Anne Geyik

157 7 0
                                    

Gözleri şaşkınlıkla açılmıştı Çolpan 'ın...
Yuvalarından fırlayacaktı sanki ...
Gerçek olamayacak kadar muştulu bu olaya inanamayan gözlerle bakıyordu .

Az önce obasi yok olmaya yüz tutmuş bu kadin , şimdi yerin dibinden göğün tepesine yükselmişti sanki .

Aynı şaşkınlığı yaşayan başkalari da vardı otakta .

Kün ata ve Saltuk , şok içinde bakıyorlardı aynı Çolpan gibi .

Balamir , belki onlardan bile daha şaşkındı. Baharlardır sadece düşlerinde görebildiği bu hatun şimdi karşısında kanlı canli idi .İnanamayan gözlerle bakıyordu Çolpan gibi . Ilk önce yine düş gördüğünü sandı. Sonra gerçekten o olduğunu anladı.

Gözleri doldu , tam gözyaşları düşmeye başlarken kimsenin gömesini istemediği için diğer tarafa çevirdi başını.

Kadin dikkatle izliyordu otaktakilerin yüz ifadelerini .

Akkız ve Batuga işe anlamaya çalışıyorlardı. Kimdi bu hatun ? Neden herkesin beti benzi atmıştı onu görünce ?

Kandaşım demişti Çolpan Hâna . Kandaşı mıydı cidden bu kadın ?
Neden bilmezlerdi , hatta bahsi bile bile geçmemişti şimdiye kadar .

Güzeller güzeli bu hatun ; öfkeyle , özlemle ve her ne kadar böyle bir durumda olsalarda bir sevinç kirintisiyla bakıyordu otaktakilere.

Belinden daha aşağıya gelen uzun , dümdüz , kopkoyu kahverengi saçları; simsiyah , büyük gözleri ; delici , net bakışları vardı.Boyu Çolpan Han dan biraz uzundu ve yine Çolpan Hân dan azıcık daha zayiftı .Gerçekten çok güzeldi.

Üstelik farklı bir havası vardı. Insanı içine çeken , tılsımlı bir havası.

Rüzgâra benziyordu bu kadın. Bazen şefkatli esen , bazen fırtınalar çıkartan...
Cesur ve özgüvenli biri olduğu belliydi tavrından.

- Kimdir kandaşım obamızı yok etmeye çalışan it ? diye tekrarladı kadın.

Hâlâ şokun etkisinde olan Çolpan , bir sey diyemedi .

Balamire doğru yaklaştı, eğildi kadin .
Yüzü tam onun yüzünün hizasindayken , gözyaşlarını saklamak için çevirdiği başını çenesinden tutup kendine çevirdi. Delici bakışlarıyla,adamın  gözlerinin içine baktı.

- Bağlı olduğuna göre , bu mudur o albiz ? dedi iğneleyici ve yükses bir sesle.

O olduğunu biliyordu tabiki , yolda almıştı batı gök ün askerlerinin daha saldıracağı haberini .

Kadının gözünün içine bakınca öfkenin içindeki hâyâl kırıklığını gördü Balamir . Belli ki yaptığı ve yapmadığı çoğu şeyi billiyordu.

Bu sırada dışardan gelen kılıç sesleri kesilmişti.

Ayağa kalktı kadin .

- Konuşsanıza , dilinizi mi yuttunuz ; dedi kadin hafifçe gülümseyerek.

-Görende dirilmiş ölü gördünüz sanacak .
Kıkırdadı hafifçe.

- A - abla .... diyebildi Çolpan.
Hayır gerçek olamaz , hayal görürüm dimi ?

Gülümseyerek ona baktı ablası, bir sey demedi .

Çolpan koşarak sarıldı ablasının boynuna . Gözlerinden yaşlar boşanıyordu şimdi.

-Gerçekten sensin , burdasın , geri geldin .

Daha da sıkı sarıldı ablasının boynuna.

- Bilirdim...
Hayatta olduğunu bilirdim . Söyledim ama kimse  inanmadı bana.

- Burdayım , geldim kandaşım ; dedi gülümseyerek.

Geri çekildi , kandaşinın yüzünü ellerinin arasına aldı. Gözlerine baktı;

Baş parmaklarıyla kandaşının gözündeki yaşları şildi.

- Artık bir başına değilsin...

Evet , artık bir başına değildi Çolpan.
Anne geyiğin , anne geyiği gelmişti...

DESTAN ♡ ~ Ayda Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin