KRALİÇEM

169 8 0
                                    

Otağın önüne geldiğinde, yüksek sesle konuşmaya başladı Ayda Bike.

Çince konuşuyordu .

- Askerler , bir gece idare edesiniz . Yarın yurdumuza göçünce , size yakınlarda misafir otaklari kurucaz, orada kalacaksınız. Şimdi ölü dağbanlari kurgana koymaya , yaralılara Kün Ata nın çadırına taşimaya yardım edesiniz , sonra da dinlenesiniz . Var olun .

Tam bir kraliçeydi Ayda. Lider ruhluydu. Babası onun büyüyünce han olacağından ve çok ta iyi olacağından emindi zaten .Ama bilemezdi güzel kızının yazgısının nasıl olduğunu ...

Içerden Ayda nin konusmasini dinleyen Balamirin , Ayda nin çince konuşmasını dinlerken içi ofkeden ezilirdi sanki .Yıllardır Çine duyduğu büyük nefretin sebebi, şimdi çince konuşuyordu.

Saygiyla baş eğdiler askerler . Içlerinden biri - Ayda nin baş adamı - türkçe cevap vermek istedi .

- Emredersiniz , Kraliçem .

Çince konuşmaya başlayarak, haydi askerler , duydunuz Kraliçemizi.
Kün Ata nin çadırı şudur, diyerek işaret etti çadırı. Sığmayanlarida yanındakine koyun .

Askerler yaralıları taşımaya başladı.Kun ata da yaralilara bakmaya gitti .

Dağlilar inanmaz gözlerle Ayda bikeye bakıyorlardı . Birazdan hepsi etraflarına toplanmıştı.

- Bikem , sahiden siz misiniz? dedi yaşlı bir hatun yaklaşarak.

- Benim ya , Sevim Ana , dedi elini yaşlı kadinin omzuna koyarak .

- Çok özledim sizi dağlılar, ama artık kavuştuk .

Eğildi ufak çocuklara baktı, kollarini açtı, çocuklar gülerek koştular bikeye, sarıldılar.

Gözlerinden mutluluk gözyaşları süzülen bike, yaşlarını silerek ayrıldı çocuklardan .

- Aydı bakalım dağın balaları , gidin oynayın , özgürce, yarın yurdumuza döneriz

Çocuklar ve diğer dağlılar gülüşmeye başladılar.

Atına binip , gök ün yolunu tuttu Ayda .

.......

Sarayin önüne gelince indi atından . Tabi ki gökmenler durdurdu onu .

- Kimsin hatun , ne istersin .
- Alpagu Han a gidip, Ayda Bike geldi , seninle görüşmek istiyor diyin , dedi emir verir gibi .

Alpagu tahtında oturmuş düşünüyordu. Kardeşi Balamir in tarafını tutan çok kişi vardı. Bugün yarın tahtı ele geçirir gibiydi.
Diğer yandan eksik oğlu Batuga, o da rahat vermezdi .
Taht büyük tehlikedeydi .
Icini sıkan bu düşüncelerle otururken bir gökmen girdi taht odasına.

- Han ım bir hatun geldi ,sizinle görüşmek ister.

- Kimdir gelen ?

- Ayda bikeymiş , öyle söyledi Han ım .

Alpagu aldığı cevapla şok olmuştu.

- Ayda Bike mi ? Yok yok canım o değildir. Isim benzerliği herhalde.

- Tamam çağırasın , gelsin .

Beklemeye başladı gelecek hatunu , ihtimal vermesede içinde bir şüphe belirmişti.

Birden taht odasının kapısı açıldı.

Alpagu Han gördüğüne inanamıyordu.
Baharlar inç roldü bildiği baldızı, şimdi karşısında kanlı canlı yürüyordu.

- Yok yok , ben kesin delirdim . Eh tabi , bu kadar hainle, bu kadar sıkıntıyla yaşarken bunun olmasına ne şaşırırım.

Sessiz söylemeye çalışmıştı ama duymuştu bunları Ayda .

- Senden büyük hain mi vardır , Alpagu Han , dedi alayla .

- Ayda, sahiden de - nasıl olur bu ?
Kanlı elbiselerini gönderdiler senin.
Senin için Çinle savaşa girdik biz .

- Bırak şimdi beni , Alpagu Han . Sen bana kandaşımla Han babamın hesabını vereceksin önce.

- Senin için Çinle savaşa girdim ben , Ayda . Seni kandaşım bildim-

-SUS Alpagu , dedi bağırarak ve ekledi bastırarak , HAN .

