Oldugu yere çökmüştü Balamir..
Başına fena bir iş gelmişti Aydanın, yoksa asla habersiz bırakmazdı.
Adı gibi biliyordu ki o Çinlinin parmağı vardi bu işin içinde.- Nasıl izin verdim, nasıl !
Ya öldüyse...Ellerini yüzüne kapadı, sonra geri çekti.
- Hayır yaşarsın, bilirim , diye fısıldadı kendi kendine .
Nefes almasaydın, hissederdim.
Hem sen öyle kolay ölemezsin ki , ölmeye de inat edersin .Gözlerinden yaşlar süzülmeye başlamıştı, bomboş bakıyordu.
Bitiği getiren alp, endişelenmişti bu hâline.
- Yabgum , iyi misiniz ?
- ...
- Yabgum iyi mısınız, kendinize gelin , dedi bu sefer adamı omuzlarından hızla sarsarak .
- V-Vargıya haber et, alplari hazır etsın, kendi de hazır olsun. Saraya gideriz .
Bağır basıp çıktı alp.
Bir süre öylece kalakaldı oturduğu yerde .O sırada uyanan kızı , seslendi babasına.
- Baba !
kollarını uzattı kucağına alması için.Gözleri doldu adamın , kızı belki de anasız kalacaktı. Belki de kızını tek başına büyütmek zorunda kalacaktı...
Künelere seslenip, kızına bakmalarını söyledi.
Sonrada cıktı otaktan.
Atına binip , alplariyla beraber Gök Sarayın yolunu tuttu.
...Toygar Han, hışımla daldı taht odasına.
- Alpagu Han !Alpagu Han tahtında her şeyden habersiz oturuyordu.
Bir anda içeri dalan Toygar Hanı fark edince şaşırmıştı.- Alpagu Han , gelmedi mi o kandaşın olacak herif ?
- Bir dur hele Toygar Han, dedi Alpagu şaşkınlıkla. Ne olur , hiçbir şey anlamam . Neden gelsin ki buraya Balamir ?
O sırada babasının telaşla içeri girdiğini giren Tılsım da hemen girmişti içeri
- Ayda, Ayda yok Alpagu Han.
- Ne , ne demek yok baba ?
Diyerek telaşla atıldı Tılsım .- Ne dersin Toygar Han , neden yok ne olmuş Aydaya ?
- Ben de bilmem Alpagu Han, ben de bilmem ki.
Dağa bitik yollamış, Balamir Yabgu .
Aydanın ne zaman geri dönecegini sormuş .
Ayda Dağa hiç gelmedi ki. Bir de ona sözde benim gönderdiğim bir bitikten bahseder ,
ben öyle bir bitik yollamadım.- Tuzak , dedi Alpagu Han kendi kendine konuşur gibi .
- Tuzak kurmuşlar Toygar Han .Tılsım gözlerinden yaşlar süzülmeye başlamıştı bile.
- Iyi de , kim , neden kızıma bunu yapsın ki Alpagu Han ?
Dağın bunca zaman, Gökten başka düşmanı olmamıştır ki .O sırada taht odasının kapısı aralandı, biri daldı içeriye .
- Abi , çinli.
- Dur kandaşım, sakince anlat . Ne oldu Ayda ya .
- Dağdan bi bitik geldiğini , Toygar Hânın torununu görmek istediğini yazdığını söyledi bana Ayda.
- Ben öyle bir bitik yollamadım !!
- Devam et kandaşım.
- Sonra içimize bi kurt düştü, o Shizong denen herif burda olduğu için.
Kircicegi almamaya karar verdi . Ya gitme ya da bende seninle geleyim dediysem de dinlemedi.
Yanina alplari alıp dağa yola çıktı.
Keşke, keşke gitmesine izin vermeseydim .