimdi de çoluk çocuk demeden canice öldürürsünüz.- .....
Batuga ya döndü ;
-Umrunda midir sanki dağ ? Senin için söylemesi kolay . Türk türkü kırmayacakmış... pehh. Han baban boy beglerini senin yüzünden kesti bilmem hatırlar mısın ?
- ....
- İnsan biraz vicdan azabı çeker , senin tek derdin taht ...
Çolpanın gözünü öfke ve nefret bürümüş , büyük bir hiddetle haykırıyordu , sesi tüm otağı dolduruyordu.
Sustu herkes ...
Batuga nin gözleri doldu . Teyzesinin sözleriyle gerçekler yüzüne çarpmıştı sanki . Yanlış mi davranırdı ? Niyeti taht mı olmaya başlamıştı cidden ?
-Saltuk sevdiğinin acısını yüreğinde hissediyordu , onun bu büyük acıları Saltuk un yüreğini kavuruyordu sanki .
Balamire yaklaştı Çolpan , gözlerinden ateşler fışkırıyordu ;
- Obam yok olursa eğer, bil ki seni ölmek için yalvartirim .
- ....- Bu sefer ... Bu sefer ... Gök tengriye and olsun ki , Gök ün işini bitiririm .
Öfke ve nefret dolmuştu içi , herkese ve her şeye karşı. Herkes kirli ve pisti sanki . Daģı dışında...
Tıpkı baharlar önce olduğu gibi , kandaşinın cansız bedeni kollarında , han babasının ve candaşının önünde serili olduğu o gün gibi ...
O sırada hiç ama hiç beklenmedik bir şey oldu...
Sanki tengrinin Dağa ve Çolpana yapılan adaletsizliğe karşı yardımıydı gelen...
Otağın kapısı aralandı , sert bir rüzgâr doldu içeriye ...
Herkes otağin kapısına doğru bakakaldı ...
Gür ve güzel bir ses doldurdu otağı ;
- Hangi kana susamış köpektir , DAĞIMIZI yok etmeye çalışan KANDAŞIM ?