'Master? '.Bukankah lelaki itu tidur di bilik Julia? Mengapa Zulfan Hud tiba-tiba tidur sekatil bersamanya?
Kelihatan Zulfan Hud tidur meniarap dengan kepala menghadap Adelia Inara.Lena sungguh tidurnya.
Perlahan-lahan jari runcing miliknya naik menyentuh hidung mancung master.Dia yakin jika Zulfan Hud menarah segala jambang, misai dan janggut, wajahnya kelihatan muda dan terbentuk cantik.Curiga pula dia mahu melihat wajah master sebegitu.
Permukaan jarinya jatuh di bibir tebal kemerahan master, tanda dia tidak merokok sama sekali.Bibir inilah yang selalu mencium dahinya sebelum tidur dan bangun pagi.
Zulfan Hud menepis tangan Adelia Inara bersama kerutan di dahi, menunjukkan tidurnya terganggu.Dia tertawa kecil dengan respon lelaki itu.
Wajah master nampak tenang dan damai ketika tidur berbanding wajah kebiasaannya yang dingin dan ketat.Susah mahu melihat satu senyuman ikhlas di wajah Zulfan Hud.
"Puas sentuh muka aku? Apa je kau fikir bila sentuh aku hmm? " suara serak basah master mengejutkan dia.
Adelia Inara lantas menarik tangannya semula.Bila dia bangun?!
Mata Zulfan Hud masih terpejam rapat dengan nafas hangat menderu menyapa wajah gadisnya.Dia terjaga setelah merasakan sentuhan di hidungnya tapi tidak pula dia menegur sebaliknya menikmati sentuhan halus itu.
"M-master dah bangun? Sorry Ara takde niat nak kacau master tidur... " ucapnya.
Zulfan Hud membalikkan tubuhnya lalu merapatkan kedudukan mereka.Dia memandang lama wajah Adelia Inara.
Gadis itu selalu menunjukkan reaksi takut-takut bila bersamanya tetapi apabila dengan Adam, Adelia Inara tenang dan ceria.Sedikit sebanyak menimbulkan rasa cemburu di lubuk hatinya.
"Kau tidur lena semalam? " soal Zulfan Hud sambil membelai belakang gadisnya.
"L-lena..." jawabnya gementar.
Harap-harap perbuatan dia semalam tidak terkantoi.
Zulfan Hud mengukir senyuman kecil.Dia tahu apa yang Adelia Inara buat semalam.Matanya sempat menangkap tubuh gadis polosnya mengintai di sebalik celahan pintu yang tidak ditutup sempurna.
Dia juga dapat melihat riak kecewa terlukis di wajahnya.Tapi apakan daya, dia masih tidak bersedia mahu meragut dara Adelia Inara.Bukan sekarang.
"E-eh?! " terkejut Adelia Inara apabila badannya didukung secara mengejut.Lantas dia melilitkan tangan ke leher Zulfan Hud.
"Jom mandi baby.. ".
"Cikgu Adam.. " tangan halusnya menarik-narik kecil kemeja yang dipakai oleh guru muda itu.
"Yes, Adelia? What do you want? " Adam mengalihkan perhatian dari memeriksa buku kerja anak muridnya.
Adelia Inara meramas tangannya, patut ke dia tanya? Tapi dia segan!
"Cikgu kenal ke akak tu? " setelah berfikir sejenak, dia membuka mulut dengan suara perlahan.
Adam memandang ke arah Anastasia yang sedang bersantai di depan kolam renang luar rumah.
"Kenal, kenapa Adelia tanya? ".
"Erm... Dia siapa? Ara nampak dia dari semalam duduk sini tapi takde siapa kenalkan dia dekat Ara" memuncung sedikit bibir munggilnya, terasa hati barangkali.
"Apa kata Adelia tanya Hud, mana tahu dia ada jawapannya" pancingnya dengan suara meleret-leret.
Mesti gadis itu takut mahu bertanya pada kawannya.
YOU ARE READING
Belongs to Zulfan Hud
FantasyKarya Keenam ------------------------------------------------- Tap tap "Hmm? " Adelia Inara mengangkat kepala apabila terdengar bunyi tapak kasut bertumit mendekatinya. "N-nak? " tangannya yang menggigil lemah menawarkan seketul donat coklat kepada...