Tahttan inerek Ayda ya doğru yürüdü Alpagu Han .

- Sen kim olursun da b-

-Ben , dedi yüksek ve gür bir sesle, Yargılamadan, haksız yere öldürdüğün Tilsim in kandaşı , Toygar Han 'ın kızı ; haksız yere sürgün ettiğin , aç biraktiğin Dağ ' ın Bikesiyim Alpagu Han .
Unuttuysan hatırlatayım.

Alpagu hân a iyice yaklaşıp gözlerinin içine baktı , ve ekledi ;

- Sen de en büyük düşmanımsın.

Alpagu karşısında eskiden de olduğu asla ezilip bükülmeyen cesur kadına dikkatle bakıyordu. Hep böyle olmuştu, ona Han gibi davranmazdı bu kadın. Han tanımaz , buyruk dinlemezdi.

Karşısında hangi han olursa olsun boyun eğmeyen bir yapısı vardı Ayda ' nın . Canından olacak olsa bile ...

- Yarın dağ yurduna geri dönecek, sürgün hükmünü kaldırdığını ilan edeceksin ve kimse bir sey yapmayacak .

- Bak sen, dedi alayla Alpagu.
Sen o meseleyi unut da Ayda Bike, şimdi burada bu hadsizligine karşı seninde bacin ve baban gibi canını alsam , ne kaybederim ?

dedi Alpagu . Kibrine yedirememişti bu hareketleri .

- Ayda alayla gülerek daha da yaklaştı Alpagu ya. Gücün yeterse , al bakalım Alpagu .
- Alpagu tam kılıcını kaldırıp boynuna savururken yüksek sesle ;

- Tabi yarın Çin Imparatoru oğlumun , anasının öcünü, kesinlikle Çolpanimdan daha başarılı bir şekilde senden alacağını da bilmen gerek , senin yüzünden herhangi bir Türke zarar gelmesini istemem .

Şaşkınlıkla kalakaldı Alpagu .

- Çin Imparatoru oğlun mu ?

- Hıhıı , dedi Ayda alayla gülümserken.
Ne oldu Alpagu Han , masumlara kolayca kalkan kılıcınla Çini de yok edersin . Masum cana kıymaktan daha mi zordur bu ?

- Gerçi senin gibi bir korkağın gücü ancak masum evdeşine yeter .Eminim ki rus yılanı vera aynı duruma düşse babasından korkuna onu asla yargılamadan öldürmezdin.

Daha da yükseltti sesini , bacımı ve babamı , dağımı güçsüz mü gördün Alpagu ?

- ......

- Her fırsatta babama önünde bağır basmayı emrettiğin günleri hatırlarım...Böyle yapıp kandaşımı ve babamı küçük düşürdüğün günleri.... Kibrini üzerimizden tazelemeyi pek severdin .

Alpagu duyduğu zehirli sözlerden biraz afallamıştı, indirdi kılıcı kadının boynundan .

- Ben istemezdim dedi geri adım atarken , yüzünde vicdan azabı seçiliyordu.

- Ben onu çok sevdim , ona zarar vermek istemezdim . Mecburdum , dedi sesini yükselterek .

- Bu laflarla beni değil kendini ikna etmeye çalirsin Alpagu , sen de bilirsin .

Sevseydin , önce yargılardın. En alçak suçlu bile , yargılanmadan, suçu kanıtlamadan suçlanamaz töremizde. Canımızın parcalarini , ailemizi aldın bizden .Tılsımımızı aldın .

- Sus, duymak istemem bu zehirli sözleri, suss diyerek itti kadını Alpagu.

Kadın hiddetle fırladı yerinden, yakasını tuttu Alpagu Han 'ın. Kayişı kopmuştu, sinirlerini tutamıyordu artık.

- Yarın Dağ 'ın üstünden sürgün hükmünü kaldıracaksın, yoksa Çin ordusunu üzerine salarım. Boy begleri sana düşmanken, Balamir ortalarda dolanırken Çin saldırırsa ne olur , artık sen bilirsin Alpagu Han .

- Hain , dedi Alpagu sessizce, yurdunu mu yok edeceksin ?

- Belki bende senin gibi karaktersizimdir , Alpagu.

- .....

- Tekrar edeyim andımı da bilesin , Alpagu .

And olsun ki , senden öcümüzü alıcam . Bu uğurda canımdan olsam bile .

Bu uğurda canımdan olsam bile ...

DESTAN ♡ ~ Ayda Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin