Zulfan X Adelia 4

10.2K 190 4
                                    


"Cikgu? " seru Adelia Inara apabila perasan yang Adam tidak berhenti merenung dia sejak sesi perkenalan.

"H-hah ye Adelia? " Adam kembali fokus pada anak muridnya.

Adelia Inara menunjuk semula cara dia menggunakan cutlery di depan guru muda itu.

"Good girl, Adelia cepat belajar dari kebanyakan student yang cikgu pernah ajar" pujinya.

Adelia Inara tersenyum malu dengan kepala menunduk.Jarang-jarang dia dapat pujian.

"Kenalkan girls aku, Adelia Inara.Panggil dia Adelia.Umur dia 19 tahun" Zulfan Hud memperkenalkan Adelia Inara kepada Adam.

"Girls kau? Maksud kau-".

"Dia lah budak yang aku beli tu.Aku sure Ace ada cerita since dia memang mulut murai".

Adam meng-oh.Jadi inilah hamba yang dibeli oleh kawannya.Faham-faham.

"Aku pergi kerja so baby belajar elok-elok dengan cikgu Adam.Nanti aku check perkembangan kau" pesan Zulfan Hud sebelum meninggalkan si polos itu dengan guru upahannya.

"Hai little girl, it was nice meeting you" Adam menghulurkan tangan, mahu berjabat dengan anak murid barunya.

"E-er hai" teragak-agak dia mahu menyambut tangan tapi dia berjabat jua.Lebih kepada tanda hormat.

"Hud ada cerita yang Adelia tak reti guna cutlery.Kita start pembelajaran dengan basic dining dulu boleh?".

Adelia Inara mengangguk setuju.

"Nah tuan, minum petang" Natasha menghidangkan teh panas dan biskut beras bersama sos coklat.

Laju tangan Adelia Inara mencapai sekeping biskut beras lalu dicelup ke dalam sos coklat tersebut.

Adam meniup perlahan teh yang masih berasap sebelum meneguk.Matanya setia melihat segala perlakuan gadis kecil itu.Comel!

Sesekali wajah polos itu berkerut mengunyah biskut beras yang sedikit keras dan liat.Nasib gigi dia sihat belaka.Tangan comelnya menggenggam erat biskut beras itu.

Adelia Inara mengangkat kepala apabila rasa dirinya diperhatikan.Mata bundarnya memandang wajah gurunya dengan kepala sedikit menyenget.Pelik.Ada apa-apa dekat muka dia ke?

Adam mengalihkan pandangannya setelah perasan riak pelik Adelia Inara.Sudah serupa gila bayang dia tengok anak muridnya sendiri!

"Ni jadual Adelia.Cikgu nak Adelia bersedia sebelum pembelajaran.Sebelum cikgu ajar apa-apa, cikgu akan tanya beberapa soalan so Adelia kena study selalu" arahnya sambil menunjukkan jadual belajar gadis polos Zulfan Hud.

Adelia Inara membelek buku yang diberi oleh Adam.Ada yang dalam bahasa Inggeris tapi Adam sudah cakap tidak perlu risau, dia akan ajar sedikit demi sedikit sehingga dia mahir membaca dan memahaminya sendiri.

Adam menongkat dagunya dengan tangan kiri, leka melihat Adelia Inara yang tekun membaca buku yang baru dia edarkan.Sesekali mulut comel itu mengemam kecil.

Kelas pembelajaran Adelia Inara tamat sebaik sahaja masuk pukul 5 petang.

Adam meminta izin mahu tumpang solat Asar sebelum pulang.Dia kurang gemar melambatkan waktu solat.

Ketika dia khusyuk menunaikan kewajipan dia, Adelia Inara mengintai penuh minat perlakuannya.Tapi tidak pula gadis kecil itu mahu solat berjemaah sekali.

Selesai memberi salam, mata dia tertancap pada satu susuk tubuh yang berselindung di sebalik pintu biliknya.

"Adelia? ".

Belongs to Zulfan Hud Where stories live. Discover now