Zulfan X Adelia 10

8.1K 199 13
                                    

"Stop rubbing your eyes, Adelia" tegahnya.

Adelia Inara terus memuncung sedikit bibirnya tanda protes.Mata dia gatal sejak bangun dari tidur.

Zulfan Hud menggeleng kecil sebelum membawa tubuh yang berada dalam gendongannya masuk ke dalam pejabatnya.

"Welcome back, sir.I've already prepare your hot mocha" sambut pembantu peribadinya.

Dia mengangguk sekali lalu melabuhkan punggungnya ke sofa yang tersedia.

Sengaja dia membawa gadis kecilnya ke tempat kerja miliknya.Dia tahu yang Adelia Inara kebosanan duduk di rumah agamnya.

"M-master, Ara sleepy" adunya.

Awal pulak master mengejut dia bangun hari ini.Sudah jadi kebiasaan untuk master bangun terlebih awal darinya tapi hari ini dia turut dipaksa bangun sekali.

"I know but today kau kena bangun awal.Lepasni aku nak hantar kau ke kelas musical pulak" beritahunya.

Kelas muzikal? Sejak bila dia ada kelas itu? Perasan akan riak kebingungan Adelia Inara, dia lantas bersuara.

"Aku nak kau belajar main alat muzik.Sebab aku suka dengar alunan muzik especially orchestra and violin".

Adelia Inara mengangguk faham.Kalau itu boleh menggembirakan Zulfan Hud, dia akan patuh dan ikut.

"A-Ara kena main apa?".

"For starting, aku nak kau belajar main piano dulu.Lepastu kita move ke violin".

"Hik!".

"HA HA HA HA" Ace tertawa lucu melihat keadaan gadis polos kepunyaan sahabatnya.

Sejak tadi lagi Adelia Inara sedu.Gementar mungkin kerana ditinggalkan berdua dengannya.

Adelia Inara yang malu diketawakan terus menyembamkan wajahnya ke bahu lelaki itu.

Dia terlalu gusar dengan keberadaan lelaki asing itu tambahan pula dengan kedudukan mereka yang terlebih 'mesra' di mana Ace sedang mendukungnya seakan-akan dia kanak-kanak.

"Are you nervous, sweety?" tanya suara husky itu sambil membelai lembut belakangnya.

"Mmm-n-no.." tutupnya.

Mana Zulfan Hud?! Lama betul dia menghilang.

Ace yang mula merasa lenguh mendukung Adelia Inara melangkah mendekati single sofa yang berdekatan lalu merebahkan punggungnya.

Terhenyak sedikit gadis itu di atas ribanya namun dia berkelakuan biasa saja.

Dia mengusap lembut belakang Adelia Inara.Dia boleh nampak riak tidak selesanya tapi tidak pula gadis itu menepis.

Perbuatannya semakin melarut hingga dia bertindak menarik pinggang Adelia Inara sehingga melekat ke tubuh sasanya.Tiada ruang tersisa di antara mereka.Dia mahu menguji gadis Zulfan Hud.

"J-janganlah...n-nanti master marah" tolaknya takut-takut.

"Mana ada dia marah~ kalau dia marah dia tak bagi Ara dekat daddy Ace tau" usik Ace sambil mencuit hidung mancung bulat Adelia Inara.

Dia berniat mahu mengusik saja.Tidak lebih dari itu melainkan Zulfan Hud sendiri mengizinkannya.

Adelia Inara yang dalam dilema hanya diam menundukkan kepalanya.Ada betul juga kata lelaki itu.

"T-tapi Ara tak suka lah Ace macam ni dengan A-ra" balasnya perlahan sambil menolak-nolak lemah dada bidang lelaki itu supaya jarak tercipta.

Ace mengukir senyuman tepis.Bagus.Hamba yang betul-betul taat pada tuannya yang satu.

Belongs to Zulfan Hud Where stories live. Discover now